-Elvirus-

Medlemmer
  • Content count

    3,552
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

-Elvirus- last won the day on May 21 2014

-Elvirus- had the most liked content!

About -Elvirus-

  • Rank
    Institutionalized

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Køn
    Mand
  • Sted
    2000
  1. Sandra Aamodt om hvorfor det er svært at tabe sig

    Men spørgsmålet er interessant nok. Antaget at der eksisterer noget der minder om kropsvægt/fedtmasse set-point. Hvordan kan det så lade sig gøre at blive overvægtig i første omgang? Unless, termostaten kun kan regulere en vej!
  2. Ingen historier - Bare træning

    Misforståelse FB, CBB spiser kun en gang om ugen!
  3. Sandra Aamodt om hvorfor det er svært at tabe sig

    Jo, det er så forsimplet at det er meget forkert. Der er mig bekendt ikke evidens for at motion har en højere betydning end overvægt når det kommer til at opstille en sundhedsligning. Uomtvisteligt er det sundeste at være normalvægtig og aktiv. Så hvorfor ikke sigte derefter. Du taler om spiseforstyrrelser, men det er irrelevant for rigtigheden af hvorvidt det er sundere at være normalvægtig eller ej. Der er kæmpe helbredseffekter (for overvægtige) ved at tabe sig 5% (som typisk er første mål for farmakologiske interventioner). Hvis vi taler om et fedme set-point, gælder det selvfølgelig om at undgå at etablere sig som overvægtig, så kroppen forsvarer den ekstra fedtmasse - men det er stadig blot en teori, og adskillige interventioner vidner om at individer kan - kronisk - sænke deres kropsvægt. Problemet med overvægtig og sund, er at det for nogen bliver en dårlig undskyldning, "jeg æder og drikker som et svin, men det er okay, fordi jeg er aktiv".
  4. Mad og drikke før og efter træning

    Der går ikke 3-4 timer fra du spiser til næringstofferne fra maden tilbydes til vævene. Ydermere optages flydende næring med det samme, så lad os antage at det har en effekt at tilbyde de post-arbejdende muskler kulhydrat/aminosyrer, så er det måske ikke verdens værste ide drikke et eller andet næringsholdigt
  5. Sandra Aamodt om hvorfor det er svært at tabe sig

    BMI på 30..... Har du prøvet at regne ud hvor mange kg fedmasse du skal gaine for at komme derop? Det giver uomtvisteligt, nedsat insulin følsomhed, øget stress på skelettet, forstyrrelser i blodlipider, øget blodtryk, fedt i leveren, inflammationsmarkører stiger. Det er fint nok at man godt KAN være "sund" og tyk, men det betyder ikke at det er sundt at være tyk!! Den forskning der antyder at BMI grænsen skal flyttes bygger på data der skævvrides grundet det er usundt at have relativt lavt BMI. Ingen tvivl om at det er sundest at ligge omkring 22-25.
  6. Okse-loggen!

  7. Hvordan kan jeg blive en hurtigere fodbold spiller ?

    CB, obs på dato! Ronni, spil så meget fodbold som muligt. Hvis du har tid ved siden af kan du løbe nogle 15-30 meter springs med nogle minutters pause imellem.
  8. LCHF diæt - godt til en aktiv livsstil?

    Hansine, hvis du bekymrer dig om det "perfekte" carb-indtag - ud over ren interesse/akademisk undren - så har du allerede et problem. Fordi en dille vinder popularitet i medierne betyder det ikke at det fører noget positivt med sig - nærmere tværtimod kunne man fristes til at påstå. Hvad er problemet med at spise en almindelig varieret kost. Har du behov for absolut at have nogle simple må/må ikke regler? Arcus, synes den argumentation (rent ud sagt) er elendig. Fordi kroppen tilsyneladende kan overleve uden kulhydrater, så skal man undgå at indtage dem? Du kan nok også klare den rigtig lang tid ved at reducere dit væskeindtag til 500ml/dag, ja kroppen tilpasser sig måske så du kan hænge i kronisk, men det giver jo heller ikke mening.
  9. LCHF diæt - godt til en aktiv livsstil?

    Hvorfor ikke blot supplere normale kulhydratkilder (ad libitum); gryn, rugbrød, grøntsager og frugt - alle med måde, og efter appetit. Der er jo ingen der siger at kulhydrat absolut skal være i form af slik, is, kager.. Det giver ingen mening at følge en "diæt" der reducerer den daglige produktivitet og velvære. Hvis en "diæt" lyder crazy så er den det højst sandsynligt også. Spis en varieret sund kost!
  10. forbrænder ingen kalorier ved træning

    De fleste moderne kredsløbsmaskiner kan også estimere energiforbrug. Ro-maskine og cykel burde give et nogenlunde billede af hvor meget energi du bruger på disse aktiviteter (uafhængig af kropsvægt). Du kan jo forsøge at sammenligne med hvad dit pulsur giver og så se om der er mismatch.
  11. forbrænder ingen kalorier ved træning

    Antaget du er kvinde og tæt på at være normalvægtig (whatever that is), kan du nok regne med et energiforbrug på alt mellem 400-700 kcal/time ved moderat/høj-intenst kredsløbstræning.
  12. Lifewave Products - Scam/Placebo/Nyt Super produkt?

    Jeg ved alle svaner er hvide. Penge har de at miste. Og værre, det øger omsætningen i en uetisk forretning. Prøv at bede en ven af familien om at skifte/eller ikke skifte plastrene ud med almindelige plaste og se om du/din samlever/din stedsøn kan identificere hvad der er hvad. Hvis ikke sparer I 99 DKK/ugen Det er fint at finde noget der tilsyneladende forbedringer livskvaliteten. Målet helliger dog - efter min mening, ikke midlet.
  13. Blodprøver - hvad er interessant?

    Hvis du ikke er syg, føler dig syg og samtidig forsøger at leve nogenlunde sundt er det vel netop spild af tid og penge. Medmindre der løber en eller anden arvelig sygdom i din familie. Største risiko relaterer sig vel til blodtryk og kolesteroltal, men risikoen for at du skal behandles med medicin derfor er nok forsvindende lille (taget alder og formodet livsstil i betragtning). Forstår godt at det, i disse sundhedstider, er interessant at få nogle tal på sin egen krop, men synes samtidig man skal gøre sig selv og samfundet en tjeneste og reflektere en ekstra gang om det er nødvendigt at smide penge efter at få stillet sin nysgerrighed.
  14. Vejen til crossfit?

    Defecto er inde på af det rigtige. Se nogle CF videoer på youtube, lav en liste over øvelser der går igen - og som du kan lave/lære dig selv. Begynd at implementere disse samt adaptere nogle såkaldte CF WODS (burde være nemt at finde inspiration til på nettet). Så kan du jo faktisk med rette sige at du træner CF på trods af du ikke er medlem af et franchise. "FitBird" har lavet en række instruktionsvideoer med mere eller mindre CF-relaterede øvelser.