Fotoredigeringssoftware


Wannabe
 Share

Recommended Posts

Der er en del som viser "før-og-efter"-foto's, som giver et godt indblik i hvad der er sket mellem de to datoer hvor billederne blev taget.

Jeg tænkte på at hvis man nu skød 1-2 fotos fx hver dag, og kunne sammensætte disse til en lille filmstump, kunne man få noget der måske var endnu mere interessant (hvor og hvornår man buler ud i bulking-faser eller ved muskelvækst, i hvilken rækkefølge fedtdepoterne fyldes etc)... ?

Det kan mange videoredigeringsprogrammer sikkert klare, herunder fx MS Movie Maker der følger med XP, men kræver det ikke at man samler de enkelte frames så de kommer til at ligge rimeligt lige oven på hinanden... eller hvad... ?

Der findes software, som kan tage enkeltfotos og stykke et 360-graders foto sammen (hvis man ellers har skudt hele vejen rundt... men findes der også noget som kan "centrere" i dette tilfælde en menneskekrop i billedet... og er det nødvendigt ?

Fattigmandstricket er selvfølgelig bare at stå så nøjagtigt samme sted hver gang... men er det godt nok... ?

/W :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det er mere relevant at tage billeder hvert halve år,

eller måske hvert kvartal, og så sammenligne.

Og som du skriver, stå samme sted hver gang og i samme

positioner.

Går man meget op i det, var det måske på sin plads at

lære at posere. Der er noget om det på Dansk BB og fitness forbund

Henning :)

Edited by Henning
Link to comment
Share on other sites

OK - prøv at se denne: http://www.twowiresthin.com/wl2003/

Han har sgu gjort det - det er den mest omfattende dokumentation af en transformation jeg nogensinde har set... ret imponerende arbejde! Der er alt fra foto's for hver dag, til animerede GIF's.

Iøvrigt minder hans før-profil noget om min, så jeg vil da med stor interesse læse mere i detaljer om hvad han har gjort :)

Edited by Wannabe
Link to comment
Share on other sites

Playboy=> Før eller efter :lol:;)

Mjae - men jeg kan godt lide hans strategi om at cutte ind til benet før han gainer. Det er også min strategi. Forskellen er at han gør det (har gjort det )... Og nu er han så ved at gaine, og svinger mellem 8 og 11%. Han opdaterer siden hver dag - med alt fra foto's til kostlog.... vildt.

I sidste uge blev jeg ramt af "jeg skal vise de små tøser at jeg kan løfte mere end dem for ellers er jeg jo virkelig en :chicken:". Og så gik jeg i gang med at bulke igen + kreatin. Og det har da også resulteret i en fin gain på 4+ kg... der er desværre nok bare ikke så mange gram muskelgain deri...

I stedet må jeg sgu holde fast i at mit mål (pt.) IKKE er at løfte vægte af en bestemt størrelse, men er at få min fedt% fra 19% til <10% og en "bedre krop". Og hvor stor vægtskiven så er i den proces - må være fuldstændigt ligegyldigt. Det skal jeg bare lige have min :chicken:-hjerne til at acceptere :) Der skal åbenbart også arbejdes med den psykologiske side i mit lille projekt ;)

Jeg er ved at gnave mig igennem hans sider - som er ret interessante. Der er iøvrigt også en fuld MAX-OT guide på 160 sider i PDF-format på hans side... var det ikke dig eller en anden i en tråd du talte med som søgte den for et par dage siden...?

:xmas:

Link to comment
Share on other sites

Det kan mange videoredigeringsprogrammer sikkert klare, herunder fx MS Movie Maker der følger med XP, men kræver det ikke at man samler de enkelte frames så de kommer til at ligge rimeligt lige oven på hinanden... eller hvad... ?

Ja det kan det godt, men husk på at 1 sek film består af 22-26 billeder, men så kan man vel vise det samme i x antal sek ligesom John...

http://www.twowiresthin.com/index.html---> Det er helt vildt, hvis jeg ikke vidste bedre ville jeg tro han krudtede den, men han er sq 1 mand der går op i sagerne mad plan

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan se at mit web cam ikke duer til den slags optagelser, men for 369,- kan man få et http://www.sipixdigital.com/cameras/styledeluxe/index.shtml iflg. www.edbpriser.dk.

Kameraet kan køre op til 1280 x 1024 / 1.3 mega pixels. Men optiken er nok ikke Canon-quality ;)

Er det ikke godt nok til det ene formål, eller skal det have bedre opløsning ?

