Ribbensteg!


therealhurra
 Share

Recommended Posts

Har ledt lidt på nettet, men syntes ikke jeg kan finde kcal betegnelse for det!

Har selvfølgeligt tænkt mig at veje det jeg æder, så tager min vægt med over til min mor :lol:

Jeg tænkte på at veje 100 gram af gangen ca og så skære så meget fedt væk som muligt, veje det gange det antal gram med 8 så jeg får kcal for fedtet og så trække det fra kcal beholdningen pr 100 gram i ribbenstegen... Burde det ikke være muligt?

Link to comment
Share on other sites

Har fundet en nu..

Men! Kan det passe at der er 776 kcal i 200 gram ribbenssteg? Har trukket de 22 gram fedt af jeg skar af... det lyder mig lige lovligt meget...

Og hvis der endeligt er det i, som der står, har de mon så også talt flæskesværene med? For dem spiste jeg selvføgelig ikke

Edited by therealhurra
Link to comment
Share on other sites

stubbe det vil sige 333,3 kalorier per 100 gram? Så lader jeg det bare stå ved de 776 kcal jeg allerede har skrevet ind... Så skal det jo nok passe sådan cirkus.

desdemonia, svinekam er en del mindre fedtfyldt.. der skal nok være en del flere kcal i en ribbenssteg.....

Nogen af jer der kan finde et miniflute per 100 gram? Jeg syntes godt nok det er begrænset

hvad man kan finde af kcal på nettet! bruger også selv kalorietabel. Men der er tit mangler...

Umiddelbart vil jeg mene at der er ca 280 pr 100 gram i et miniflute? Man må gå ud fra at det er ca samme kcal som i franskbrød og toastbrød..

Fuck, jeg spiser aldrig mere hos min mor, det er ALT for besværligt

Har indtil videre skrevet det ind sådanne!

Kalorier / Protein

Ribbensteg 776 42,2

Flutes 176 gram 492 14,08

Men syntes nu at kcal tallet lyder lidt voldsomt!

Edited by therealhurra
Link to comment
Share on other sites

Hæhæ!! Så sandt! Men jeg kunne sku næsten have ædt en pizza for det samme ;) Ikke destro mindre smagte det godt og proteinindholdet var okay! Og jeg havde heldigvis ikke spist særligt meget i dag, så der er lige præcist plads til min shake og en rejemad inden sengetid! Excelent!

Link to comment
Share on other sites

Det ligger omkring 1000-1400 Kj pr 100g, alt efter hvor fed det er og om det er med svær.

Hmmm.... er det ikke blot et spørgsmål om at skære fedtet fra? personligt skærer jeg fedtet af, bare tanken om den lede fornemmelse af at få det i munden, føj. ;)

Klart vil der stadig være kcal, men fedtet udgør vel det meste?

Link to comment
Share on other sites

Hmm, hvis du kigger på indholdslisten, så vil ingredienserne være nævnt i faldende rækkefølge efter hvad som bidrager mest til kcal'erne i djævlen.

Men der kan da ikke være så meget forskel på et flute. Dem fra Netto har varedekl. på - brugte dem til carb-up engang i tidernes morgen :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share