Kreatin & protein pulver


Indian Spirit
 Share

Recommended Posts

Ey

Jeg er ny herinde, men har dog styrketrænet i lidt over et år nu.

Jeg tænker på at begynde at bruge noget protein og kreatin pulver. Men er lidt i tvivl om hvorvidt man kan være for ung til det ? Og hvis ikke, hvilke produkter ville så være at foretrække for mig ? Hertil skal det måske siges at jeg træner 3 gange om ugen, både styrke og smidigheds træning...

Link to comment
Share on other sites

Efter hvad jeg kender til kreatin, så kan jeg ikke forestille mig der skulle være nogen aldersbegrænsninger.

Proteinen i proteinpulver er præcis ligeså "sund"/"god" whatever ;) som den protein du får fra f.eks. mælk eller kød, bare i koncentreret form. Nogen har en eller anden mærkelig forestilling om at fordi det er et pulver, så må det være kunstigt og sikkert også usundt i længden. Det er ikke andet end ren og skær uvidenhed.

Brug det som det det er, et TILSKUD til en i øvrigt godt sammensat kost, for at få tilpasset energifordelingen - og måske gøre visse måltider lidt nemmere at tilberede.

Hvor gammel er du i øvrigt?

Hvad sagde ham fra Maxim konkret om alder og kreatin?

Link to comment
Share on other sites

Det med aldersbegrænsning og brug af kreatin er fordi der aldrig er lavet undersøgelser på når unge mennsekser indtager kreatin i vokse-alderen. Videnskabelige forsøg/eksperimenter bliver af sikkerhedsmæssige årsager generelt udført på voksne mennesker.

Der sker en masse ting med kroppen i voksealderen muskler, organer osv. Det kunne også tænkes at man som ikke færdigudviklet, at ens organer ikke er så robuste og kan klare det samme som når man er fuldt udvokset.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Ja undskyld, jeg var overbevidst om at jeg husket at skrive min alder, men anyway, jeg er 15 år. Og da jeg havde kontakt til personen som fortalte mig det var jeg næsten 14 år. Han mente sagtens at jeg kunne begynde på proteinen, men nok skulle vente nogle år med brugen af Kreatin. Så gav han ellers ingen uddybende forklaring. Men en konklussion på mit spørgsmål, om man kan være for ung, må jo så betragtets som besvaret :bigsmile:

Men hvad så med de forskellige mærker og produkter. For der er jo mange forskellige, og du kan få både Big Whey Protein, Promax Protein Plus 85 - plus 30% osv. Og da må jeg jo så melde lidt pas når jeg skal beslutte mig for hvilket produkt jeg vil gå efter. Hvad betyder de forskellige indikationer ? <_<

Link to comment
Share on other sites

Når ingen har testet virkningen af kreatin på "unge" så er det nok meget fornuftigt at vente lidt - uanset hvor usandsynligt det måtte være at der skulle være bivirkninger.

Ang. protein pulver:

Af og til står procentdelen af protein som en del af navnet, ofte et tal mellem 80 og 100. Det bør også altid kunne læses på varedeklarationen. Plus 30% betyder nok bare at bøttens størrelse er øget 30% ift tidligere.

Tag et kig på www.getbig.dk, deres eget mærke Viking er særdeles god kvalitet, noget af det billigste du kan finde, med mindre du køber pulver uden smag i 20kg sække. Og jeg synes det både smager godt og blander nemt.

PS: Jeg har ingen kommerciel tilknytning eller tilknytning i det hele taget til getbig, ud over at jeg er bruger på forumet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share