Hjææælp, j r lost!


macademia
 Share

Recommended Posts

Hejsa.

Jeg er en pige der aldrig har været superglad for motion.

Jeg begyndte så alvorligt at dyrke det for 1 år siden, jeg trænede vægttræning 3 gange om ugen og power-walkede 3 gange om ugen.

Det gik godt i et lille stykke tid og så syntes jeg bare at jeg blev større.

Jeg udviklede også cellulitis på lår og balder hvilket jeg næsten ikke havde før.

Jeg blev så syg i nogle måneder og kunne derfor ikke træne og SÅ tog jeg ekstremt meget på, selv om jeg havde reduceret min kost noget.

Pludselig havde jeg meget cellulitis (!!) hvilket jeg er ekstremt ked af, min talje var nærmest væk (jeg havde sådan en dejlig timeglas-fig før, men har kæmpe håndtag nu), min mave bulede ud og mine lår ligner rullegardiner.

Mine overarme er simpelthen bulet ud som de aldrig har gjort før og huden på min ryg og under bh' en buler også ud. Jeg har aldrig, aldrig set sådan ud før og føler bare at al min disciplin og motivation dengang har vendt sig til et mareridt.

Nu vil jeg gerne træne igen, og vil meeget gerne tabe mig og opbygge en flot figur (jeg overvejer faktisk helt at lade være med at træne igen for at se om kroppen går tilbage til sin gamle form, men det kan vel ikke være rigtigt? Jeg elsker jo også velværet der følger med træning), men er rædselsslagen for at det samme kommer til at ske og jeg bare bliver en opblødt rosin at se på.

Hvordan skal jeg træne, hvad skal jeg spise og hvilke øvelser skal jeg holde mig fra?

Er der nogen der har nogle gode ideer eller links til steder hvor jeg kan finde det jeg leder efter?

Jeg er 171 cm høj, er 26 år gl, vejer ca 75kg og vil blive Sååå glad for lidt hjælp. Jeg er rent ud sagt desperat.

Jeg synes det er så svært at hitte rundt i alle de forskellige kost-råd og trænings-råd der bliver givet, så jeg har bare afholdt mig fra at træne, men bliver faktisk meget ked af det.

Please hjælp mig for jeg er virkelig ked af min krop nu, noget jeg aldrig har været før.

Det går ud over en masse ting, så seriøse, gode råd modtages med kyshånd.

På forhånd tusinde tak

Mac

Link to comment
Share on other sites

Jeg begyndte så alvorligt at dyrke det for 1 år siden, jeg trænede vægttræning 3 gange om ugen og power-walkede 3 gange om ugen.

Det gik godt i et lille stykke tid og så syntes jeg bare at jeg blev større.

Jeg udviklede også cellulitis på lår og balder hvilket jeg næsten ikke havde før.

Jeg blev så syg i nogle måneder og kunne derfor ikke træne og SÅ tog jeg ekstremt meget på, selv om jeg havde reduceret min kost noget.

Når man begynder at træne man typisk spise noget mere end før..., når man er vant til at spise ret meget, og så skal man spise ingenting i en sygdomsperiode, så kan det sagtens gå galt!! Din vægtøgning kan godt skyldes et forøget indtag... eller med andre ord det skyldes helt sikkert et forøget indtag af kalorier!!

Vægttab / vægtøgning kan defineres så simpelt som resultatet af dit samlede energi indtag trukket fra dit energi forbrug!!

Så kosten er både din ven og din fjende...., så hvis du har styr på den, er du godt stillet!!

Desuden lyder din forandring meget dramatisk, hvad der selvfølgelig tildels skyldes din irritation og skuffelse over forløbet, men hvor meget har du egentlig taget på....? hvis jeg må spørge.... :blush:

Nu vil jeg gerne træne igen, og vil meeget gerne tabe mig og opbygge en flot figur (jeg overvejer faktisk helt at lade være med at træne igen for at se om kroppen går tilbage til sin gamle form, men det kan vel ikke være rigtigt? Jeg elsker jo også velværet der følger med træning), men er rædselsslagen for at det samme kommer til at ske og jeg bare bliver en opblødt rosin at se på.
Det er helt sikkert ikke træningen, du kan bebrejde din nuværende tilstand, med mindre du besidder en hidtil ukendt allergisk reaktion på fysisk aktivitet... God træning med en fornuftig kost = resultater
Hvordan skal jeg træne, hvad skal jeg spise og hvilke øvelser skal jeg holde mig fra?

Er der nogen der har nogle gode ideer eller links til steder hvor jeg kan finde det jeg leder efter?

