Hjælp ny bruger m. træningsprogram


Smukke Arne
 Share

Recommended Posts

Hejsa - er ny her!

Blev anbefalet at oprette mig som bruger herinde - i forbindelse med min videre træning og program.

Har de sidste par år trænet effektivt for vægttab, bedre kondi og allround-fitness.

Træningen har hovedsageligt bestået af spinning og anden hård cardio træning.

Det har været ret succesfuldt - men nu vil jeg gerne videre.

Jeg vil meget gerne træne for muskelmasse og styrke.

I den forbindelse fiflet mig frem til følgende program:

1. Squat

2. Bænkpress

3. Dødløft

4. Decline db bænkpress

5. Chrunches m. added weight

6. Chins (m. supported weight)

7. Barbell rows

8. Dips (m. supported weight)

9. Curlz

10. Military press

Jeg er i midten af 20'erne - 192 høj og vejer 84 med en fedt % på ca. 17.

Min idé er at køre efter HST træningsmetoden - Motion-online versionen.

Jeg kender til alle øvelserne.

Nu vil jeg jo så meget gerne have noget god konstruktiv kritik af programmet eller andre inputs der kunne have interesse :bigsmile:

Som sagt er det både masse og styrke jeg går efter.

Mange tak! :smile:

Edited by Smukke Arne
Link to comment
Share on other sites

Velkommen til MOL :smile:

Jeg synes dit program ser meget fornuftigt ud. Jeg har dog et par enkelte spørgsmål :smile:

Jeg går ud fra at den opstillede rækkefølge er den du også vil træne i centeret? I så fald vil jeg personligt ændre lidt i den. Military pres vil jeg ligge længere op i programmet og i hvert fald før dine curls :smile: Generelt skal "hjælpeøvelserne" ligge til sidst.

Hvorfor har du valgt decline bænkpres? Hvis man skal have 2 brystøvelser med, vil jeg mene den ene skal være flad og den anden en incline-øvelse (..som går en lille smule mere i det øvre bryst). Det har jeg i hvert fald selv succes med.

Har du før trænet både Squat og dødløft samme dag og lige efter hinanden? Det lyder som lidt af en dræber (i hvert fald de første 14 dage med 15 reps :blink: ).

Evt. kan du dele de to øvelser ud så du kører dem skiftevis:

Uge 1 - Man: Squat, Ons: dødløft, Fre: Squat

Uge 2 - Man: dødløft, Ons: Squat, Fre: Dødløft

På de dage, hvor du så kører dødløft kunne du måske godt undlade barbell rows. Mine bitre erfaringer siger, at det kan være meget hårdt for ryggen at køre de 2 samme dag. Nogle kan dog også sagtens. Det må du selv vurdere :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej - tak for svaret :bigsmile:

Med hensyn til decline vs incline, er jeg blevet fortalt at decline aktivere brystet mere en incline...? Men det kan jo være det ikke forholder sig sådan?

Evt. kunne jeg jo afprøve 1. cyklus med decline - og se om det er tilfredstillende - ellers kan jeg jo prøve at skifte...

Har faktisk aldrig kørt squat og dødløft samme dag før - men har dog set folk gøre det... det må jo næsten komme an på en prøve. I starten tror jeg umiddelbart ikke det er et problem - da jeg vægten jo ikke er så høj.

Men helt sikkert rart at være blevet gjort opmærksom på det. :smile:

Har kørt dødløft og rows sammen før - da jeg på et tidspunkt kørte et split program (der lidt groft var 2 split mellem overkrop og underkrop :smile: ).

Tror du har ret i at det er en god idé at flytte om på curlz og mili - så det vil jeg gøre :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share