Ét år til MOL's brugere!


Gnuen
 Share

Har det jeres interesse?  

47 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

En vanvittig? tanke har har taget form i mit hovede!

Jeg kan ikke leve uden at træne, men spørgsmålet har altid været, hvad skal jeg træne?

Jeg har gennem de sidste ca. 10 år, dyrket skiftevis løb og styrketræning - aldrig længe nok af gangen til, at jeg har nået mit egentlige "drømmemål"! Det har sat nogle tanker i gang i mit hovede!

Jeg er parat til, så fremt det har brugernes interesse, at dedikere ét års målrettet træning, til MOL's brugere! Som et eksperiment - hvad kan man opnå på et år!

I bestemmer suverænt, om det skal være løb eller styrketræning! Derudover lover jeg, 110% at følge brugernes træningsanvisninger - så fremt de er ambitiøse - for det er jeg! :smile:

Jeg er også 110% villig til, at følge brugernes kostråd, så længe de er sundhedsmæssigt forsvarlige! :wink:

En del af min træning, kan ses i min log, hvor der også i første indlæg, er link til min tidligere log!

Jeg vil, såfremt der er interesse for det, oprette en log til formålet! Træningen skulle i fald der er tilslutning, starte 1. januar 2009!

Har man spørgsmål - shoot!! :bigsmile:

Mine stats d.d. er som nedst.:

31 år

184 cm

75kg (jeg har tidligere været på ca. 92kg med en fedt % på omkring 14%)

Fedt % ca. 8-9% målt med tang.

Jeg har tidligere løftet bl.a.:

ca. 120kg i bænk

ca. 160kg i dødløft

ca. 120kg i Squat

Jeg har tidligere løbet:

10 marathon PR 3:34:18

ca. 20:30 på 5km

41:30 på 10km

1:37:?? på ½marathon

I første omgang, er jeg interesseret at høre, hvorvidt dette "projekt" kunne have brugernes interesse?

Jeg lover som sagt 110% dedikation!

Afgiv jeres stemme, og hvis der er stor nok interesse, opretter jeg en ny, mht. hvad der skal trænes!

Edited by Gnuen
Link to comment
Share on other sites

To tanker slog ned i mit hoved. :wink:

1. Du skriver ikke hvad der er dit "drømmemål" og det lyder som om det har været dér, men det er måske også til diskussion?

2. For mange kokke fordærver maden... Jeg har svært ved at se hvordan online coaching i praksis skulle fungere via demokrati.

Link to comment
Share on other sites

To tanker slog ned i mit hoved. :wink:

1. Du skriver ikke hvad der er dit "drømmemål" og det lyder som om det har været dér, men det er måske også til diskussion?

2. For mange kokke fordærver maden... Jeg har svært ved at se hvordan online coaching i praksis skulle fungere via demokrati.

Jeg forstår din skepsis!

ad 1:Mit drømmemål har gennem "tiden" skiftet! Fra sub 3 timer på marathon, til deltager i athletic fitness, eller lign., til ironman! :smile:

Athletic fitness når jeg nok ikke, men de 2 andre burde kunne nåes, selvom jeg dedikerer ét år til MOL - men det vildeste mål, må "bare" være, at få noget "konkret" ud af min træning, og der synes jeg det kunne være fantastisk, at lave dette "forsøg"! Ikke mindst for brugerne, som vil kunne være medbestemmende på, hvordan træningen skal tilrettelægges!

ad 2: Den er naturligvis også svær! I første omgang, var planen, at der skulle stemmes om, hvad jeg skal satse på! Når det er klarlagt, vil jeg f.eks. med udgangspunkt i forskellige programmer eller træningsmetoder, høre hvad brugernes mening er, med udgangspunkt i min situation. Derudover skulle året deles op (til afstemning) om kvartalet f.eks. skulle stå på cut el. bulk (alt efter hvad der skal satses på - udseende eller styrke)- mængdetræning eller hastighed (er der nogle løb (hvis det er det) der skal satses på, og hvad er måltiden) er det styrke - hvad er målet osv! Jeg vil selvfølgelig læne mig op ad brugeres erfaring, og ligge de forskellige forslag til afstemning!

Håber det gav lidt mening?

