Marianne's kettlebell log


Lirih
 Share

Recommended Posts

Mit navn er Marianne, jeg er 20 år gammel og så bor jeg sammen med ham der den onde Kaoshjerte, som fik mig igang med at træne med kettlebells i midten af sidste år, nu har han så truet mig med død ved kettlebell hvis jeg ikke laver en logbog. Ifølge ham er det hot stuff når kvinder leger med store (metal) kugler :devil:

Som sagt begyndte jeg at træne med kettlebells i sommers, men måtte desværre tage mig en noget længerevarende pause fra det, efter jeg fik en omgang blindtarms betændelse, som resulterede i operation. Nu er jeg endelig kommet ordenligt igang igen, og nøj hvor har jeg ondt i mine små hænder! Mere hård hud, NU! :mad:

Link to comment
Share on other sites

Nu til alt det sjove..

Jeg har været en tur i gården med Kaoshjerte og Fede Berta (min 8kg kb), og vi har rigtig hygget os! :blush:

Vi startede med lidt clean and press frem og tilbage, bare lige for at være sikre på at det så ordenligt ud, og så startede torturen.

Kæresten havde bestemt sig for at det var på tide jeg lærte nye ting, så jeg blev sat igang med at lave et hånds swings, efterfulgt af et high pull og så et snatch. (Det var så min første gang med alle tre teknikker). Efter at have lavet 10 reps med hver arm, blev den sådan lidt spaghetti agtig, så det måtte være nok med det. :crazy:

Efterfølgende lavede vi 50 clean and press på tid.

3:53 @ 8kg

Link to comment
Share on other sites

Det blev til en smule med kettlebellen idag, efter jeg fik overtalt mig selv til at gå ned i gården i blæsvejr og sne! :crazy:

Lige lidt opvarmning af kroppen ved at lunte rundt i gården og svinge helt vildt med armene. :w00t:

Og så stod den på;

10x2 1hånd swings

10x2 high pulls

10x2 snatches

20 sekunder active rest

5x2 1hånd swings

5x2 high pulls

5x2 snatches

15x2 cleans

30 sekunder active rest

5x2 1hånd swings

5x2 high pulls

5x2 snatches

15x2 cleans

Ligeligt fordelt på hver arm selvfølgelig :tongue:

@ 8kg

Desværre får jeg spaghetti arme på ingen tid når jeg øver high pulls og snatches, men der er vel ikke andet at gøre end at blive ved indtil armene makker ordenligt ret! :dry:

Edited by Lirih
Link to comment
Share on other sites

Det er desværre ikke blevet til så meget træning i løbet af ugen da jeg har været syg, men jeg kom da ned i gården idag og fik øvet lidt teknik, som selvfølgelig teede sig efter flere dage uden træning.

Det blev til nogle snatches, high pulls og et hånds swings.

Eftersom teknikken bare ikke ville idag, brugte jeg ikke rigtig tid på at tælle reps, bare banke så meget igennem så godt som muligt, og nøj hvor blev det til mange high pulls der skulle laves om! :unhappy:

Lad os håbe det bliver bedre imorgen!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nu har jeg så være inaktiv i over en måned pga sygdom, opstart på nyt arbejde og så sørme lige en til omgang sygdom, men idag greb jeg endelig min elskede kettlebell igen!

Det blev til:

100 clean and press, 50 til hver arm.

Ingen pauser, kun den tid det tager at skifte hånd.

7 minutter og 32 sekunder

@ 8kg.

:4thumbup:

Så var jeg alligevel lige lidt stolt af mig selv. Har aldrig taget så mange reps før!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg har været lidt af en kløjs til at få skrevet i min log efter jeg er begyndt at arbejde i butik..

Jeg får trænet, jeg har bare ikke tiden til at skulle logge ind og skrive det hver gang. :unhappy:

Det er blevet fast rutine, at jeg laver 50 cleans hver dag efter arbejde med min 12kg's kettlebell som minimum. Det skal lige siges at jeg på en dag dødløfter omkring 1000kg imens jeg er på arbejde! Oh the joys of working in netto! :laugh:

Idag skulle jeg så lige prøve om ikke jeg kunne presse 12'eren også.. Og det kunne jeg godt.. 2 gange med højre arm, ingen med venstre! :nonono: Meeeeen, så var jeg snedig! Push press! Så alt i alt blev det til 2 press med højre arm, 3 push press med højre arm og 5 push press med venstre. Der udover lavede jeg som sædvanligt 50 cleans med 12'eren, nogle slingshots med kæresten og så lidt lal for resten af pengene. Ganske useriøst!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share