M!

Medlemmer
  • Content count

    79
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by M!


  1. >playart

    Hvad er forskellen egentlig på chin-up og pull-up?
    Svar
    Chins traditionally use a supinated grip (palms facing you), while pull-ups use a pronated grip (palms facing away from your body).

    Fra Testosterone-mag

    D.v.s. Chin-ups er med underhåndsgreb og pull-ups er med overhåndsgreb. Dog er der sikkert stor uenighed om hvad der er hvad.

    I øvrigt en god artikel ;)


  2. Her er et opvarmningsprogram til 1RM i bænkpres taget fra ironmagazine.com

    Dette inkluderer også rotatorcuff øvelser

    Finding Your One-Rep Max

     To determine your 1 rep max you should not train for 48 hours. You should also perform the test before you do any other exercise. If you try and test your 1 rep max after a hard workout you will not be able to lift maximum weight. You need to warm up properly before lifting, this will help to increase your strength and prevent injury. Start off by doing 5 minutes of light cardio (stationary bike, treadmill, jogging in place, etc.). Then do the following stretching and warm up exercises.

    Arm circles:

    Keep your arms straight and perform arm circles forwards and backwards. Do 15-20 circles in each direction.

    Push ups:

    Do a couple sets of push ups (do 20-30 total reps, i.e. 2 sets of 15 reps). Do not work too hard, you only want to get the blood flowing and warm up your joints.

    Arm rotation for the rotator cuff:

    Warm up your shoulder joints by standing with your arms straight out to the sides, bend your elbows so they are at 90 degree angles. Rotate your arms so that your forearms point up and then rotate your arms so that your forearms point out in front. Do 20-30 rotations.

    Rear dumbbell flyes:

    Hold a pair of light dumbbells and bend over at the waist. Keeping your back parallel to the floor, move just your arms and lift the dumbbells to the back in a fly motion. Really focus on squeezing the back of your shoulders together as you lift the dumbbells. Do 3 sets of 15-20 reps.

    Here's how to determine your 1 rep max.

    (Note: make sure to have an experienced spotter handy just in case you need help lifting the barbell.)

    Do a couple of light sets for 5 reps. (do not wear your self out with too many reps)

    Rest 2 minutes.

    Increase the weight and do a set of 3 reps.

    Rest 2 minutes.

    Increase the weight and do another set of 3 reps.

    Rest 3 minutes.

    Increase the weight and do a single rep


  3. >Roland

    Mit forslag til dig vil være at træne med håndvægte og sørge for at du belaster begge sider lige meget.

    Før jeg trænede, var min højre side også mere fremhævet end min venstre side. Det var mest tydlig ved biceps. I dag er der stadigvæk lidt forskel i bicepsstørrelsen men ikke styrken. Der er en cm forskel mellem mine arme, og det ses næsten ikke da de er vokset noget.

    Er der forskel i din styrke mellem højre og venstre side?

    For hvis det bare er det, så vil det nok ændre sig efter noget tid.

    Hilsen M!


  4. sas: prøv at se tidligere indlæg

    Der henviser jeg faktisk til en side hvor det står. Sådan som det står skrevet, ser det ud til at være taget ud ad hans egen mund.

    Det behøver selvfølgelig ikke, at være noget endegyldigt bevis.


  5. Man må vel gå ud fra, at Edward Norton var på steroider når han selv indrømmer det, og citatet står på hans egen hjemmeside. :confused2:

    Det kan ikke lade sig gøre at tage 30 pound muskler på i tre måneder naturligt uden at have utrolige gener, men han er jo en pind i alle andre af sine film.


  6. Jeg har lige købt et kilo Viking Protein med chokoladesmag fra Getbig uden labels, og det har jeg ikke fortrudt. Jeg stoler da på at det er det rigtige indhold.

    Udover det så synes jeg det smager meget bedre end Nutrisport og det er uden klumper, så jeg regner med at jeg snart bestiller 5kg uden labels pga. smagen og prisen.