Nips

Medlemmer
  • Content count

    1,132
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

Everything posted by Nips

  1. Hvordan arbejder I med jeres cykel?

    Vil lige smide en anbefaling af http://www.cykeltutor.dk/ som har hjulpet mig som absolut nybegynder på landevejene med alt fra påsætning af styrbånd ( ) til justering af gear.
  2. Nu må du lige bestemme dig. Vil du have en instruktør som kan formidle det mest basale og køre en god time, som får dig til at yde max eller vil du have utopia? Der findes ikke et menneske, der ved alt om konditionstræning (eller tænder, for den sags skyld), hvorfor du må gå desillusioneret fra både træning og tandlæge hvis dét er dit kriterie. Og hvad så hvis eksperten er overvægtig - for du vil vel ikke bilde mig ind, at en overvægtig ikke kan have ekspertviden (eller køre dig i sænk)? Oh, the dilemma!
  3. Så der findes ikke én eneste kompetent instruktør i hele verden efter din mening? Så forstår jeg ikke du gider at blive ved med at spinne. Er det ikke demotiverende at gå skuffet fra træning 3 gange ugentligt? For der findes sgu ikke noget menneske, der ved alt om konditionstræning - og hvis vedkommende fandtes ville h*n fandengaleme ikke kunne formidle det på 55 minutter!
  4. Min kæreste påstår han ikke kan tabe sig!

    Ja, vi kender typen. Dem som "gerne vil tabe sig" men ikke gider at ændre deres kost/gøre noget for det. Det er lost cause indtil han rent faktisk gider at gøre en indsats. Vægttab er sgu ikke svært. Medmindre man tror det kommer udelukkende fordi man har besluttet sig til det. Tilføjelse: at det er hans kæreste og ikke ham selv der skriver for at få lidt hjælp siger vist også lidt om hos hvem motivationen for hans vægttab er størst...
  5. Min kæreste påstår han ikke kan tabe sig!

    Din kæreste gider ikke at tabe sig. Og før han gider kommer der ikke til at ske noget.
  6. Størrelser på cykler?

    Men jeg er, for the record, heller ikke enig i cykelrabats størrelsesangivelser.
  7. Størrelser på cykler?

    Men trods alt en illustration af at et stel på 28" til en fyr på 180 er way off, hvilket var min pointe.
  8. Størrelser på cykler?

    http://www.cykelrabat.dk/infopages.php?info_id=9 http://www.bikebuster.dk/stelguide.html Og æhrm... 28"? Så har sælger helt sikkert målt cyklen forkert. Og så kan man så spekulere i om du skal købe noget fra én, der ikke ved hvad han sælger.
  9. Instruktørskolens spinninguddannelse tager 3 uger (weekender). FWs bodybikeuddannelse tager 3 uger (weekender).
  10. Glucosamine, MSM og Chondroitin

    Det er ikke just en videnskabelig kilde, men her er en lovprisning af MSM som svarer ret godt til mine oplevelser: http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=2817/sprog=1/grp=8/menu=10/ Glucosamin gør, groft sagt, meget af det samme som MSM.
  11. Glucosamine, MSM og Chondroitin

    Jeg æder ret store mængder glucosamin (glucosamin-sulfat, for at være præcis. Svovlforbindelsen er vigtig. Glucosamin-hydrochlorat er sådan cirka ubrugeligt) og MSM og kan klart mærke en forskel. Jeg indtager 2000 mg MSM og 1500 mg glucosamin.
  12. Løbe træning

    Jeg foretrækker, som andre, også lange tights (men indrømmet, er man rigeligt selvbevidst er løbebukser nok bedre. Lange tights klæder ingen - men så er man motiveret til at løbe dét hurtigere!) Helst i en mellemtykkelse. De kan bruges hele efteråret og foråret og når det bliver koldt nok har jeg lange skiunderbukser under. Man kan få tights i en milliard tykkelser og har man penge nok kan man da bare investere som en gal. Jeg klarer mig fint med én tykkelse! På overkroppen har jeg også gerne en skiundertrøje og evt. en tynd fleece-bluse. Er det mildt kan jeg klare mig med en løbevest til lige at beskytte torso lidt, blæser det hopper jeg i en softshelljakke (som også er nogenlunde vandtæt til de mere fugtige dage - problemet med 100% vandtæt er at det sjældent er åndbart). Dertil en tynd hue, et halstørklæde og tynde handsker. Så klarer jeg snildt vinteren. Vigtigst er at det inderste lag leder sveden væk fra huden. Tør hud = du kommer ikke til at småfryse.
  13. Kvinder og vægt...aaarrrrrgggghhh

