Diæt


dA_kBAz
 Share

Recommended Posts

Hvad betyder en dag om ugen eller hver anden uge, hvor man ligger ca 1000 kcal over hvad man normalt ville indtage, under en diæt?

Ødelægger det diæten fuldstændig?

Det er hvad der ofte kaldes en refeed-day ... og meget forenklet sagt så bruges den til få kroppen til at lade være med at sænke forbrændingen i forbindelse med en diæt.

Mht. om netop 1000 kcal er meget afhænger IMHO meget af resten af diæten - men er du standhaftig og diæten iøvrigt er lødig bør den ikke blive ødelagt af en ugentlig refeed-day. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Well jeg er ligger omkring 1800-2000kcal/dagen - kraftigt på vej til de 1600kcal, - og overholder ellers fint diæten. Her i forgårs sagde det bare klik og jeg åd for vildt igennem :4oops:

sokratez:

note to self: read article supplied by sokratez when returning home from the fitness center.

Link to comment
Share on other sites

Ifølge denne artikel er refeed dage kun brugbare, hvis man har en lav fedt% i fovejen, idet at leptin niveauet her er lavt.

Der er jeg altså ikke helt enig ... de afviser da vist ikke at refeeding har en effekt selvom man i forvejen har en høj BF%. :unsure:

Konklusionen er dog at jo lavere BF% desto oftere og af længere varighed er det nødvendigt med refeeding.

Link to comment
Share on other sites

Der er jeg altså ikke helt enig ... de afviser da vist ikke at refeeding har en effekt selvom man i forvejen har en høj BF%.

Konklusionen er dog at jo lavere BF% desto oftere og af længere varighed er det nødvendigt med refeeding.

Jeg er enig! - men jo lavere bf% jo større incitament må der være for at indføre refeed dage, idet at leptin niveauet er højere. Jeg synes ikke man bør spekulere sig meget i det, hvis man har en høj BF%, da nytten af en refeed dag, vil være marginal.
sokratez:

note to self: read article supplied by sokratez when returning home from the fitness center.

:lol: Edited by sokr@tez
Link to comment
Share on other sites

Sokratez: God artikel!!

Min fedtprocent ligger og svinger mellem 14%-16%, så udfra artiklen kan jeg forstå at jeg skal "refeede" ca. hver 5. dag i 24-48 timer, alt efter behov, og jeg skal spise 1,1-1,2xKcal-Ligevægts-indtag = ca. 3500kcal.

Ahhh!! Glad for at jeg kan grovæde en gang om ugen, uden at få dårlig samvittighed - Tværtimod! Skal jo have mit Leptin niveau lidt i vejret igen ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke man bør spekulere sig meget i det, hvis man har en høj BF%, da nytten af en refeed dag, vil være marginal.

Enig ... det er ganske rigtigt mindre vigtigt med refeed ved høj BF% - men det vil omvendt heller ikke ødelægge diæten (som dA_kBAz frygtede) ;)

Link to comment
Share on other sites

Ahhh!! Glad for at jeg kan grovæde en gang om ugen, uden at få dårlig samvittighed - Tværtimod! Skal jo have mit Leptin niveau lidt i vejret igen  ;)

Hmmm ... nu ved jeg ikke hvad du forstår ved grovæde - men hvis jeg personligt åd igennem på en kost af pizza, chips, grillmad, kager, is og slik så ville jeg hurtigt komme over 3500 kcal.

Så pointen må være at du nok stadig bør holde styr på kalorie-indtaget ... :devil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share