TYPE II


Dr. Boris
 Share

Recommended Posts

Har læst flg. "artikler" med stor interesse!

"Sådan får du hurtigere muskler - IIX boosting"

"Hypertrofi og atrofi - så hurtigt går det"

Her kan jeg konkludere at det primært er Type IIA og IIb der står for hypertrofien!

Har selv fået lavet 3 biopsier og har 65 % langsomme og 35 % hurtige fibre!! <_<

Mit spørgsmål går på om man også kan lave type I om til type II :unsure: ?

Hvis ikke, er det vel rimeligt surt kun at have 35 %, når man gerne vil ligne Gu´vanøren? :blink:

Hvis jeg har 35% type II og min ven har 70% vokser han så dobbelt så hurtigt som mig - (ved samme træning og kost)???

Kunne selvfølgelig også bare dyrke mellemdistance, men det bliver jeg jo ikke stor af! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Dr. Boris ->

Har selv fået lavet 3 biopsier og har 65 % langsomme og 35 % hurtige fibre!!
I hvilke dele af kroppen har du fået taget biopsierne? Jeg mener bare hvis det ikke er tre forskellige steder så er det svært at sige noget generelt om ens fibertypesammensætning, da sammensætningen sagtens kan svinge meget fra kropsdel til kropsdel. Du kan sagtens have en overvægt af røde fibre i dine ben og så have det præcis omvendt i overkroppen.
Mit spørgsmål går på om man også kan lave type I om til type II  ?

Nu skal det lige slås fast, at det ikke kun findes tre typer muskelfibre. Der er mange der ligger imellem de tre typer du taler om og disse kan godt tage karakteristika efter hvilken type arbejde de primært bliver sat til over længere tid (det gælder i øvrigt ikke kun de mellemliggende fibre, en type II fiber kan godt ændre karakteristika en anelse således, at de får nogle type I egenskaber og omvendt kan en type I fiber godt få nogle type II egenskaber).

Men som Newbiegirl også er inde på så kan man ikke ændre dem fuldstændigt.

Rocksteady ->

HVor kan man få målt dette??
Jeg ved i hvert fald, at Institut for idræt på KU lader de studerende overvære og tage biopsier på folk. Det kan være en relativt smertefuldt proces (hvis der rammes en nerve) og jeg vil ikke mene, at det er for folk med sarte nerver.
Og hvad er prisen evt.?

Det er den bedste del… man FÅR penge for det i de fleste tilfælde, men så indgår biopsien også i et forsøg; f.eks. skal man have nappet en biopsi, før og efter et stykke arbejde (f.eks. en tur på en motionscykel).

Edited by MORTEN UNGER
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share