Ramius

Medlemmer
  • Content count

    934
  • Joined

  • Last visited

About Ramius

  • Rank
    3 lifts to rule them all
  • Birthday 08/19/1981

Profile Information

  • Køn
    Mand

Previous Fields

  • Træningsformål:
    Styrke, sundhed
  1. Jeg har sigtet efter de 500 kcal om dagen og ramt en smule over. Nu tager jeg en uge mere og så begynder jeg at tage på igen. Næste gang skal jeg nok have mere fokus på at ramme 500 kcal og rigeligt med protein
  2. Tak for svaret Gregers! Min fedt procent er ifølge vægten 17 procent, så den er jo ikke ligefrem lav. Men det er jo svært at vurdere om vægten måler forkert eller jeg taber muskler for hurtigt.
  3. Jeg bruger en elektronisk vægt til at prøve at følge med i hvor meget muskelmasse jeg taber mens jeg taber mig. på 4 uger har jeg tabt 2,5 kg (den sidste uge er der røget mere end forventet). Ifølge min vægt har jeg tabt mig som følger: 2,5 kg i alt 1,26 kg fedt 0,81 kg muskler (de sidste 500g går jeg ud fra er væske eller fejlberegning) Jeg er lidt ked af at det ser ud til at jeg taber lige omkring 1/3 muskelmasse. Er det normalt (har ingen erfaring med cutting) Kan jeg overhovedet regne med de tal vægten kommer med eller er der alle mulige årsager til at min fedt procent og muskel procent falder og stiger?
  4. Eddie hall trækker de 500!

    Shit og den ser ikke en gang vildt tung ud for ham. Han er for vild!!
  5. Ondt i lår, når jeg træner røv

    Elsker at hver gang der er nogen der omtaler et emne om squat så kommer Daniel T og fortæller at benpress kombineret med hip-thrusts er det bedste for alt og alle. Gad vide om han har tilføjet et filter så han får mails hver gang emnet omhandler squat
  6. Hip thrust

    Før jeg læste om hipthrusters, så jeg det mest som en sær øvelse. Og hvis nogen spurgte mig om en øvelse der ramt glutes så ville jeg til hver en tid sige squat da jeg ikke ville mene der var nogen isoleringsøvelse der ramte bedre end squat. Man kan så sige at hipthrusters ikke rammer væsentlig bedre, men det er dog et muligt alternativ.
  7. Hip thrust

    Syntes du ikke det er lidt overdrevet at oprette en hel tråd om at hipthrusters træner røven bedre end squat, kun fordi at Salt var hurtig ude med en unfair kildekritik? Det sagt er det yderst interessant at hipthrusters træner røven bedre end squat. Det giver mig dog ikke den store lyst til at træne den, men interessant viden.
  8. Jeg gik i et fitness center som blev kørt af fysioterapeut. Det var lidt dyrere end FW, men gode faciliteter og til folk der havde brug for det var der altid en super kvalificeret instruktør. Han havde også nogle pensionist hold med noget rolig cirkeltræning. Prøv at se om der ikke er det i dit område
  9. Hvordan ser dette program ud !

    CBANDERSEN - progressionen er ikke klar hvis ikke du skriver ned hvor meget du har tænkt dig at stige i cirklerne. Hvis du har tænkt dig at stige efter din mavefornemmelse så vil jeg mene at dit program aldrig vil blive optimalt da du ikke presser dig selv. (samme gælder selvfølgelig stigning i vægt og sæt) Og din volume er vægt x reps x antal sæt. Så en 100kg x 10 gentagelse x 5 sæt = volume på 5.000 kg
  10. Hvordan ser dette program ud !