Edited by Wannabe
Link to comment
Share on other sites

Oh what the hell - det er jo kun jul én gang om året... har lige bestilt et http://www.trust.com/home/default.htm?view...3Fartnr%3D13413 til 949,- hos http://www.befro.dk i stedet...

Så kan jeg snart tage de skarpeste fotos af.......... al mit fedt <_<.

Ser ud til at være et godt tilbud på kamera.

Jeg kan se at det har

Built in self timer with 10 second delay, så man kan tage billeder af sig selv.

Så kommer der snart billeder i din log...

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Erazermouser> Thanx for advarslen. Så det godt kort tid efter bestillingen, og afbestilte derfor kameraet igen.

Men jeg skal have fundet et andet i samme prisleje pronto, så jeg har nogle gode "før"-billeder inden jeg bliver for lækker :tongue:...

Henning> Billeder.... tjae.... joe... når min fedt% er som Angels ;)

Edited by Wannabe
Link to comment
Share on other sites

Hvis man optager billedet i en bredde på ex 640 pixels, men kun vil have det resulterende billede i en bredde på 500 pixels, har man 70 pixels i hver side til crop. Det burde være nok til centrering, selvom man skulle stå en smule "skævt" fra gang til gang. Så er det jo bare lige om man kan være på 500 pixels til sidst. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Erazermouser> Thanx for advarslen. Så det godt kort tid efter bestillingen, og afbestile derfor kameraet igen.

Men jeg skal have fundet et andet i samme prisleje pronto, så jeg har nogle gode "før"-billeder inden jeg bliver for lækker :tongue:...

Henning> Billeder.... tjae.... joe... når min fedt% er som Angels ;)

Nå, så er der måske en grund til at det ikke koster mere...

Findes der ikke også nogle HP kameraer i den prisklasse ? Eller næsten ?

Jeg så lige en test af kameraer i den billige ende i et af computerbladene.

Der vandt et Sony. Og jeg tror at HP blev nr 2.

Jeg har selv et ca. 3 år gammelt Kodak 1,3 m.pixels.

Det er jeg godt tilfreds med, og jeg bruger næsten kun den laveste opløsning 640 x 480,

Det er udmærket til internettet eller til billeder der ikke skal forstørres,

Det har taget 4484 billeder indtil nu.

Og når man så ved at der er sket rigtig meget bare det sidste år,

så skulle det være muligt at finde et godt kamera til rimelig pris...

Henning :)

Edited by Henning
Link to comment
Share on other sites

Hvis man optager billedet i en bredde på ex 640 pixels, men kun vil have det resulterende billede i en bredde på 500 pixels, har man 70 pixels i hver side til crop. Det burde være nok til centrering, selvom man skulle stå en smule "skævt" fra gang til gang. Så er det jo bare lige om man kan være på 500 pixels til sidst. :blink:

Yearh :lol:. Jeg kan se at John på http://www.twowiresthin.com/wl2003/index.html kører med 143 x 395 men er steget i bredden til 176 x 395 på hans nyeste foto's. Så nu har vi fundet en ny måde at måle muskeltilvækst på :tongue:...

Men bekymringen omkring det førnævnte kamera var nu ikke så meget opløsningen men selve optikken iflg. de par anmeldelser jeg kunne finde.

Edited by Wannabe
Link to comment
Share on other sites

http://www.twowiresthin.com/wl2003/index.html kører med 143 x 395 men er steget i bredden til 176 x 395 på hans nyeste foto's. Så nu har vi fundet en ny måde at måle muskeltilvækst på :tongue:...

Nå er muskelvækst nu pixel-afhængig, så skal jeg have et nyt megapixel-kamera hurtigt, hvis det hjælper. :) :)

Nej, jeg har et godt grafikprogram...

Henning :) :) :)

Link to comment
Share on other sites

Nårh. Man skal jo ikke gå ned på udstyr <_<, så det bliver et Canon - enten A60 eller A300. Begge har fået en del fine anmeldelser. Jeg har ikke kunnet finde noget egentligt dårligt skrevet om dem.

Det første har 2M pixels men zooooommm, det andet 3M pixels og ingen zoom.

Begge koster ca. 1500-1600,-

Til den første er et af dem mit :)

Edited by Wannabe
Link to comment
Share on other sites

"Optisk zoom" that is... de har selvfølgelig begge digital zoom, men det får man jo ikke ligefrem bedre foto's af...

Optisk zoom er et must, men kan til nød erstattes af stor opløsning,

da der så er mulighed for beskæring af billedet.

Så er vi tilbage til trådens emne fotoredigeringssoftware.

Henning :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share