For hårdt


Iglo
 Share

Recommended Posts

Jeg er netop startet med dette program:

Øvelserne står i vilkårlig rækkefølge.

Squat

Bænkpres

Military

Upright Rows

Dips

Dødløft

Chins

Bent-over Rows

Curls

Jeg laver 3x6-10 reps i hver øvelse med progression i vægten.

Jeg træner 3 gange om ugen, men jeg synes, at det er for hårdt at lave alle øvelserne hver gang. Har I et bud på, hvordan jeg kan dele det optimalt op (måske i to ?), eller skal jeg lave alle øvelserne hver gang og i stedet gå ned på 2 sæt pr. øvelse ?. Jeg vil stadig træne man, ons, fre.

Link to comment
Share on other sites

Du kan f.eks. skifte mellem Dødløft og Squat hver gang. Det er 2 øvelser, der virkeligt trækker tænder ud.

Men prøv også at flytte de store øvelser til starten af træningen, hvor der er mest energi til det. Men jeg synes det ser ud som et godt program, hvor lang tid har du givet det? Ofte så er det hårdt i starten, men så bliver det bedre, når man vænner sig til det.

Link to comment
Share on other sites

Du har selv givet svarene. Du kan lave en opsplitning eller reducere antallet af sæt i dit (eller ganske fornuftige) program.

Som sokr@tez er inde på forbedres arbejdskapaciteten ret hurtigt. Du kan prøve at gå ned til 1 eller 2 sæt pr. øvelse. Når/hvis du på et tidspunkt så føler trang til at lave flere sæt kan du blot gøre det.

Link to comment
Share on other sites

Hvad siger I - er det nok med to sæt af alle/nogle af øvelserne, når nu man træner dem tre gange om ugen ?:

I starten vil jeg mene, at det er rigeligt med 2 sæt x 10 reps i alle øvelserne, når du træner 3 gange om ugen. Når du evt ikke kan have mere proggression på 10 gentagelser, så reducer antallet af reps og øg evt antallet af sæt som du nu føler for.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share