øge min vægt med Tvang?


mxo
 Share

Recommended Posts

Hej ja nu er jeg tilbage igen, jeg har fået det værre og værre med tiden, har humørsvingninger dagen lang lige fra ligeglad med alt til at jeg græder uden nogen grund, jeg mistænker at det er kosten som er årsagen fordi jeg for det meste undgår alt fedt og kulhydrat og lever næsten kun af protein og en smule kulhydrat, kan dette ikke være årsagen til energiløshed og humørsvingninger? fordi når jeg tvinger mig til at spise lidt mere er det som om jeg ikke har så let til tårer som hvis jeg har spist lidt, mit problem er at min mavesæk er skrumpet så meget at jeg er ved at brække mig når jeg når op på omkring 1000 kcal, men jeg tvinger mig selv til at spise omkring 1000 kcal mere, og så plejer jeg at få forstoppelse og sure opstød ;(, så jeg går en lang tur for at sætte gang i fordøjelsen plejer at gå en tur på omkring 8-16 km får det lidt bedre men alligevel ikke helt så godt.

Mit spørgsmål er hvad kan jeg spise som ikke er svært at fordøje og som ikke fylder så meget i maven ? og er det dumt at tvinge mig selv til at spise mere når jeg ikke kan?

Om mig : 22 år mand højde 176cm vægt : 52-53 kg

Hvor mange kalorier burde jeg egentlig have om dagen ? er det ikke 2000 ? altså jeg bliver mæt på 1000 kcal men energiniveauet er stadig lav.

Nu vil jeg altså gøre noget ved det jeg gider ikke have humørsvingninger dagen lang, og fryser konstant kan ikke engang holde varmen indendørs selvom radiatoren er på 5 og jeg har skiundertøj på plus en tyk trøje og bukser

Link to comment
Share on other sites

mxo - du har højst sandsynligt hørt det her før. Søg hjælp, professionel hjælp.

Dit problem er ikk, at du ikk ved hva du skal spise, dit problem er din hjerne. Der er noget psykisk ustabilt hos dig, og ingen af os, selvom vi gerne ville, kan hjælpe dig herfra.

Link to comment
Share on other sites

mxo - du har højst sandsynligt hørt det her før. Søg hjælp, professionel hjælp.

Dit problem er ikk, at du ikk ved hva du skal spise, dit problem er din hjerne. Der er noget psykisk ustabilt hos dig, og ingen af os, selvom vi gerne ville, kan hjælpe dig herfra.

Du har ret, jeg venter også på svar fra psykriatisk afdelingmin læge sendte en henvisning, JA der er noget galt med min hjerne for idag spiste jeg sundt og kom fakttisk helt op på 2800 kcal men et eller andet inde i mig sagde at nu blev jeg nød til at skaffe mig af med maden igen, jeg kunne umuligt nå at brænde nok af via motion så valgte at kaste op, og ja alligevel var det ikke nok for tænkte at jeg jo stadig havde energi så alt var nok ikke kommet op så endte med at gå en lang tur, det er ligsom om min krop ikke gider have mad, men alligevel kan den ikke klare sig uden, jeg ved ikke hvad jeg skal stille op, har været på antidepressiv medicin i 2 måneder uden nogen effekt, kun bivirkninger... ;(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share