Nyt kostplanlægningprogram!


Peewee
 Share

Recommended Posts

Hej

Da jeg synes de kostplanlægningsprogrammer som findes nu er enten for dyre eller for dårlige har jeg allieret mig med en programmør fra min klasse. Vi er nu klar med første del af programmet og vil gerne have lidt input/dele det med jer.

Vi har valgt at bygge det på foodcomps database, da vi er af den opfattelse at det er den største, og mest omfattende.

Lige nu kan det tælle kcal, fedt, kulhydrat, protein, og diverse vitaminer op. Man kan eksporterer forskellige sammensætninger af forskellige madvarer, det være bestemte retter, eller fx sin normale morgenmad(så man er fri for at skrive det ind hver gang).

Planen er, at vi vil udbygge programmet til at indeholde en kalender, hvor man planlægger ens måltider og se tilbage, eksportere sin madplan til html og/eller tekst til at smide i ens log.

Vi har kigget på ideer om at lave en form for udvekslingssystem af madretter, så man fx her på mol nemmere kan bytte og opbevarer retter. Det er dog kun hvis det ikke bliver for omfattende.

Programmet er stadig i en tidlig fase, så der vil være mangler og muligvis bugs. Men Hvis I vil kan I prøve det og evt. skrive hvad I synes der skal lave/laves om eller komme med forslag.

Programmet ligger her:

http://peecee.dk/?id=18655

Link to comment
Share on other sites

Lækkert program! Glæder mig til det er færdigt :thumb:

De ting jeg synes der mangler i programmet nu (Ved godt at det er under udvikling :smile: ) :

  • En "Tilføj Din egen ingrediens til Databasen"-ting, hvor man selv kan indtaste Fedt, kulhydrater etc. og gemme til næste gang man køber samme produkt og vil lave en ny ret.

  • At man kan redigere allerede tilføjet ingrediens til madretten og evt. slette den enkelte ingrediens fra madretten.

  • At man kan redigere de forskellige værdier, (fedt, kulhydrat osv.) for allerede tilføjede ingredienser

  • Et lidt mere lækkert interface :smile:

Bugs:

  • Når jeg skriver 20,2 gram af et eller andet ind, gemmer retten og åbner den igen, så står der 20,2000007629395 gram

Keep up the good work :wink:

Link to comment
Share on other sites

Lækkert program! Glæder mig til det er færdigt :thumb:

De ting jeg synes der mangler i programmet nu (Ved godt at det er under udvikling :smile: ) :

  • En "Tilføj Din egen ingrediens til Databasen"-ting, hvor man selv kan indtaste Fedt, kulhydrater etc. og gemme til næste gang man køber samme produkt og vil lave en ny ret.

  • At man kan redigere allerede tilføjet ingrediens til madretten og evt. slette den enkelte ingrediens fra madretten.

  • At man kan redigere de forskellige værdier, (fedt, kulhydrat osv.) for allerede tilføjede ingredienser

  • Et lidt mere lækkert interface :smile:

Bugs:

  • Når jeg skriver 20,2 gram af et eller andet ind, gemmer retten og åbner den igen, så står der 20,2000007629395 gram

Keep up the good work :wink:

Tak for lidt input :smile: . Dine forslag er allerede i tankerne til når vi skal fin pudse det. Mht. til buggen får jeg lige set på det.

hej,

Det ser godt ud. Meget brugervenligt og let. Jeg savner en søgefunktion så man lettere kan finde sine madvarer.

Post endelig de nyere versioner

Erik

Søgefunktionen er også noget der er på tegnebordet.

Jeg takker for inputsne, der kommer sandsynligvis nye version løbende.

Link to comment
Share on other sites

fedt program!

det eneste jeg mangler er fx at man kan vælge et stykke af X - fx en skive rugbrød. de har jo nogenlunde samme tykkelse og vægt...

ser også gerne der kommer nogle flere produkter - men alting tager jo sin tid!

keep up the good work.

ps. laver i det i c++ eller delphi?

Link to comment
Share on other sites

fedt program!

det eneste jeg mangler er fx at man kan vælge et stykke af X - fx en skive rugbrød. de har jo nogenlunde samme tykkelse og vægt...

ser også gerne der kommer nogle flere produkter - men alting tager jo sin tid!

keep up the good work.

ps. laver i det i c++ eller delphi?

Mange tak for rosen.

Jeg går ud fra du tænker på en enheds vægt fx på et æble eller en alm. kartoffel. Det vil jeg undersøge lidt nærmere. Jeg skal nok skrive når jeg finder en løsning.

Mht. til at få flere produkter kommer det nok til at knibe. Jeg kender ingen større database end www.foodcomp.dks.

Så vidt jeg forstår, er det kodet i Delphi. Kan ske jeg får ham til at smide et indlæg herinde :)

Link to comment
Share on other sites

yes!

det er mig der er programmøren :smile:

Programmet er udviklet i delphi 7. jeg bruger en hjemmelavet converter til at konvertere deres(foodcomp.dk) txt format om til et binært format.

Ang. buggen med nogle decimaler så vil jeg som sagt tage og programmere den del om da jeg absolut ingen ide har om hvorfor den gør det..

Mht. tilføjelse af madvarer er det et af de problemer som jeg er ved at løse til næste version. Jeg tænker at jeg vil putte en "standard" variabel på hver madvare i databasen. Hvis denne ikke er sat så er det en madvare man selv har tilføjet. Når der så evt. udveksles madopskrifter så loader den de ekstra madvarer over i den gemte fil for derefter at tilføje den til den nye brugers database.

Mht. enhedsvægter: hmm. medmindre folk selv er indstillet på at skulle indtaste sådan nogle senere hen så vil der ikke umiddelbart komme sådan en feature med

Interfacet ser meget grimt og forvirrende ud ja! det indrømmer jeg gerne og jeg skal da også nok love at dette bliver bedre med fremtidige versioner

Ellers tak for de gode ord og konstruktiv kritik :smile: Sig endelig til hvis der er noget som i ellers gerne så/så rettet

Link to comment
Share on other sites

hej

kanon program

men hvor er proteinpulveret:)

mens du shaker kan du se på siden af bøtten hvor meget du er ved at indtage hvis du bare bruger den medfølgende ske :tongue:

ps. (dropdown-)menuen må i gerne gøre mere bred så man kan se hele teksten. derudover behøver i ikke nødvendigvis bruge et sprog med højt lix-tal for at fremstå som professionelle (fx konsummælk frem for mælk. fedtstoffer og fedtstoffer produkter = fedtstoffer) ved at skrive det på den måde kan i også nedgøre vores intellekt ved at beskrive tingene mere udførligt end nødvendigt.

men stadigvæk, fedt program. godt gået og held og lykke med viderudviklingen

Link to comment
Share on other sites

mens du shaker kan du se på siden af bøtten hvor meget du er ved at indtage hvis du bare bruger den medfølgende ske :tongue:

ps. (dropdown-)menuen må i gerne gøre mere bred så man kan se hele teksten. derudover behøver i ikke nødvendigvis bruge et sprog med højt lix-tal for at fremstå som professionelle (fx konsummælk frem for mælk. fedtstoffer og fedtstoffer produkter = fedtstoffer) ved at skrive det på den måde kan i også nedgøre vores intellekt ved at beskrive tingene mere udførligt end nødvendigt.

men stadigvæk, fedt program. godt gået og held og lykke med viderudviklingen

Det er nu heller ikke noget vi stræber efter, sådan er det fra foodcomps side. Jeppe har sikkert en godt forklaring, hvis det er vigtigt. Grupering

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share