Phoenix

Medlemmer
  • Content count

    666
  • Joined

  • Last visited

About Phoenix

  • Rank
    Medlem

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Mand
  1. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Generelt er CoC ikke en specielt god øvelse for greb. Jeg har også brugt dem meget og det gav mig problemer med mine håndled og mine albuer. Det der ændrede noget for min manglende grebsstyrke var, at jeg holdt op med at bruge straps. Straps har helt sikkert deres plads i træningen hvis man er ligeglad med funktionel styrke men jeg ville gerne kunne tage chinups og pullups og træne DB rows uden straps og idet at jeg ikke brugte straps blev grebet stærkere på bekostning af de tidligere nævnte øvelsers intensitet (i en periode)
  2. Tonni Jensen bænkpresser 335kg

    Jeg kom til at tænke på det samme, hehe ! Nu hol'er du Tonni ! Den tar 4 af de store og kan lys' igennem en rødhåret :-)
  3. Nupo kur ?

    Jeg tænkte det samme. 14 kg muskler på 5 måneder er MEGET... selv hvis man KUN trænede for muskel-vækst !
  4. Jeanette`s Log

    Hej Jeanette ! Godt at se at det går fremad. Jeg er også selv på slanke-vognen lige for tiden. Du ved det sikkert godt men det fremgår ikke af din havregryn om det er med sukker. Du kan bruge flydende sød istedet for sukker. Tricket er først at hælde flydende sød i tallerkenen; så mælk; og først derefter tilføje havregryn. På den måde får man en jævn sødme. Keep up the good work
  5. Større muller og mindre fedt - tak

    Hej Miguel Din træning ser fornuftig ud. Jeg træner også primært full-body træning. En øvelse som pullups skal man, ud fra personlig erfaring, ikke køre for tit, idet det er hårdt for underarmene. Ens vægt spiller selvfølgeligt også ind og jeg kan se at du ikke er en letvægter (jeg skal ikke komme for godt igang med mine 101 kg) Har i,i jeres center ikke en dips/pull-up maskine med en platform man kan stå på og en vægtstak som kan "trække" lidt vægt fra ? Den bruger jeg selv til tider når jeg kan mærke på mine underarme at de ikke skal presses for meget i en periode. Keep up the good work !
  6. Får mig virker det bedst at træne med gripperne hver dag men med få set af få gentagelser samt 2-3 gange om ugen også at træne ring- og lille-fingeren separat (altså træne med gripperen vendt på hovedet og kun at bruge de 2 nederste fingre). Jeg er nu ca. 6-8 mm fra at lukke 2'eren og det er, efter min mening, udelukkende pga manglende styrke i de små fingre. Held og lykke med 3'eren. Jeg har selv en 2,5 som ligger at griner af min hver gang jeg åbner skuffen med gripperne for at træne. 2'eren er squ ondt nok i sig selv !
  7. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    LOL ! Kender godt det med vægten dog synes jeg mere min vægt flyder end den sejler Du træner med korte eller ingen pauser imellem sæt og derfor selvfølgeligt med mindre vægt. Er det fordi du vil opbygge noget muskelkondition ifm kamptræning eller er det manglende tid/den måde du kan lide at træne på ?
  8. TRS - Pullup FANatic!

    Giftigt ! Hvad bruger du til at holde om sømmet med ? Er det ikke skidt for håndleddene ?
  9. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Tak for info Maxpower og therealstud log har jeg også kigget. Klatring i reb var fakker talt en rigtig god ide. Jeg kan godt forestille mig at det er en god greb/all-round øvelse.
  10. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Hej Troels Træner i egenlig specifikt greb til kampsport-træning ? Hvis ja er der så nogle gode øvelser som du kan anbefale ? Jeg træner selv greb men dog kun med COC og håndvægte. Jeg er gået lidt i stå og kunne godt bruge noget inspiration til lidt variation i øvelserne P.S : Det skulle jo gerne ende med en mast rå kartoffel på et tidspunkt jo
  11. Nice and clean power building

    Det lyder godt :-) Hvilken form for udstrækning har du lavet ? Kan du mærke om det er de små skuldermuskler eller leddet den er gal med ?
  12. Falks Log

    Tak for det ! Hjammen så vil jeg tjekke Maxpowers log. Jeg træner grebstræning men er fremskred er gået lidt i stampe så jeg var ude efter nye øvelser og ny inspiration til at få lidt fremskred igen.
  13. Jeanette`s Log

    Præcis ! kunne ikke have sagt det bedre selv
  14. Zee

    Kører du efter et bestemt system ? Du kører f.eks mange øvelser og få sæt. Er der en bestemt grund til det ? Dette er ikke kritik men bare ren og skær nysgerrighed
  15. Falks Log

    Hej Falk Træner i noget grebstræning i forbindelse med klatring ? eller kommer det af sig selv.