alkohol og vægttab


iksåkreativ
 Share

Recommended Posts

Jeg kan fortælle dig at jeg havde smidt 3 kg i nat. Forklaring jeg havde været på en kæmpe druktur, mindst drukket 25 genstande og kan ikke huske hvad jeg lavede i nat. Så da jeg gik på vægten idag vejede jeg kun 77 kg, men igår vejede jeg 80 kg. Altså kan jeg konkludere øl er ekstremt vanddrivende, det er naturligvis væske jeg har tabt. :lol: Men jeg kan ik forstå hvordan jeg har brugt 1000 kr i byen <_<

Link to comment
Share on other sites

hej Mol....

Har en kammerat der følger vægtvogternes slankekur. Han påstår hårdnakket, at blot et enkelt glas alkohol er nok til at standse forbrændingen og dermed vægttabet...

Hvor meget betyder alkohol, når man forsøger at tabe sig?

mvh Lars

Det er noget vrøvl.

Der er naturligvis energi i alkohol, men hvis du ikke kommer i kalorieoverskud, vil du stadig tabe dig.

For store indtag af alkohol vil naturligvis påvirke din præstationsevne.

Et glas vin eller to vil dog ikke influere systemet i sådan en grad, at det vil kunne mærkes.

Link to comment
Share on other sites

Gå i byen, drik hjernen ud, genopstå dagen efter, tag i dit center & fyr den af med en gang cardio :lol:

Jeg hopper heller ikke lige på den :)

Edit: Hvordan nøjes man med at bruge 1000 kr. ????? :blink:

Edited by CLO
Link to comment
Share on other sites

Alkohol indeholder næsten ligeså megen energi som fedt, - og alkohol reducerer midlertidigt fedtforbrændingsevnen!

Dog er det rent vrøvl, at denne skulle være sat ud af spillet i 14 dage efter et glas rødvin, som nogen af disse kuponhæftekursister postulerer, - og INGEN tvinger en til at drikke litervis af hospitalssprit dagligt!

En lille glas eller to af en kultiveret rød drue dagligt er en herlig ting, - og i sammenhængen er det stadigvæk spørgsmålet om energioverskud/underskud, som er det eneste relevante!

Link to comment
Share on other sites

hmm...tabte 20 kg på 6 måneder, og var på druk hver weekend. Tvivler på vægtvogterne ved hvad de snakker om, når vi snakker om kroppens kemi *G*. Men tror de er ganske kloge på korrekt kost, for et normalt og sundt menneske.

Men nu er der jo ingen normale mennesker der træner styrketræning 7 dage om ugen og fylder sig med proteiner *G* `?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at det største problem er det hygge mad som følger med når man indtager alkohol.

Lige lidt peanuts eller chips mens man drikker og så lige på mac donnalds for lige at tage det værste "ondt i håret".. for derefter at smide sig på sofaen.

Jeg siger lissom fist. , at det er noget vås alkohol feder voldsomt. Man skal blot ikke spise mere end man plejer og ikke overdrive det til mere end et glas eller to pr dag.

Hvis jeg drikker en pils eller et glas vin spiser jeg bare lidt mindre af noget andet, idet jeg ser på mit samlede kalorieindtag totalt set over hele dagen.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg drikker en pils eller et glas vin spiser jeg bare lidt mindre af noget andet, idet jeg ser på mit samlede kalorieindtag totalt set over hele dagen.

Yes præcis, hvad jeg også gør, når jeg slanker. :)

Og hvis man er rigtig seriøs med sin slankekur, så skal man bare kaste op, inden man går i seng. Så har man det også meget bedre om morgenen. ;)

Link to comment
Share on other sites

Betingelse for succes i slankeindustrien er, at det man siger, er noget nonsens og at man INTET ved om noget som helst.

Og dette UANSET om vi pludrer om "stofskiftediæter", "blodtypekure", "hvidvins-uger", "melon-kost", Fit For Life", "Atkins-idioti" , "Omega-pladder" eller "fækalie-diæten", hvor man spiser efter de brune nuancer på Fluggers farvekort.

Kun nonsens synes at glæde de tykke damer, der fornøjer sig med at bruge deres liv på evige kurlege, - og med at tabe de samme 5kg 63 gange!

De samme væsner ville formentligt IKKE gå til cykelhandleren med et dårligt hjerte eller til Burgerking for at blive behandlet for diabetes, men alligevel koncentrerer disse forunderlige skabninger sig UDELUKKENDE om åndssvage kuponhæftekure, tåbelige damebladsdiæter og Tv-værtinders sidste nye og dybt åndsformørkede, profitdrevne skriblerier, når de skal have den sidste nye og stærkt kedsomhedsfordrivende kur, der denne gang, - nummer 58, - på 14 dage helt sikkert vil borttrylle resultatet af årtiers tvangsfodring med matadormix og total fysisk inaktivitet.

Som vanligt er selvbedraget det permanente fedttabs fjende numero uno.

Mundus vult decipi ergo decipiatur.

Især DDV er fyldt med vrøvl og myter, - et glas vin "ødelægger" fedtforbrændingen i ugevis, lever trækker slapt maveskind sammen, motion er noget skidt, fordi det reducerer vægttabshastigheden, osv osv.

Vrøvlet er nærmest uendeligt, men ofrene jubler og angriber hadefuldt enhver, der ytrer sig kritisk om det faglige niveau i kur-mageriet, der jo befinder sig i ren kloakhøjde.

Var der nogen som sagde Stocholm-syndrom?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share