Opbygge muskler uden for meget fedt


summer
 Share

Recommended Posts

Hej...

Jeg ved at man skal være i kalorieoverskud, hvis man skal opbygge muskler, men jeg er desværre meget fedtforskrækket.

Så vil høre jer, hvordan man så vidt så muligt undgår at gaine for meget fedt? Vil gerne have nogle bud på nogle af jer

hvor det er lykkes ikke at gaine så meget fedt igen, samtidig med at I har gainet en vis portion god masse...

Har en kæreste, og ved at hun ikke er så vild med, hvis jeg lige pludselig tog en helt masse på.. Man kan så vælge at sige

om hun så er det værd, men så firkantet kan man vel heller ikke altid se på det...

Frem med jeres ideer og tanker omkring mit spørgsmål :4thumbup:!

OG VIL IKKE HØRE, AT MAN IKKE KAN UNDGÅ AT GAINE EN SMULE FEDT!! Det er ikke det svar jeg leder efter.. Er skam godt klar over, at det er umuligt ikke at gaine en smule, men hvis det er det svar, nogle af jer vil komme med, så bedes

I venlig lade vær med at skrive en post :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du er fedtforskrækket skal du bare en indtage en smule mere mad end du plejer. Helst i protein form. Hvis man vil undgå fedt kan man bare gaine langsomt, altså træne hårdt, men kun spise lidt mere end ens vedligeholdelsesindtag.

Link to comment
Share on other sites

Hej...

Jeg ved at man skal være i kalorieoverskud, hvis man skal opbygge muskler, men jeg er desværre meget fedtforskrækket.

Så vil høre jer, hvordan man så vidt så muligt undgår at gaine for meget fedt? Vil gerne have nogle bud på nogle af jer

hvor det er lykkes ikke at gaine så meget fedt igen, samtidig med at I har gainet en vis portion god masse...

Har en kæreste, og ved at hun ikke er så vild med, hvis jeg lige pludselig tog en helt masse på.. Man kan så vælge at sige

om hun så er det værd, men så firkantet kan man vel heller ikke altid se på det...

Frem med jeres ideer og tanker omkring mit spørgsmål :4thumbup:!

OG VIL IKKE HØRE, AT MAN IKKE KAN UNDGÅ AT GAINE EN SMULE FEDT!! Det er ikke det svar jeg leder efter.. Er skam godt klar over, at det er umuligt ikke at gaine en smule, men hvis det er det svar, nogle af jer vil komme med, så bedes

I venlig lade vær med at skrive en post :bigsmile:

Koordinér din kost således, at du kun indtager ca. 250-500 Kcal mere dagligt end du forbrænder (altså dit lilgevægtsindtag + 250-500 Kcal), så du på den måde kommer i et beskedent, men alt rigeligt energioverskud.

På den måde kommer du til at tage på i muskelmasse (hvis du vel og mærke træner fornuftigt) og kun minimalt fedt vil ophobe sig.

Link to comment
Share on other sites

Ved ikke om du kan bruge den til noget... for man tager også fedt på, men det burde gerne "opvejes" af at man bliver "spændt ud" af den ekstra muskelmasse..

Har aldrig selv prøvet det, eller hørt om nogen der har... har heller ikke selv nærlæst artiklen men prøv at se om du kan bruge den til noget...

ABCDE-diæten

Link to comment
Share on other sites

Ved ikke om du kan bruge den til noget... for man tager også fedt på, men det burde gerne "opvejes" af at man bliver "spændt ud" af den ekstra muskelmasse..

Har aldrig selv prøvet det, eller hørt om nogen der har... har heller ikke selv nærlæst artiklen men prøv at se om du kan bruge den til noget...

ABCDE-diæten

Så vidt jeg husker har der været en tråd eller to om ABCDE-diæten og det var vist ikke specielt positivt. Det var vist noget med at man skulle æde som et udyr i 14 dage og så slute sig de næste 14 - ikke videre spændende.

Mig bekendt hedder det almindelige råd at man cutter med et underskud på 500 kcal om dagen, hvor de 250 kommer fra maden og de andre 250 kommer fra cardio. Denne strategi skulle give minimalt tab af muskler. Men der er sikkert nogle der har meget bedre styr på det end mig :smile:

M

Link to comment
Share on other sites

Brugbarheden af tråden må forventes at blive markant lavere, når du på denne måde frasiger dig svar fra hele den ene "halvdel". Hvad nu hvis det rent faktisk var fornuftigt det de sagde? :wink:

Jo større dit kalorieoverskud er og jo bedre din kost er planlagt, jo større del af døgnet vil kroppen være i overskud og dermed have mulighed for at bygge muskler, men jo større er sandsynligheden også for at der er for meget overskud og det lagres som fedt.

Så ved at ramme et minimalt kalorieoverskud skulle fedtgainet være mindst muligt.

Den metode jeg har brugt med succes det sidste halve år er at have en øget energiomsætning, højere forbrug og højere indtag. Siden starten af oktober har jeg taget 4kg på, fra 84,9 til 89,2kg, men ifølge fedttangsmålinger har jeg gainet 4,9kg muskelmasse og tabt 700g fedt. Nu er det så mig selv det måler, så der er selvfølgelig en vis fejlrisiko på det punkt, men billederne siger at det er næppe helt skævt. :smile: Det skal så også lige nævnes at jeg mere eller mindre har været på det niveau jeg er nu, mht muskelmasse, så det har muligvis gjort det lettere for mig at gaine. Min træning er meget kort fortalt fullbody 3x pr uge med progression ca 4 uger af gangen, suppleret med lidt spinning, yoga og andet spas.

Link to comment
Share on other sites

OG VIL IKKE HØRE, AT MAN IKKE KAN UNDGÅ AT GAINE EN SMULE FEDT!! Det er ikke det svar jeg leder efter.. Er skam godt klar over, at det er umuligt ikke at gaine en smule, men hvis det er det svar, nogle af jer vil komme med, så bedes

I venlig lade vær med at skrive en post

Jeg vil gå mod din opfrodring, og skrive:

MAN IKKE KAN UNDGÅ AT GAINE EN SMULE FEDT! :smile:

At du selv skriver "Er skam godt klar over, at det er umuligt ikke at gaine en smule" stemmer jo ikke.

Tænk lige over dette:

Hvis du samlet set vil have nogle flere kg på kroppen. Så må du også tage lidt fedt på, for blot at beholde din nuværende fedt-%. Hvis du intet fedt tager på, men øger din muskelmasse, så svarer det til at din fedt-% falder!

Det er altså svært at øge sin muskelmasse mens din fedt-% falder - næsten umuligt!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share