HAV

Medlemmer
  • Content count

    274
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by HAV

  1. Hejsa Jeg har trænet første cyklus (1 måned) på Wendlers 5/3/1 Boring But Big (BBB). Er vild med det! Planen er at forsætte i hvert fald et års tid endnu. Jeg kører det som et 3 dags fullbody pas, hvortil jeg har et spørgsmål. Træner det som nedenstående: Mandag: Squat 5/3/1 + 5x10 (BBB) Bænk 5/3/1 + 5x10 (BBB) Pullup 5x10 Onsdag: Dødløft 5/3/1 + 5x10 (BBB) Mili press 5/3/1 + 5x10 (BBB) Mave + lidt guns 5x10 Fredag: Squat 5/3/1 + 5x10 (BBB) Bænk 5/3/1 + 5x10 (BBB) Rows 5x10 Mit spørgsmål går på, om jeg skal benytte samme uge vægt hhv mandag og fredag i squat og bænk, da jeg jo får trænet de øvelser 2 dage i ugen. Eller er der en smartere måde at sætte det op på ? Har desværre kun i snit 3 træningsdage til rådighed.
  2. S: Finnlo bænk+stativ+vægtsæt

    Ved det er en lidt gammel tråd, men er det solgt ?
  3. AB Wheel...

    Nogle der kender til maveøvelsen med et AB Wheel ? Hvis ja, er det en god øvelse til maven og træner den maven komplet ? Hører MEGET gerne fra folk med erfaring med denne lille "djævle"
  4. AB Wheel...

    Kunne du lige skære det ud i pap og bøje det i neon for mig ?
  5. AB Wheel...

    Så udgangsposision er benene 90 grader og så løft dem op til ørene og retur igen til 90 grader ?
  6. AB Wheel...

    Nogle der har erfaring med Haning Hip Raise ?? Jeg har selv prøvet den et par gange, men syntes den går mest i hofterne frem for mavemullerne ??!
  7. AB Wheel...

    Man laver den selvfølgelig på knæene og ikke stående, hvis man ikke har den fornøden styrke i maven endnu
  8. AB Wheel...

    Det er også super svært at køre med fuld ROM fra starten af. Jeg har prøvet flere gange, hvor jeg simpelthen har faldet ned på gulvet fordi jeg kørte for langt ud...
  9. AB Wheel...

    Det må jeg nok sige, han har sine abs iorden Andre der har bud på gode maveøvelser ? Har overvejet følgende maveøvelser som jeg vil skifte imellem: AB Wheel Cabel chrunch Flat Bench Lying Leg Raise - Er desværre ikke stærk nok i mavemusklerne til at lave dragon flags endnu !!
  10. Carbs og sukker ?!

    Jeg har i en tid brugt carbs i min PWO shake. Er efterhånden gået hen og blevet lidt vapset af det omkring maveregionen, og overvejer at stoppe tag komme carps i PWO shaken. Forsætter stadigvæk med proteinen efter træning mv. Mit spørgsmål er så, er der carps - der består af letoptagelige maltodextriner - det samme som sukker ? Så såfald kan jeg bedre forstå, hvorfor jeg har taget på..
  11. Carbs og sukker ?!

    Okey, men tror jeg har lagt liiiige rigeligt over mit ligevægtindtagen Har nu ellers haft en rigtig fin form, men har godt nok lige taget et par kg fedt på maveregionen efter jeg begyndte med carbs. Kan desværre slet ikke se mine abs mere, selvom jeg har spist det samme
  12. Hej motion-online.dk Jeg træner pt. George Turners 10 x program, men er i tvivl om hvor mavetræningen skal ligge ? Er også usikker på, hvor mange sæt og reps der burde køres ? Men efter som jeg har hørt, skal maven trænes som alle andre muskler, så burde der vel trænes mave i forlængelse af ét af træningspassene med 10 sæt x 10 reps ? Håber i kan hjælpe mig.. Selve programmet ser således ud: Mandag: Bryst og Ryg Bænkpres 10 sæt x 10 reps Bent over barbell rows 10 sæt x 10 reps Tirsdag: Ben og Dødløft Squat 6 sæt x 10 reps Leg curls 6 sæt x 10 reps Dødløft 6 sæt x 6 reps (pyramid style) Cuff raise 6 sæt x 10 reps Onsdag: Off Torsdag : Skuldre og Arme Seated DB skulderpres 10 sæt x 10 reps DB incline curls 10 sæt x 10 reps Supersæt med: BB Fransk pres 10 sæt x 10 reps Forfra igen..
  13. Mavetræning i GT 10x10

    Muligvis Men det fremgår ikke af programmet.. Måske der er bedre at ligge mavetræningen ind 2 gange i ugen i stedet for..
  14. Mavetræning i GT 10x10

    Jamen hele ideen med GT 10x10 programmet er jo kun at holde sig et én øvelse og så køre en høj volume i den. Så spørgsmålet lyder på, om der skal trænes 10x10 i mave ligeledes - da maven jo skal trænes ligesom alle andre muskler - eller om det vil være overkill ?!
  15. Mavetræning i GT 10x10

    Jamen hvilken dage ville det være optimal at lægge mavetræningen jf. overstående ? Har tænkt mig at bruge Evil Wheel som eneste øvelse til mavetræning..
  16. AB Wheel...