Jeg er 171 cm høj, er 26 år gl, vejer ca 75kg og vil blive Sååå glad for lidt hjælp. Jeg er rent ud sagt desperat.

Inden du får alle mulig og umulige råd, så syntes jeg, du skal overveje dine mål grundigt!! sid dig ned i 5 minutter og beskriv dine mål for dig selv..., så er det meget nemmere at hjælpe dig ordentligt! Gerne noget specifikt....

Hlæææpeeenn er på vej..... :cool:

Yet

Edited by Yetti
Link to comment
Share on other sites

Det lyder bestemt ikke rart sådan som du har det. Jeg er helt enig i at du skal have sat dig nogle mål. Hvad er det egentlig du vil opnå? Bedre selvvær, flad mave, tynde lår, blive stærkere osv... men vigtigst er næsten, hvor meget vil du tabe dig? Hvad vejede du tidligere da du synes du havde en flot figur?

Dernæst skal du overveje midler og metoder til et vægttab. Disse skal naturligvis så stemme overens med dine målsætninger. Hvilke sportsgrene hr du tidligere været rigtig glad for? kan du lide at styrketræne eller hader du det? Er løb det fedeste eller var det måske sjovere at svømme?

Hvordan ser dine kostvaner ud hvis du skal være helt ærlig, er der meget slik og kage eller er det rugbøsmader der fylder det ud?

Som der fuldstændigt rigtigt bliver skrevet skyldes en vægtøgning eller et vægttab udelukkende indtag af kalorier vs forbrug af kalorier. Der er derfor to måder at tabe sig på. 1 - øge kalorieforbrug (læs træning); 2 - mindske kalorieindtag (læs kostomlægning)... Hvilken af disse metoder synes du selv bedst om og hvordan skal det vægtes i forhold til hinanden? Det mest optimale er naturligvis at koncentrere sig om begge ting, men er det realistisk for dig?

Altså alt i alt, gør dig nogle tanker og overvejelser om hvad det egentlig er du vil og skriv så igen, så skal vi prøve at hjælpe det bedste vi kan.

Link to comment
Share on other sites

Hej I to, tusind tak for det hurtige svar.

Hvor er det skønt.

Mit mål er at få min figur tilbage. Snøft. GG

Jeg vejede mig ikke, og det har jeg faktisk aldrig rigtigt gjort, jeg gjorde det først til dette indlæg.

Jeg har tons af disciplin, og jeg er god til at spise efter hvad jeg skal, nu er jeg bare forvirret over hvad dét er.

Jeg kan fx ikke tåle mælkeprodukter så det spiser jeg faktisk aldrig, men jeg spiser masse af kød, masser af müsli med soyamælk, nok lidt for meget sukker på og så har jeg en hang til presset frugt-juice.

Jeg tror måske det kan være gået lidt galt fordi jeg spiser så meget ude fordi jeg har så stramt et program og generelt ikke kan lide at lave mad. Men jeg prøver altid at vælge det sundeste.

Jeg spiser også ret meget lakrids, men ellers er det faktisk rugbrød osv.

Jeg drikker slet ikke alkohol.

Jeg ved ikke hvad jeg skal veje, og jeg ved ikke om det er 5 eller 10 kg der skal smides, for jeg har som sagt ikke vejet mig førhen, men noget skal der ske, for som I har kommenteret; nej det er slet ikke rart.

Jeg læser til psykoterapeut og har derfor meget mit selvværd i tjek (nu kan jeg ikke lige huske hvem der skrev det), så det er ikke derfor, jeg overdriver bestemt ikke og jeg forstår ikke hvorfor min krop har forandret sig så meget.

Jeg synger også professionelt og har derfor elsket at træne, både for mavemuskulaturens skyld og for velværet.

Jeg har ikke nogen bestemt motionsform jeg synes bedst om, jeg syntes det var fedt både at vægttræne og at gå.

Jeg bor på Grønland p.t. og der er kun ét træningscenter, vi har godt nok en svømmehal, men den er ret uhygiejnisk så den vil jeg helst ikke hoppe i, ligesom vi ikke rigtigt har så mange hold med fx dans osv. at vælge imellem.

Da jeg spurgte gutterne på centret om et program var det så at alting lige blev vendt op og ned efter 7 mdrs træning, min krop så bare helt forkert ud.

Men jeg blev som sagt også afbrudt i alt lige pludselig fordi jeg flyttede ind i et hus med skimmelsvamp og blev meget, meget syg uden at vi kunne finde ud af hvad det var.

