Proteiner i forb. med vægttab...


hr.bille
 Share

Recommended Posts

Jeg styrke-/kredsløbstræner 2 eller for det meste 3 gange om ugen. Målet er på sigt et vægttab i omegnen af 20 kg.. :)

Jeg spiser med omtanke, fedtfattigt så vidt muligt, rigeligt med grøntsager osv. Men..., nu har jeg snart set/hørt så mange steder at det er vigtigt at man indtager nok proteiner i forb. med træning, simpelthen for at vedligeholde musklerne. Så vidt jeg er informeret skal man indtage ca. 1,5g protein pr kg kropsvægt. Det er altså over 150g protein, og det ved jeg, jeg ikke når at få hver dag.. :)

Hvor vigtige er de proteiner overhovedet, og ville jeg vinde noget ved f.eks. at drikke proteinshakes osv? :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med Nullermanden, det burde kunne lade sig gøre, at komme op på de 150 g. protein hver dag. Er du sikker på, at du er så langt fra? Hvordan ser en typisk dag ud? Prøv at post det så kan det være vi kan komme med nogle ideer til hvad du kan bytte ud og hvad du kunne supplere med. ;)

Rettelse: Jeg glemte lige at anbefale vores glimrende protein FAQ link

Edited by sokr@tez
Link to comment
Share on other sites

Jeg blander lidt æggehvider og kakao.. og bruger det som tilskud!! Kakao er godt da det gør man stort set ikke fornemmer æggehvidens klamme(efter min mening)konsistens. derudover er der en ok del protein i kakao!! Æggehviden er god da der temmelig meget protein i...8-10g pr. 100g!! Men det der gør det genialt er at der ikke er andet end protein i..dvs. ingen fedt, kulhydrater...og dermed kun omkring 40kcal pr 100g!!! Jeg blander det ca: 200g æggehvide og 250g kakao!!! I metro kan man få 5kg æggehvider til 86kr..hvormod i butikker hvor det koster ca.17 kr for 300g!!!!

En lang smøre, men efter min mening et godt forslag B)

Link to comment
Share on other sites

Jeg blander lidt æggehvider og kakao.. og bruger det som tilskud!! Kakao er godt da det gør man stort set ikke fornemmer æggehvidens klamme(efter min mening)konsistens. derudover er der en ok del protein i kakao!! Æggehviden er god da der temmelig meget protein i...8-10g pr. 100g!! Men det der gør det genialt er at der ikke er andet end protein i..dvs. ingen fedt, kulhydrater...og dermed kun omkring 40kcal pr 100g!!! Jeg blander det ca: 200g æggehvide og 250g kakao!!! I metro kan man få 5kg æggehvider til 86kr..hvormod i butikker hvor det koster ca.17 kr for 300g!!!!

En lang smøre, men efter min mening et godt forslag 

Jeg synes bare ikke kakao er det bedste når man er på diæt. Der er en del kcal i skidtet, og i og med man i forvejen skal vende og dreje en hver kcal, så synes jeg man er bedre tjent med noget, der fylder i maven, så man ikke skal være sulten. En anden ting er også, at de kcal man får fra sukkeret i kakaoen ikke ligefrem bugner med vitaminer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg blander lidt æggehvider og kakao.. og bruger det som tilskud!! Kakao er godt da det gør man stort set ikke fornemmer æggehvidens klamme(efter min mening)konsistens. derudover er der en ok del protein i kakao!! Æggehviden er god da der temmelig meget protein i...8-10g pr. 100g!! Men det der gør det genialt er at der ikke er andet end protein i..dvs. ingen fedt, kulhydrater...og dermed kun omkring 40kcal pr 100g!!! Jeg blander det ca:  200g æggehvide og 250g kakao!!! I metro kan man få 5kg æggehvider til 86kr..hvormod i butikker hvor det koster ca.17 kr for 300g!!!!

En lang smøre, men efter min mening et godt forslag  B)

Gjorde det samme som dig en gang så synes ikke det var sjovt mere, nu koger jeg æggene og piller blommen ud, se så er det sjovere at spise.

et gæt et at der går 3 æg til 100 g, det er så 30 æg pr kg og en pris på 25 kr. lidt dyre end måden med metro, men meget sjovere at guffe :4whip:

Edited by Nullermanden
Link to comment
Share on other sites

Jeg supplerer selv med protein tilskud, for ellers er det næsten umuligt at få bare tilnærmelsesvist protein nok. Mit gæt er at jeg nok får 100-120 g protein om dagen og så tilføjer jeg selv med ca 50 g pulver (40 g protein).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share