    Det gør vi bare og det kan ikke forklares. Opgiv at forstå kvinder.
  14. Kvinder og vægt...aaarrrrrgggghhh

    Det her er humlen. For hvad mange mænd i den her tråd ikke har fattet er, at vi ikke går op i vores udseende for jeres skyld. Vi ved sgu da godt at vi ikke kan opfylde ALLE mænds præferancer og dét er vi helt nede med. Hvad I ikke har fanget er, at vi spejler os i andre kvinder. Og det er for deres skyld vi gerne vil være tynde og købe modetøj, I ikke forstår Det er en del af den her uudtalte, evige konkurrence vi har. Derfor rager det os ærligt talt en papand når I stimler sammen i sådan en tråd her og erklærer, at I hellere vil have former og et par kg ekstra. Vi er faktisk bedøvende ligeglade med at I er bedøvende ligeglade med om I kan se vores ribben eller ej.
  15. Nips & tucks

    Så er det vist tid til at jeg får lavet en (genoptrænings)log. Jeg er noget nær verdensmester i småskader og udover en ryg der har været brækket to steder (hovedspring fra hest bliver aldrig en olympisk disciplin, men hvis det gjorde ville jeg hive en guldmedalje hjem!) og et knæ med chondromalaci har jeg de sidste to mdr siddet stille med først knæet der brokkede sig lidt vel rigeligt og en uge senere en skulder, jeg rykkede af led som følge af et ret så elegant badekarsstunt (detaljer udeladt...) Lad det med det samme være sagt at jeg ikke gider løfte tunge ting og ikke har som mål at være buff. Æstetisk er jeg klart mere til det senede og det er heldigvis også noget lettere at opnå med min kropstype. Jeg er cardiopige om en hals og spinning er et ret stort hit her. Styrketræning er et nødvendigt onde og det er ingen hemmelighed at jeg er slap. Jeg drømte lidt om at løbe Berlin marathon til efteråret, men den drøm er udskudt til København næste år. Knæet vil have langsommere optræning end jeg hidtil har givet det og det ville da være superfedt hvis jeg kunne holde mere end nogle få mdr uden at gå i stykker somehow! Lidt random facts: Alder: 23 (men jeg satser kraftigt på at blive et år ældre på onsdag) Højde: 170 cm Vægt: 55 kg Fedtprocent: lige vel hyggelig efter min mening... Første lille mål er 9. maj hvor jeg har forvildet mig ud i at skulle optræde i playboy-bunny outfit. Det ville ikke skade lige at smide en anelse flæsk inden... Dernæst må jeg lige lave en mere langsigtet plan for min genoptræning. Foreløbig er der booket 3 ugentlige spinningtimer de næste par uger og det burde knæet gerne kunne holde til.
  16. Nips & tucks

    Nå men, jeg får jo ikke rigtig updatet her, selvom det da bliver til en smule - jeg gider bare ikke rigtig at update når ikke der er den store variation i træningen. Det er jo bare lidt løberi og en lille smule muskelfjolleri, som ikke er spændende at læse - gider jo hverken at løfte meget eller tungt. Jeg er nu engang en cardio? cardio! kinda girl. Anyway. Jeg er tilbage efter en lille omgang svineinfluenza. Søndag stod den på stænger og røv (kunne godt mærkes mandag på den gode måde), mandag på 24 min. intervalløb samt mave og ryg (kan godt mærkes i dag på den dårlige måde - hyperekstensioner er en kælling når man har haft brækket lænden). I dag holder jeg fri og i morgen står den på løberi + skuldre, arme og øvre ryg. Og, så har jeg sgu fået taget noget i retning af et dagsformbillede. Det skal selvfølgelig ind, nu Mike har travlt med at poste halvnøgne piger og påstå det er mig og Fredrik tror jeg er tyk... Billede fra 3. nov, vægten sagde 55,4 kg (højden er stadig 170 cm) og fedtprocenten 21,6. Det kunne sådan set godt være værre, taget i betragtning hvor sporadisk og random min træning har været de sidste 8 mdr.
  17. Nips & tucks