Hele min sangform er fx ødelagt mange mdr frem, så det arbejder jeg på forfra nu.

Men, men, men jeg savner at have det godt med en bikini (hvilket jeg havde sidst i slutningen af sidste år), at være en str. 38/40 igen, jeg er nu en 44/46, og at have en figur jeg selv er glad for...

I må endelig bare komme med gode råd, alle dem I kan undvære ;) for jeg stoler ikke rigtigt på gutterne i mit motionscenter.

Alting fungerer lidt anderledes heroppe, vi har lidt mere en manana-mentalitet så man behøver ikke at gå så meget op i hvad man siger og gør heroppe (hvilket er ret surt for os piger. jeg har talt med en 3-4 andre piger der har haft samme oplevelser af at de ikke rigtigt fik et program der passede godt til os, men i stedet fik et til opbygning af store muskler. Og siden vi er grønlændere får vi nemmere muskler, jvf. programmet på DR1 med grønlands-ekspeditionen hvor forskere har opdaget at vi har noget bestemt slags muskelvæv i fx arme som europæere ikke har og ikke kan udvikle, det har vi stadig fra urtiden, ja så er vi nu alle sammen i tvivl om om de overhovedet giver os programmer der funker siden vi alle sammen har fået de samme kostråd og programmer og har fået ca samme problemer).

Ja, jeg ved ikke om det er muligt at forklare kulturforskelle og lidt anderledes instruktører i en mail, men nu har jeg da prøvet.

Det er derfor jeg søger med lys og lygte efter programmer osv.

Men som skrevet i min tidligere mail så er det altså vildt som jeg lige pludselig buler ud alle steder, det er ikke så rart. S

Hvis der er andet at spørge til må I endelig sige til.

Kram og knus og 100000 tak for hjælpen

Mac

Link to comment
Share on other sites

Nu læste jeg kun lige starten på dit første indlæg, men alligevel vel jeg tro at du kan finde en masse brugbart i følgende artikel:

http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=1305014

Den omhandler sexy tøsetræning.. !

Prøv at scrolle lidt ned og find "Britney thin" og "Britney thick" billederne, det illustrerer sq meget godt den pointe han har.

Link to comment
Share on other sites

Har selv studset lidt over den artikel. Hans Britney teori er efter min mening WAY OUT. De billeder han bruger til sammenligning er fuldstændige umulige. Forskellige vinkler og vigtigst af alt, masser af photoshop i før-billedet. No wonder, der er en forskel. Og hvis der skulle være det, så kan det vel ikke undrer nogen? Da hun startede karrieren var hun en lille teenager. I den alder forandrer alle sig og især når det er over en årrække. Umuligt at give høj reps mavebøjninger skylden under disse foranstændigheder.

Der er dog nok masser af gode guldkorn i artiklen. Man skal bare sørge for at skære det overflødige vrøvl væk. Stol derfor ikke blindt på alt hvad du læser.

Link to comment
Share on other sites

Har selv studset lidt over den artikel. Hans Britney teori er efter min mening WAY OUT. De billeder han bruger til sammenligning er fuldstændige umulige. Forskellige vinkler og vigtigst af alt, masser af photoshop i før-billedet. No wonder, der er en forskel. Og hvis der skulle være det, så kan det vel ikke undrer nogen? Da hun startede karrieren var hun en lille teenager. I den alder forandrer alle sig og især når det er over en årrække. Umuligt at give høj reps mavebøjninger skylden under disse foranstændigheder.

Der er dog nok masser af gode guldkorn i artiklen. Man skal bare sørge for at skære det overflødige vrøvl væk. Stol derfor ikke blindt på alt hvad du læser.

Gode pointer.

Alt med t-nation skal læses med et par kg salt, det er helt sikkert. Det glemte jeg at nævne.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa.

Juhuuu.

Superskønt.

Endelig noget hvor jeg kan læse at det er OK at holde sig fra at træne sine mavemuskler kæmpe, overarmene osv.

Jeg har bare hele tiden fået at vide at det er virkelig nødvendigt.

Som sagt har vi jo ikke verdens bedste trænere heroppe, så det er bare virkelig fedt!

Tuuuusind tak for hjælpen.

Jeg løber ned i motionscentret og begynder! S

Ej, tusinde tak for hjælpen.

Det er bare dejligt.

Stort kram fra

Mac

Link to comment
Share on other sites

Tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak :w00t:

Tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak

Tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak

Tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak

Tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak

Tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak :4thumbup:

Tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak

Tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak

Tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak

Tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak

:w00t::wink::laugh::smile::bigsmile::cool::blush: :4thumbup: :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share