Kulh vs protin


Nullermanden
 Share

Recommended Posts

Jeg har de sidste 4 uger tjekket alt hvad jeg har smidt i skuffen det ser således ud i gennemsnit

kcal: 1887

kulh: 276 g

prot: 108 g

fedt: 38 g

Tabt 3 kg ved det.

Nu er spørgsmålet, kan man spise for meget kød?? har overvejet at begynde at æde en 400-600 gram om dagen så mit protin kan komme op og kulh kan komme ned.

Jeg søgte dog på google først og det gav ikke rigtigt nogen resultater, andet hvor jeg kunne købe billige reservedele til en bmw :confused2:

Skal lige siges jeg ikke tage andet end end mulitvitamin pille om dagen som tilskud.

Link to comment
Share on other sites

Generelt er der ikke noget i vejen med kød, især ikke hvis vi taler om fjerkræ eller fisk. Men, der er da andre fødevarer med et rimeligt protein-indhold.

Personligt sidder jeg og guffer en gang youghurt lige i øjeblikket. 500g. af det giver kun 300 kalorier, men 26g protein.

Link to comment
Share on other sites

Personligt sidder jeg og guffer en gang youghurt lige i øjeblikket. 500g. af det giver kun 300 kalorier, men 26g protein.
Hvilken youghurt er det hvis jeg må spørge? og hvordan ser det ud med kulh indholdet, sidder med såen lille bøtte foran mig hvor 13 g af 100 er kulh og prot kun vil være 14 g ved 500 gram.

undskyld jeg spørger men at handle ind er ikke mig :sneaky:

Spis du bare noget mere kød. Vær dog opmærksom på fedt%. Det skal helst være magert kød. Du indtager allerede en hel del fedt (ikke for meget dog).

Hader fedt på kød, så kommer egenligt af sig selv B)

Findes der egenligt en gylden regel over hvor meget kulh og prot man skal have ud af sine kcal?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil foreslå, at du køber Cheasy yoghurt med kirsebær eller skovbær eller Cheasy A38, da de ikke er sødet med sukker og der derfor er færre kulhydrater i dem end i mange andre slags yoghurt. I Cheasy skovbær er det 4,1 gram protein pr. 100 gr og 4,7 gr kulhydrat.

Edited by Snoopy
Link to comment
Share on other sites

Minimum 0,1% er en kanon yoghurt med næsten ingen kulhydrater.

Regler for protein, fedt og kulhydrater:

2x kropsvægt til protein

40-50 gram kvalitetsfedt med forhold 1:2 til 1:4 mellem omega 3 og 6 fedtsyrer - derudover kommer der naturligt forekommende fedt.. (20-30 gram)

fyld på med kulhydrater til kalorieniveauet er nået...

ganske simple regler :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share