Skal kakaoen droppes til fordel for noget andet?


humseper
 Share

Recommended Posts

Kan jeg med fordel indtage noget andet end kakao efter træningen under min diæt? Noget evt. mere energirigt og kalorielettere. Normalt indtager jeg cacao, proteinpulver og bananer, men er der noget mere ideelt at indtage under diæten?

Link to comment
Share on other sites

Kalorier lig med energi, derfor energirig er kalorierig :bigsmile:

Nå ja. Jeg mente også næringsrigt. Er det noget andet end kakao der er bedre at indtage efter træningen under diæt? Jeg tænkte på juice eller skummetmælk, eller er det ok at få al det sukker der er i kakaoen, selv under en diæt?

Link to comment
Share on other sites

Det kommer lidt an på hvor meget kulhydrat du efterfølgende indtager, men der er bedre kilder til kulhydrat for eksempel brød og bananer som du spiser.

Det er jo vigtigt at de er hurtigt optagelige, hvilket kakao jo er. Jeg havde tænkt på at indtage et par bananer en halv liter kakao og ca. 30 gr. protein pulver læige efter træningen, lyder dette fornufting eller har du et bedre forslag?

Er bananer lige så hurtigt optagelige og lige så gode til at opfylde ens sukkerdepoter som kakao? Jeg har altid troet at kakao var hurtigst, mens man supplerede med bananer, da de var lidt længere tid om at blive optaget.

Edited by humseper
Link to comment
Share on other sites

humse> drop du cacaoen - der er ALT for meget sukker i det skidt, drik skummetmælk og hvis du mener det er nødvendigt for dig at supplere med hurtige kulhydrater, så spis nogle rosiner.

PS: Nu kommer jeg selvfølgelig i modvind hos Mathilde folket ;)

Er det ikke netop vigtigt med hurtige kulhydrater efter træningen. Er bananer hurtige kulhydrater?

Link to comment
Share on other sites

Ok, så vil min post-shake under diæten lyde ca. således 30 g. proteinpulver en halv liter skummetmælk samt et par bananer. Næste måltid vil jeg derefter indtage ca. en time bagefter. Lyder dette fornuftigt?

Edited by humseper
Link to comment
Share on other sites

:o  det vidste jeg ikke. Tak for den! Men hvordan kan olien "fortrænge" proteinen fra at blive optaget hurtigt?

Ved især at sænke ventrikeltømningstiden. Det vil sige maden bliver i maven længere inden den bliver lukket ud i tarmen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share