vægttab


Enil
 Share

Recommended Posts

Jeg har dyrket motion i nogle år og forsøger konstant at få bugt med topmaven. Desværre har jeg tabt mig mest på brysterne:-( Kan man bedre kontrollere hvor man taber sig. Skal jeg mest lave styrketræning for at tabe mig på maven eller konditionstræning og hvis jeg stopper med at dyrke motion kommer min brýster så tilbage til deres "normale størrelse". Håber der er nogen der ved noget om det for det er ret frusterende at træne og træne uden man får det resultat man gerne vil have.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har dyrket motion i nogle år og forsøger konstant at få bugt med topmaven. Desværre har jeg tabt mig mest på brysterne:-( Kan man bedre kontrollere hvor man taber sig. Skal jeg mest lave styrketræning for at tabe mig på maven eller konditionstræning og hvis jeg stopper med at dyrke motion kommer min brýster så tilbage til deres "normale størrelse". Håber der er nogen der ved noget om det for det er ret frusterende at træne og træne uden man får det resultat man gerne vil have.

Du kan desværre ikke styre hvor kroppen forbrænder fedt fra! Ikke i praksis ihvertfald..

Link to comment
Share on other sites

I princippet kan man faktisk godt få din krop til at tabe sig specifikke steder, MEN, det er ikke lige sådan så at der så kun tabes fedt der f.eks. på maven, men det er måske et par procent mere fedttab end de andre steder på kroppen. Dette gøres ved, at du efter dit cardio træner, eller aktivere de muskler omkring det sted du vil tabe fedt, for hvis disse muskler er igang stimuleres kroppen til at fokusere på de muskler, som netop lige er brgyndte at virke, vhis du fortsod det.

Link to comment
Share on other sites

I princippet kan man faktisk godt få din krop til at tabe sig specifikke steder, MEN, det er ikke lige sådan så at der så kun tabes fedt der f.eks. på maven, men det er måske et par procent mere fedttab end de andre steder på kroppen. Dette gøres ved, at du efter dit cardio træner, eller aktivere de muskler omkring det sted du vil tabe fedt, for hvis disse muskler er igang stimuleres kroppen til at fokusere på de muskler, som netop lige er brgyndte at virke, vhis du fortsod det.

Hvor har du læst det? Der har efterhånden været rigtig mange artikler der skriver det samme mht. "punkttræning", og 1 artiker som nævner hvor mange mavebøjninger man skal tage for at "Punktslanke" maven. Hvilket i praktisk var umuligt.

Link to comment
Share on other sites

Punktslankning er en myte der bliver ved med at dukke op. Det KAN IKKE lade sig gøre (kun med kirurgisk indgreb)!!!

Den generelle regel siger dog: først på, sidst af! Og hvor det sætter sig først er individuelt og genetisk bestemt. Så hvis du stopper med at træne, vil dine bryster, da de mest af alt består af fedt også lægge sig ind under denne regel. Så hvis dine bryster er blevet mindre før noget andet fedt på din krop, vil de altså ikke blive større før det andet fedt også er kommet tilbage – beklager :wink:

Det bedste du kan gøre er at træne noget styrketræning med fokus på de punkter på din krop som proportionelt halter efter. Derved kan du opbygge en mere harmonisk facon.

Du kan på den måde også få dine bryster til at syne større (selve brystet bliver i sagens natur ikke større) ved at udvikle din brystmuskulatur.

Ellers spørg de erfarne hvor du træner, eller instruktørerne – de elsker at få nogle specifikke opgaver (det er sjovere for dem end de evindelige prøvetimer!)

Generelt vil jeg også sige at det bedste du kan gøre er at opbygge noget muskelmasse (og bare rolig, du kommer ikke til at ligne en rumænsk kuglestøder), for et godt muskelfundament er i sig selv med til at holde fedtprocenten nede – men prøv at læse dette, hvis du ikke allerede har: http://bodybuilding.dk/artikler/styrketrae...rketraening.php

Og med hensyn til proportioner, så spørg andre om et sagligt svar og stol på det. De har som regel nemmere ved at bedømme det end du selv (fx synes kvinder selv ofte uberettiget at deres lår er for store :wink: )

Vh

Søren

Edited by Sir1
Link to comment
Share on other sites

Jeg har dyrket motion i nogle år og forsøger konstant at få bugt med topmaven. Desværre har jeg tabt mig mest på brysterne:-( Kan man bedre kontrollere hvor man taber sig. Skal jeg mest lave styrketræning for at tabe mig på maven eller konditionstræning og hvis jeg stopper med at dyrke motion kommer min brýster så tilbage til deres "normale størrelse".

Girl > Girl

Man kan ikke undgå at tabe sig på brysterne, hvis der skal tabes mere end 5 kg ialt (ellers ville det være så lidt at man ikke lange mærke til det) .. Jeg har ENDNU ikke mødt en pige som ikke har oplevet det.. og det er ligemeget hvordan du gør det, om det er via styrketræning eller en masse motion (cardio)... eller langsom > hurtigt..