    Hvad sagde han der var sket med din lænd ? Overbelsatning, fiber mv ?
  17. AB Wheel...

    Hmmm, ja lyder bestemt ikke godt. Noget du har fået en diagnose på ? Hvordan var din fordeling af sæt og reps i AB Wheel-øvelsen ?
  18. AB Wheel...

    Okey, det lyder ikke så godt. Kan du beskrive hvordan din skade og hvordan den skete ? Jeg er selv 190-192 høj, så ligger måske også inde for risikogruppen så ?!
  19. AB Wheel...

    Havde også på fornemmelsen, at AB Wheel lå i den tunge ende af mave-trænings-scalaen - hvis der findes sådan en, hehe.. Har prøvet Dragon Flags en gang før, og det gik ikke så godt . Den øvelse er jeg slet ikke stærk nok i maven til at lave..
  20. AB Wheel...

    Takker for svaret. Ved hvordan øvelsen udføres, men kører den pt. ikke selv, men har overvejet dette. Var derfor interesseret i andres erfaring med øvelsen, hvorfor dette indlæg..
  21. AB Wheel...

    Takker for linket. Besvarede en hel del mht. øvelsens udførelse mv.. Er det en øvelse der er bedre end normale chrunches ex. ?
  22. Hej motion-online.dk Har i en periode kørt følgende antal sæt og reps i mit fullbodyprogram: Uge 0-1: 2x12 Uge 2-3: 3X10 Uge 4-5: 3x8 Uge 6-7: 4x6 Uge 8-9: 5x5 Uge 10 : Dekonditionering ( 1 uge til 10 dage fri fra træning ) Men efter som jeg vil skifte fra fullbody til 2-split igen, tager jeg derfor overstående op til overvejelse. Nogle der har et godt forslag til hvordan det ellers kan gøres, så der kommer en naturlig prograssion ? Har styrketrænet seriøst omkring 3 år efterhånden, så har lyst til at prøve noget nyt og enkelt efterhånden!! 2-split programmet som jeg vil til at følge ser ud som følger: Dag1 - Mandag BB Bænkpress BB Incline Bænkpress DB Flyers BB Military presses DB Lateral Raise Dips DB French press Dag2 - Tirsdag 45* Benpress Pullup ( overhåndsgreb ) Leg Extensions eller DB Lunges BB Yate Rows DB incline armcurl EZ - Armcurl - stående Dragon Flags eller evig-weel Dag4 - Torsdag BB Bænkpress BB Incline Bænkpress Cabel Cross-over DB Shoulder press Upright rows Dips DB One arm triceps extensions Dag5 - Fredag 45* Benpress Dødløft Chinup (underhåndsgreb) Leg Extensions eller DB Lunges DB Rows DB Hammercurl EZ - Armcurl - stående Bold Chrunches Dag6 - Lørdag Cardio - Løb eller cykling
  23. Det jeg fik frem på zottman curls er, der hvor man "twister" i håndledet når men har curlet op samt når man har curlet ned igen. Er det den øvelse du mener ? Og i såfald, hvorfor er den bedre end alm. curls ? Det er faktisk ikke så længe siden en af de "skarpe" atleter i centeret kikkede min teknik igennem i både dødløft og squat. Resultat : intet at bemærke Har faktisk også overvejet - og fået anbefalet - George Turner´s 10X10 program. Noget du har stiftet bekendtskab med eller kender til ? Har søgt det lidt på nettet og det ser spændende ud. Dog en MEGET anderledes måde at træne på end jeg er van til !
  24. Okey, så lige mange træk og pres i programmet ? Har haft min lænd til genoptræning med bla. hyperextensions med høj rep og efterfølgende med belastning. Er også startet op på dødløft og er så sent som i dag prøvet squat uden at mærke noget som helst til lænden.. Okey, det har jeg aldrig prøvet før. Giver reversegrip både godt til biceps og det øverste af underarmen ? Burde den udføres med bb eller db ? Du har helt ret. Det er ikke hver at tage chanchen.. Har selv lagt behind neck press bag mig for år tilbage !! Tak fordi du lige tager dig til til at hjælpe mig !!
  25. Hehe, jo, det har du vist ret i. Horisontalt pres/træk balance ikke i orden = Hvad menes der med dette ? Intern rotation/ekstern rotation balance ikke i orden = Hvad mener der med dette ? Intet skadesforebyggende/rehabiliterende for lænden = Hvad kan gøres her ? Forside af arm vs bagside af arm ubalance = Hvad skal laves om her ? Underarm fleksorer vs arm ekstensorer ubalance = Forstår jeg heller ikke ? Upright rows er mindst lige så stor en skadesrisiko som presses behind the neck = Var jeg ikke klar over !!