    Et program hvor der ikke er forudprogrammeret set og reps samt planer for progression i de primære øvelser er ikke rigtig et program. Det er bare en række øvelser man har lyst til at lave og for de fleste så kommer der aldrig rigtig progression med. Så bliver det "bare" til en gang 3x10 eller 3x20 og så næste uge kører man det samme igen. Jeg syntes du burde tage en beslutning om hvordan din progression skal være og skrive det på dit program. Derefter kan de så overvejes hvad der mangler eller hvad der bør tilføjes.
  11. Fra begynder til øvet...

    Kidi3 - det syntes jeg lyder rigtig fornuftigt og du har helt ret at de første uger er det ikke voldsomt hårdt. Det er faktisk rigtig vigtigt at det ikke er hårdt for at din krop har en change for at vende sig til squat 3 gange om ugen. Tilføj ekstra isolationsøvelser er stabilitets øvelser i de første uger. Når du om ca. 1 mdr kommer i nærheden af dit maks squat og bænk så vil du have behov for 3-5min. pause og det vil formentlig være tilstrækkeligt hårdt til at du ikke føler du skal have isolationsøvelser. (husk at have ordentlig styr på teknik i squat og dødløft) Og lige en lille ekstra ting, hvis du går død i stronglifts og ikke gider programmer, så sørg for at tilføje progression i din træning, altid! Hvis du ikke har progression så vil det tage evigheder for dig at komme nogen vejne.
  12. Fra begynder til øvet...

    Hvis jeg var dig ville jeg kigge efter et program at følge, fx Stronglifts eller Jim Wendler 5-3-1 (det er lige de 2 programmer jeg kender). De fortæller hvor mange sæt, hvor meget progression og hvor lange pauser du skal holde. Så kan du med tiden(1-2 år), når du har fået styr på hvad du laver, justere efter hvordan du gerne vil gøre tingene. Og 4-5 timer lyder af rigtig meget med de øvelser og den intensitet du umiddelbart kører med. Hvor mange gentagelser laver du normalt i hvert sæt?
  13. Crossfit erfaringer

    Jeg går lidt og lejer med tanken om at starte op til crossfit og træne i en 2-3 måneder for at presse kroppen til noget andet end styrkeløft. Er der nogen der har erfaringer med crossfit træning i nærheden af Glostrup? Det jeg har fundet indtil videre: - Fitness world Crosstraining (virker som en slags crossfit, men er lidt i tvivl) - Værkstedet, Vanløse (en del af Crossfit Copenhagen, ser godt ud) - Mikenta Albertslund (virker som Crossfit agtigt, dog med fokus på overførsel til kampsport) Er der nogen der har erfaringer med nogen af disse steder eller kender I et godt sted at kaste sig over Crossfit?
  14. Styrketræning'og eller vægttab?

    Emin - jeg syntes du skal finde en form for sport/motion som du syntes er så sjovt og spændende at du har lyst til at gøre det 3-4 gange om ugen. Om det er cykling, fodbold, tennis, håndbold, fitness, vægtløftning eller zumba er ikke så vigtigt. Noget som du har lyst til at lave 3-4 gange om ugen vil få dig i form og hvis du arbejder med din krop så meget så vil du komme af med fedtet på maven (hvis du samtidig får lidt styr på din kost). Hvis dit mål er at komme til at ligne en bodybuilder eller lign. så skal du igang med at løfte vægte, men der er mange andre måder at få en flot figur på end at løfte vægte.
  15. 12-14 årige og dødløft

    12-14 årige drenge kan løfte ganske meget (vi har en super stærk knægt på 14 år i styrkeløft klubben), men hvis du vil træen 12-14 årige i dødløft, så er det ikke vægten der må være i fokus. Det er kropsforståelse og teknik! Jeg har set knægte på 14 år der aldrig kom til at forstå hvad det vil sige at holde ryggen ret og andre som kunne lave perfekte dødfløft og squats efter en time. Hold fokus på teknik og korrekt form og start med så lidt vægt som muligt. Gerne bare stangen hvis du kan få den lidt op fra gulvet og lad for alt i verden være med at presse dem. De vil så gerne, men risikere at komme til skade.