Kondi/Cut i en måned, hvor synlige resultater burde der være?


Vicas
 Share

Recommended Posts

Hey Mol, jeg er en gut på 24 der har fulgt løst og fast med på boardet i flere år.

Jeg er 186 cm høj og vejede 80 kg i oktober. Jeg er studerende og har ikke lige taget mig sammen til at købe en vægt selv, men grunden til jeg skriver den er mere for at give et billede af at jeg altså ikke er svært overvægtig og ligger vist rimelig normalt i BMI.

Alligevel er jeg ret "lasket" grundet total mangel på motion i flere år. Det vil sige at jeg har en topmave og meget hud at "tage fat i" rundt omkring på kroppen, og jeg har sat mig et mål om at blive strand-klar til jeg skal over og studere i USA til sommer. Med strand-klar mener jeg at jeg ønsker at komme så langt ned i fedtprocent som overhovedet mulig.

Efter at have læst en masse af artiklerne og forumindlæggene herinde fik jeg et godt billede af hvordan jeg skulle komme i gang, og jeg begyndte at tælle kalorier, udskiftede bussen med en cykel og begyndte at løbe hver anden dag.

Sådan har jeg fortsat siden midten af oktober. Jeg gik fra at sove 7 timer om dagen, og sidde ned resten af døgnet i en bus og i forelæsningslokaler og foran min computer, og spise når jeg var sulten.

Mit daværende energiforbrug blev på MOL-beregneren målt til omkring 2400.

Ved løb hver anden dag (der i starten var meget kort, men i dag er blevet meget bedre, dog ikke så godt som jeg håbede), cykling til og fra skole og andre ærinder måler den i dag til omkring 2800.

Jeg har ved hjælp af et virvar af madskemaer og køkkenvægte målt og vejet alt jeg indtager og forsøger derfor at holde det på omkring 2000, da jeg gerne vil have plads til lidt "slør".

Så vidt jeg har forstået burde det give cirka et halvt kilos fedttab om ugen?

Problemer er bare at jeg efter halvanden måned med denne ikke synes at have mærket nogen ændring i min fysiske fremtoning. I sidste uge købte jeg et målebånd for at prøve at måle omkredsen af livet, som en slags erstatning for manglen på badevægten, men indtil videre er der ingen forskel.

Er der nogen som kan se nogle fejl eller mangler i mit "projekt" der gør at jeg ikke mister min fedtprocent? Jeg har forsøgt at følge den meget nøje og er fast besluttet på at være strandklar til juni.

På forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

Som du selv skriver, er din BMI passende. Hvor meget måler du rundt om livet. Det kan være end bedre indikator end vægten. Er den over 90 cm kan du godt gå i gang med at tabe dig, er den mellem 90 og 85 er det OK. Du kan også få målt din fedtprocent i et træningscenter eller hos en fys. (nok mod betaling). Vil du være strandklar, er en fedt procent på 10 passende. Derunder vil du nok bare se tynd ud.

Det kan være, at du har brug for at få noget muskemasse snarere end at tabe dig en hel masse. Prøv at lægge noget styrketræning ind de dage du ikke løber. Spis lidt mere end 2000 kcl om dagen og se om ikke det hjælper. halvandet måned er altså heller ikke så lang tid.

Du skriver ikke, om du rent faktisk har tabt dig siden oktober. Men hvis du har tabt dig det ønskede antal kg gør du det rigtigt, og hvis du ikke har tabt dig, så indtager du altså mere end 2000 kcl om dagen.

Link to comment
Share on other sites

Nej jeg har ikke vejet mig siden jeg startede grundet mangel på vægt, men jeg kunne forsøge at få fat på en.

Jeg måler over 90 om livet, nærmere 96-97! Men jeg forstår vitterligt ikke hvordan jeg skulle have indtaget mere end 2000kcal om dagen, jeg har målt og vejet alt jeg har indtaget.

Er der ingen andre muligheder?

EDIT: Eller det er ikke rigtigt helt om livet, men nærmest det nedereste af min mave.

Edited by Vicas
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share