Hvad træner armbøjninger?


Jesus
 Share

Recommended Posts

Efter både at have svømmet og løbet idag fik jeg lyst til at gå lidt amok her til aften, så jeg tog lige 50 armbøjninger(med bredtgreb). Men hvad træner det egentligt?

Jeg så et program til soldater hvor der kun var armbøjninger og armhævninger, vil det sige at man kan træne med de to øvelser for at træne hele kroppen?

Link to comment
Share on other sites

armbøjninger - træner groft sagt:

- Brystet

- Skulder - forreste del

- Triceps

Mht armhævninger, rammer du de fleste store rygmuskler i en vis grad - samt en smule biceps. Dvs at du på en måde GODT kan sige at armbøjninger samt armhævninger giver en fuld overkrops work-out. Men du mangler da vist benene, samt noget omkring mave/lænd regionen især.

Link to comment
Share on other sites

du kan træne hele kroppen med de 2 øvelser + et bens squat(pistols) og for mave

http://www.dragondoor.com/cgi-bin/articles...3&articleid=167

Teddy, vil det ikke være svært at træne sin erector spinae, hvis man kun bruger armstrækkere, pull ups, pistols og den maveøvelse du har linket til? Umiddelbart ville jeg mene at man i så fald skulle bruge noget extra vægt på sine pistols, og det tror jeg da er hårdt (eller også er det bare fordi jeg ikke har kunnet lave en rigtig pistol endnu)

Link to comment
Share on other sites

Jeg så et program til soldater hvor der kun var armbøjninger og armhævninger, vil det sige at man kan træne med de to øvelser for at træne hele kroppen?

Lige en detalje...

Når der snakkes armbøjninger i fitt og styrke sammenhæng så er det pull ups. Det du har lavet er armstækkere...

:)

Devito

Armbøjninger er armbøjninger.

Det har det altid heddet, og vil altid gøre. B)

Link to comment
Share on other sites

Armbøjninger er armbøjninger.

Det har det altid heddet, og vil altid gøre. B)

Jeg har altid selv omtalt dem som armbøjning, men det kommet altså fra idrætsverdenen, fx fra skolen.

Selve armbøjningen er jo "passiv"(excentrisk) det vil svare til at kalde bænkpres for rows....

Devito

Link to comment
Share on other sites

du kan træne hele kroppen med de 2 øvelser + et bens squat(pistols) og for mave

http://www.dragondoor.com/cgi-bin/articles...3&articleid=167

Teddy, vil det ikke være svært at træne sin erector spinae, hvis man kun bruger armstrækkere, pull ups, pistols og den maveøvelse du har linket til? Umiddelbart ville jeg mene at man i så fald skulle bruge noget extra vægt på sine pistols, og det tror jeg da er hårdt (eller også er det bare fordi jeg ikke har kunnet lave en rigtig pistol endnu)

det er rigtigt det er svært at gøre, men vil tro at når du kan lave en ordentlig pistol giver det lidt. men er klart at ved kun at bruge kroppen som vægt er nogle muskler sværre at nå

Link to comment
Share on other sites

Jeg så et program til soldater hvor der kun var armbøjninger og armhævninger, vil det sige at man kan træne med de to øvelser for at træne hele kroppen?

Lige en detalje...

Når der snakkes armbøjninger i fitt og styrke sammenhæng så er det pull ups. Det du har lavet er armstækkere...

:)

Devito

Armbøjninger er armbøjninger.

Det har det altid heddet, og vil altid gøre. B)

ja har altid heddet en armbøjning, men er altså mere korrekt at kalde det armstræk... selvfølgelig bøjer du også armen, men selve øvelsen går ud på at strække armen

Link to comment
Share on other sites

Det hedder også benbøjninger, og ikke benstræk.

ja og der er en øvelse med armen der hedder kick back.....

Nu hedder det jo oz push-ups på engelsk ik... og ikke fall downs :tongue:

Jeg mener helt bestemt det er forbeholdt idrætten at kalde det armbøjninger...

Devito

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share