Min Kostplan.


ap1983
 Share

Recommended Posts

Da der er flere og flere der skrive PM til mig om gode råd omkring mad og hvordan jeg har tabt mig vil jeg lige skrive lidt om hvordan jeg spiser.

HUSK at det er hvad jeg gør, ikke hvad andre skal gøre. I må ikke bruge min livsstil som retningslinje eller en facitliste, da den er tilpasset mig over længere tid. Jeg er ikke professionel, og vil/kan ikke vejlede andre. Men håber at kunne give ideer og inspiration til folk med samme problemer som jeg har været igennem.

Her er nogle principper jeg bruger:

• Spar på fedtet(smør, hvad er det?).

• Små, men flere måltider om dagen.

• Spis fibre (groft brød, rå kost).

• Spis dig aldrig overmæt. (Husk at mavesækken ikke må udvide sig).

• Husk grønt, også til middag. Men lad være med at spise 600g til et måltid(det er efter min mening

meget dumt af hensyn størrelsen af mavesækken).

• Drik 2½-3L vand (evt. tilsæt lidt havsalt).

• Spis ikke noget du ikke kan lide bare fordi det er sundt.

• Husk at spise fisk, eller fiske olie.

• Tallerken model.(½grønt, ¼kød, ¼, pasta, ris, kartoffel)

• Max 100g frosne kartofler (i fryse poser)

• Max 50g ukogt pasta, ris, kartoffel.

• Husk at sove 7-7½time hver nat)

En typisk hverdag for mig ser sådan ud (uden træning):

Kl. 05:50 Morgenmad: 2DL yoghurt, 2spk Kellogs Specia K, 1spk Havregryn, ½håndfuld rosiner. Lille glas mælk.

Kl. 09:00 Formiddag: 1skive groft brød(levebrød), 2-3stk kødpålæg (max 3 %), 1stk frugt.

Kl. 12:00 Middag: 150-200g grønsager, 100-125g kød, 1stk groft brød (levebrød).

Kl. 15:00 Eftermiddag: 1skive groft brød(levebrød), 2-3stk kødpålæg (max 3 %), 1stk frugt.

Kl. 17:30 Aftensmad: 200-250g grønsager, 125g kød, lidt kartoffel, pasta eller ris.

Kl. 19:30 Sen aften: Lille glas mæl, 1stk knækbrød med pålæg (max 3 %), 1stk frugt.

En typisk hverdag for mig ser sådan ud (med træning 17:20-19:10):

Kl. 05:50 Morgenmad: 2DL yoghurt, 2spk Kellogs Specia K, 1spk Havregryn, ½håndfuld rosiner. Lille glas mælk.

Kl. 09:00 Formiddag: 1skive groft brød(levebrød), 2-3stk kødpålæg (max 3 %), 1stk frugt.

Kl. 12:00 Middag: 150-200g grønsager, 100-125g kød, 1stk groft brød (levebrød).

Kl. 15:00 Eftermiddag: 1skive groft brød(levebrød), 2-3stk kødpålæg (max 3 %), 1stk frugt.

Kl. 17:00 Inden træning: 1stk banan, ½skive groft brød.

Kl. 19:10 Efter træning: ½ skive groft brød med 2-3stk kødpålæg, 2DL kakao (Mathilde Orange, med 50 % mindre sukker)

Kl. 19:45 Aftensmad: 200-250g grønsager, 125g kød, lidt kartoffel, pasta eller ris.

Kl. 21:15 Sen aften: Lille glas mælk, 1stk frugt.

Som I sikker vil bemærke består meget af min kost af groft brød, det vil der sikker komme en masse kommentare til. Men igen, det virker bedst for mig :smile:

Jeg håber at dette kan give en ide eller to til hvordan jeg gør, husk at dette passer til mig, derfor behøver

det jo ikke at passe til andre.

~ Allan Pedersen

Edited by ap1983
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share