Link to comment
Share on other sites

1. Du vil helt klart kunne dedikere dig til noget, som du selv ønsker, højere end til noget som der blot er stemt om på mol. = mulig fiasko pga. manglende motivation og dedikation under et forløb som løber 1 år.

2. i en evt. afstemning om træning(struktur osv.) får du måske stemmer fra 50 - men højst sandsynligvis blot fra 5 som faktisk har en reel viden om emnet. ( men desværre kan du ikke sortere disse 5 stemmer fra de andre 45...).

3. tror du ser for meget amerikansk tv.... :-l

4. find ud af hvad du egentlig gerne vil! brug gerne tid på at finde ud af det... og spørg så her på mol og dourun.dk hvordan du kan forbedre dig.

Link to comment
Share on other sites

1. Du vil helt klart kunne dedikere dig til noget, som du selv ønsker, højere end til noget som der blot er stemt om på mol. = mulig fiasko pga. manglende motivation og dedikation under et forløb som løber 1 år.

2. i en evt. afstemning om træning(struktur osv.) får du måske stemmer fra 50 - men højst sandsynligvis blot fra 5 som faktisk har en reel viden om emnet. ( men desværre kan du ikke sortere disse 5 stemmer fra de andre 45...).

3. tror du ser for meget amerikansk tv.... :-l

4. find ud af hvad du egentlig gerne vil! brug gerne tid på at finde ud af det... og spørg så her på mol og dourun.dk hvordan du kan forbedre dig.

Måske har du ret! Dog ikke i punkt 3!

Måske er det en tåbelig idé - ikke desto mindre mener jeg stadig det kunne være spændende, og ikke mindst sjovt!

Punkt 2 har du naturligvis helt ret i, og hvordan det skulle strikkes sammen, for at få det bedste resultat, er jeg ikke helt klar over endnu?

Punkt 1 og 4 hænger lidt sammen. Som nævnt er det vigtigste for mig træningen - om det er løb eller styrketræningen betyder egentlig ikke noget - jeg har bare altid haft svært, ved at træne det samme, i særlig lang tid af gangen, hvilket har gjort, at mine træningsresultater ikke rigtig har stået mål med det jeg tror på jeg kan opnå!

Det skulle nok gøres lidt mere simpelt, end det jeg svarer MaxP! I hovedtræk forestillede jeg mig noget med, en afstemning om, hvad jeg skulle satse på - løb eller styrketræning. Derefter hvis det var løb - hvad skal mine mål for året være - og igen, hvordan kommer jeg derhen. Hvis det var styrke - hvad skal jeg gå efter, vægtmæssigt og styrkemæssigt, hvad ville være realistisk!

Det var ikke ment som om, at der hver dag skulle diskuteres, hvordan jeg skulle træne - det gider hverken jeg eller MOL's brugere formentlig! Det skal altså holdes simpelt, men brugerne kunne, hvis de er interesserede, være medbestemmende på træningsformen/metoden og målene.

Link to comment
Share on other sites

Interessant eksperiment - skal da gerne prøve at stemme seriøst.. mit gæt er, at du vil få mange stemmer fra folk, der bare stemmer for sjov.

Med MOL's brugersammensætning, så finder jeg det i øvrigt overvejende sandsynligt, at det bliver styrketræning frem for løb, der løber af med flest stemmer :smile:

Link to comment
Share on other sites

Find dig et mål!

Det kan være så blødt formuleret som: Jeg vil finde den form for træning jeg synes er sjovest. Det kan så føre til en træningsplan der går på at du skal prøve en ny idrætsgren hver uge til du falder over din favoritsport/motionsform. 100m indendørs banjo eller hvad der nu fænger dig.

Tænk lidt ud af boksen, det kan de rkomme noget rigtigt spændende ud af.

Link to comment
Share on other sites

Guest Rasmus K

Hvad brænder du mest for? Umiddelbart ser det ud til at du brænder mest for løb når man læser din log. Det er også med løb at du har haft de bedste resultater på kortest tid.

Når det er sagt ville jeg også synes det er ærgeligt hvis du dropper træningen helt, da du har et rigtig godt fundament for at få en fed fysik og en god styrke. Det kan vel lade sig gøre at kombinere træning et par gange om ugen med løb :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share