    Men synes du ikke du overdrev lidt ved at få et tilhold mod mig? Jeg mener... du kunne jo godt lide det inderst inde. Indrøm det!
  18. Fedt -> Muskler

    Du mangler ikke blot hjælp til forvandlingen, du mangler et mirakel.
  19. Nips & tucks

    Snydelink! Er det dét, man kalder narrepik? Nå men, jeg holdt jo så lige et par ugers løbepause. Der gik druk og mænd (en bestemt af slagsen, faktisk... ) og tapetsering af lejlighed og mange flere gode undskyldninger i den. Men i dag tog jeg mig sammen og løb lidt efter arbejdstid. 24 minutter i etaper á hhv. 3 og 5 min med 90 sek gang imellem og så måtte jeg kaste håndklædet i ringen med en stor fed vabel under højre midtfod - gør faktisk tisseondt. Må huske plasteret næste gang. Resten af stængerne var ok. En smule knas i både knæ og skinneben, men skroget er jo også blevet gammelt og det er kooooldt udenfor, så det er vel forventeligt. Var i øvrigt dejligt at være tilbage på Ndr. Fasanvej og træne. Mængden af wifebeaters og disco er jo fantastisk.
  20. Skinneben...?

    Pænt korte intervaller du må have, når du ikke kan holde dig i gang mere end ét minut Anyway, har du ordentlige sko? Og løber du med ordentlig teknik? Dét er et fornuftigt sted at starte med at kigge når man får skinnebensbetændelse. Jeg har selv bøvlet med en tilbagevendende skinnebensbetændelse det meste af det sidste halve år. Løsningen for mig blev langsommere opvarmning - det duer ikke at lunte mig varm, jeg skal gå. Desuden duer jeg ikke til at løbe på for hård bund, så ikke noget asfalt til mig. Jeg skal over i en park hvor jeg kan løbe på græsset langs stien eller på grus. Og så en laangsom optræning. Jeg kan anbefale at følge et decideret program og hvis ikke du er klar til at gå videre til næste uge, så bliv et par ture mere i den uge du er i gang med. Og sidst men ikke mindst: presser du dig selv nok? Selv som eksryger - det er jeg også - burde du ikke forblive på max 1 minuts løb i flere måneder. Medmindre du altså selv stopper når det bliver hårdt. Jeg ville tvinge mig selv til at løbe videre, hvis jeg var dig. Også selvom du er ved at kaste lungerne op og stængerne brænder. Bare 15 sekunder ekstra. Det bliver jo aldrig skidelet. Det er meningen du skal være forpustet og at det er hårdt
  21. Nips & tucks

    Mnjoh, der er også noget med antiinflammatoriske og smertelindrende midler og så'n der er forbudte... Men det ser fornuftigt nok ud, det du har fundet. Virker som det Hot and Cool jeg bruger til sportskoen. Det er dog til efter træning. Skal det være opvarmende før træning, så er det den med capsaicin I skal ud i.
  22. Nips & tucks

    Ja. Jeg har hørt det er ret populært blandt golfspillere som har fået seneskedehindebetændelse. Bare ind i nærmeste rideudstyrsbutik eller foderstof (jeg bruger selv Blue Hors' Hot and Cool til min dogmecrosser, men det er så til efter træning). Tjek dog lige op på hvordan det ser ud mht. doping. Mange kølegeler må ikke bruges i ridesport op til konkurrence. Varmegel har jeg ikke beskæftiget mig så meget med, så det skal jeg ikke kunne udtale mig om.
  23. Nips & tucks

    Hvis jeg synger med får jeg salen for mig selv Men man kan jo godt synge med inde i hovedet... Det lyder også sindssygt meget bedre!
  24. Nips & tucks

    Nej. Haha, 18 gange er måske liiige ved at ramme min smertetærskel også. Og hey, jeg har ingen problemer med dine Gasværksvej-timers musikvalg Musiksamlingen herhjemme tæller adskillige af de nævnte. Så længe jeg ikke skal køre til umtji-umtji-musik (kæft, det ser spøjst ud på skrift) er jeg et begejstret Nips.