Noget der kan ændres på?


extreme12
 Share

Recommended Posts

Min normale kost ser nogenlunde sådan her ud:

Morgenmad (kl. 6-7):

80 g havregryn, 35 g valle protein, 1 banan og 350 ml minimælk (det hele blendes og drikkes, mums :4mewantfood: ). 1 multivitaminpille + 4 fiskepiller (de billige fra Netto)

Mellemmåltid (ca. kl. 10.30):

Et stykke herkules rugbrød med magert kødpålæg (skinke, kalkun)

Middagsmad (kl. 12)

Vi får mad på arbejdet, så det er meget forskelligt. Men generelt prøver jeg at indtage en form for kød, salat og noget kødpålæg med rugbrød. Tager kun en portion (svare til en alm. tallerken fuld) + et par glas minimælk

Mellemmåltid (kl. 15)

35 g Valle protein, evt. en Castus frugtstang

De dage jeg træner indtager jeg ligeledes 40 g valle protein lige efter træningen.

Aftensmad (kl. 19.30 el. kl. 21.00 de dage jeg går i skole)

Meget varieret, men mest øksekød, kylling, kalkun med kartofler eller ris og nogle gange noget salat eller grøntsager.

De dage jeg går i skole efter arbejde (mandag og onsdag) spiser jeg først omkring kl. 21, men jeg spiser ikke mindre af den grund, er det forkert?

Mellemmåltid (kl. 21.30-22)

Variere meget, men ofte en bolle med noget cheasy smøreost og noget maget kødpålæg eller noget rudbørd med det samme.

Inden sengetid:

35 g Valle protein

Derudover indtager jeg min. 2 liter vand dagligt.

Hvad siger i til ovenstående. Jeg træner pt. for at få mere masse, så skulle gerne være i kcal overskud jo. Alle forslag er velkommen vil gerne have optimere mest muligt, måske spiser jeg slet ikke nok (har jeg mistanke om, men jeg kan ikke veje min mad, grundet min middagsmad).

Mine facts:

Højde 180 cm

Vægt 78 kilo

Alder 25 år (mand)

Link to comment
Share on other sites

Mit probleme er bare, at jeg ikke rigtig ved om jeg får nok kalorier, kan ikke rigtig veje det grundet min middagsmad...

Da jeg startede med at træne for små 6 måneder siden vejede jeg godt 75,5 kilo. Da jeg var på vægten den anden dag lå den på 78,5, men det kan jo være mange forskellige faktorer der spiller ind her. Jeg synes ikke rigtig jeg kan se det store fremskridt, jo, har fået større arme, men jeg synes også der er kommet lidt på maven... øv, øv...

Men jeg fortsætter med denne kost og tager nogle løbende tjek på hvordan vægten bevæger sig...

Men der er ikke noget galt i at spise en stor portion aftensmad omkring kl. 21.15 efter skole, jeg mener, er der ikke større chance for at det sidder sig de forkerte steder?

Link to comment
Share on other sites

Men der er ikke noget galt i at spise en stor portion aftensmad omkring kl. 21.15 efter skole, jeg mener, er der ikke større chance for at det sidder sig de forkerte steder?

Man siger at det ikke har nogen betydning - da det afhænger af om du generelt på hele døgnet har været i energioverskud / underskud.

Personligt ville jeg nok selv vælge at dele eet stort måltid op i flere små på en diæt dog.

Edited by EverLast
Link to comment
Share on other sites

Hey du..

Syntes også det ser fornuftigt ud, helt sikker. Du spiser på denne beskrevne dag nogenlunde det samme som jeg, jeg vejer bare noget mindre end dig, så måske skulle du putte et enkelt ekstra mellemmåltid ind, feks. noget æggehvide eller ligende guf.. :4mewantfood:

-Wasabi

Link to comment
Share on other sites

Du får rigeligt med protein :raisebrow: Bare i pulver indtager du 140-150 gram, hvilket nogenlunde svare til dit behov.

Det er et punkt på evt. kan ændre på, hvis din madplan ikke gør dig mæt. Skift pulveret ud med noget mere rugbrød f.eks. nøjes evt. med pulver til efter træning.

Det vigtigste er dog hvad du forsøger at opnå med dit indtag. Vil du gaine eller cutte? Og er resultatet som du forventer? Du skriver at du vil gaine men ikke hvordan din vægt udvikler sig. Hvad er dit aktuelle problem?

Edited by Rønne
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil gerne gaine, da jeg ønsker en øget muskelmasse. Jeg ved godt at jeg indtager en del protein pulver, men jeg vil gerne være sikker på at jeg hvertfald får nok prot. (der kan ikke været noget farligt i at indtage så meget protein vel?).

Hvis vægten den anden dag passer, så har jeg taget 3 kilo på indenfor ca. 6 måneder, det er vel egentlig ok er det ikke??

Måske jeg skulle prøve at veje om konstant over en uge, og tage gennemsnittet, det er vel alt andet lige mere retvisende? (Hvornår på dagen er det bedst at veje sig, jeg foretrækker om morgenen...)

Mit aktuelle probleme er, at jeg ikke rigtig synes at det sidder de rigtige steder, det meste sidder foran på maven, men jeg kan da også godt se at jeg har fået mere muskelmasse på arme og ryg, men ikke så meget foran andet end på maven :blush:

Link to comment
Share on other sites

Nej, der er intet farligt i at tage "for mange" proteiner. Prot. er dog kcal. som skal regnes med og måske kunne du bedre bruge lidt kulhydrater istedet, who knows?

3 kg. på 6 mdr. er ikke meget. Du spiser åbenbart ikke nok. Hvis du har kørt samme program i 6 mdr. ville jeg skifte til et andet. Det er langt fra de samme programmer der virker på samme måde på alle mennesker.

Link to comment
Share on other sites

Det er altså ret vigtigt at du vejer dig på samme tidspunkt på dagen hver gang, hvis du vil følge din vægtfremgang. Gør det om morgenen før morgenmaden. Uden tøj på. Hver gang.

Din kost ser fin ud. Måske skulle du tilføje en appelsin eller anden frugt, for at få lidt vitaminer. Du får rigeligt med protein.

Link to comment
Share on other sites

Jeg står lidt i samme situation som dig. Er også igang med at gaine, og synes bare at alt fedtet lander lige på maven og i hovedet. Er gået fra 67kg til 76kg på ca. 7 måneder. Min bf% ligger på ~13,5% nu. Havde den på et tidspunkt nede under 10, hvilket jeg glæder mig til igen. Ser bestemt frem til jeg skal cutte, da jeg har det skidt med min mave og kinder. :dry:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share