Fedt er fedt og efter min erfaring så taber de fleste piger sig hovedsalig først på overkroppen

hvis du stadig syntes du har en topmave som du vil af med.. så skal du forsætte på din diæt som der allerede er blevet nævnt, punkt forbrænde er desværre ikke muligt.. (har undersøgt alle mulighederne) :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Og hvor det sætter sig først er individuelt og genetisk bestemt. Så hvis du stopper med at træne, vil dine bryster, da de mest af alt består af fedt også lægge sig ind under denne regel. Så hvis dine bryster er blevet mindre før noget andet fedt på din krop, vil de altså ikke blive større før det andet fedt også er kommet tilbage – beklager :wink:

Nå ja og som Sir1 siger, så bare rolig hvis du tager på igen ryger det tabte på dine bryster igen... :wink:

En priotetssag (dog som pige en lidt træls ting at skulle vælge imellem) :dry:

Link to comment
Share on other sites

I princippet kan man faktisk godt få din krop til at tabe sig specifikke steder, MEN, det er ikke lige sådan så at der så kun tabes fedt der f.eks. på maven, men det er måske et par procent mere fedttab end de andre steder på kroppen. Dette gøres ved, at du efter dit cardio træner, eller aktivere de muskler omkring det sted du vil tabe fedt, for hvis disse muskler er igang stimuleres kroppen til at fokusere på de muskler, som netop lige er brgyndte at virke, vhis du fortsod det.

du vrøvler...

Og skulle andet være tilfældet vil jeg gerne se en fornuftig referance på ovenstående

Link to comment
Share on other sites

Det vil nok ikke være det mest optimale at gøre. MEN det kan godt lade sig gøre. Der er lavet udregninger omkring dette, og det viser sig at hvis man træner lår i 5000 timer, man kan forbrænde et halvkilo fedt på lårene, og på samme måde med mave, dog skal man oppe og træne i 55 år a 15 minutters mavebøjninger.

Såååå, det kan godt lade sig gøre, men ville nok hælde til at cutte i 2-3 måneder.

så er det påvist:D

men ja.

Link to comment
Share on other sites

Det vil nok ikke være det mest optimale at gøre. MEN det kan godt lade sig gøre. Der er lavet udregninger omkring dette, og det viser sig at hvis man træner lår i 5000 timer, man kan forbrænde et halvkilo fedt på lårene, og på samme måde med mave, dog skal man oppe og træne i 55 år a 15 minutters mavebøjninger.

Såååå, det kan godt lade sig gøre, men ville nok hælde til at cutte i 2-3 måneder.

så er det påvist:D

men ja.

det må du lige komme med en referance på, det der holder ikke..

ville jo svare til at jeg bare kunne sige at det er der ikke, og så skulle man tro på det..

Som jeg sagde tidligere. DU VRØVLER

Link to comment
Share on other sites

Prøv lige at kigge på forsiden. Der er en artikel om netop dette spørgsmål: http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vae...unktslankning?/

Men igen det er så ultra ultra lidt man kan påvirke den vej, at det i praksis ikke har nogen som helst betydning.

Men læs artiklen HELE VEJEN igennem, så vil man forstå at det er et håbløst projekt at gøre forsøget at punktslanke sig!

Vh

Søren

Link to comment
Share on other sites

det må du lige komme med en referance på, det der holder ikke..

ville jo svare til at jeg bare kunne sige at det er der ikke, og så skulle man tro på det..

Som jeg sagde tidligere. DU VRØVLER

http://kommunalreform.fysio.dk/sw74282.asp (kig under En teoretisk Mulighed og så derned af)

http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vae...unktslankning?/

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1698525...pt=AbstractPlus

her er der 3 hjemme sider du.

Link to comment
Share on other sites

ja en meget lille teoretisk mulighed, der er også et langt stykke fra det og så til at sige at det kan lade sig gøre

Link to comment
Share on other sites

Det KAN være en fordel at erstatte mættet fedt med poly umættet fedt - gerne fra fede fisk, hvis man gerne vil tabe fedtet på maven.

Der er dog stor forskel på, hvordan vores kroppe reagerer på forskellige ting, så det er desværre ikke sikkert, det virker for dig.

Gemmen min erfaring som slankekonsulent gemmen en årerække har jeg dog mange eksempler på, at der er noget om snakken - så det er jo værd at prøve :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Lad nu være med at give folk falske forhåbninger!!!

ALLE videnskabelige undersøgelser påviser at punktslankning ikke er muligt (i hvert fald kun i så ringe grad som den omtalte artikel beskriver. Dvs i praksis ubetydeligt!)

At nogle taber sig på maven før andre, hænger ikke sammen med nogen smart træningsmetode el. lign. Det skyldes udelukkende genetik.

Link to comment
Share on other sites

Lad nu være med at give folk falske forhåbninger!!!

ALLE videnskabelige undersøgelser påviser at punktslankning ikke er muligt (i hvert fald kun i så ringe grad som den omtalte artikel beskriver. Dvs i praksis ubetydeligt!)

At nogle taber sig på maven før andre, hænger ikke sammen med nogen smart træningsmetode el. lign. Det skyldes udelukkende genetik.

Jeg har ikk givet nogen falske forhåbninger. Spørgsmålet var om det kunne gøres, jeg det viste jeg det godt kunne. Om det er i ringe grad eller ej, så har je g svaret på spørgsmålet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share