MTB


HenrikJ
 Share

Recommended Posts

Har overvejet at købe denne MTB:

STEL: ALU 7005, integreret styrfitting

GAFFEL; Manitou AXEL Lock-out

STYRFITTING: Ritchey Logic Intergreret 1 1/8?

STYR/FREMPIND: Ritchey / Ritchey Comp

GREB: Profile

SADELPIND: Ritchey

SADEL: Scape Active 3

KRANKSÆT: Shimano FCM440 9-speed, 44-32-22

KRANKBOX: Shimano Cartridge 110mm

BAGSKIFTER: ShimanXT

FORSKIFTER: ShimanLX

BREMSER: Shimano V-Brake

BREMSEGREB: ShimanLX

GEARVÆLGER: ShimanLX

KASSETTE/KÆDE: Shimano Deore HG50 9-speed 11-34

KÆDE: Shimano HG 53

FÆLGE/EGER: Rigida ZAC 19, 32-Hul / DT Swiss 2.0 sølv

NAV: ShimanLX

DÆK: SchwalbRacing Ralph

PEDALER: Fasten

Er det noget som kan anbefales eller lign?

Prisen er 7k

Link to comment
Share on other sites

Jeg har netop købt denne Cube LTD 1 (som jeg går ud fra er den du har kig på). Er ganske godt tilfreds med den. Kører super. Har dog været skideuheldig med den, men det er jo ikke cyklens skyld. :angry:

Gearskiftet er af den nye type, der fungerer omvendt af de tidl. Shimano-serier - dvs. tryk frem for at skifte til højere gear, tryk tilbage for lavere. Virker utrolig godt.

Den affjedrede forgaffel virker også som den skal.

Alt i alt et godt køb, synes jeg.

Mvh.

Claus

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Tag og kig en tur forbi skrotbunken på MTB.dk - der får du nok lidt mere for pengene

Du har ret i, at der kan gøres gode køb på mtb.dk - men der er også en værdi i, at man køber nyt: du VED, at udstyret ikke snart er færdigt og du har en sælger at gå til, skulle der ske noget med cyklen. ;)

Edited by Claus J
Link to comment
Share on other sites

Eller köb paa postordre/ebay her i Tyskland. Selv incl. fragt kan der väre rigtig mange penge at spare.

Hennestar -> Lyder som en läkker MTB der. Det eneste jeg der umiddelbart kan faa en alarmklokke til at ringe hos mig er stellet - hvad er märket? og hvad vejer den?

Ellers kig paa fölgende:

Fra hvilken shimanoserie kommer bremserne?

Fra hvilken aargang kommer seriedelene. Der er sket en hel masse fremskridt i mange af shimanos serier siden 2002 serien. Og ofte prisen 50% paa de tidligere aargange.

Jeg synes at det er värd at betale en smule mere for gearvälgeren fra XT serien.

Hvis du skal köre i DK kommer du til at köre en masse hurtige ryk paa korte stigninger og faar dermed let ved at lave "urene" gearskift. Saa maaske er det värd at ofre pengene til en stärkere kassette.

God fornöjelse B)

/J

Link to comment
Share on other sites

Nice nok claus men det er bare lidt trist man ikke kan se den præcise pris på dem :(

F.eks. ville jeg gerne have en Cube LTD 5 men PRISEN :S herhjemme koster den jo 13k eller lign. men har fundet den til omkring 10 hvis man køber den i tyskland hvad skal man så smide på af moms eller lign?!

Edited by HenneStar
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Nice nok claus men det er bare lidt trist man ikke kan se den præcise pris på dem :(

F.eks. ville jeg gerne have en Cube LTD 5 men PRISEN :S herhjemme koster den jo 13k eller lign. men har fundet den til omkring 10 hvis man køber den i tyskland hvad skal man så smide på af moms eller lign?!

Hej Hennestar,

Link to comment
Share on other sites

Nice nok claus men det er bare lidt trist man ikke kan se den præcise pris på dem :(

F.eks. ville jeg gerne have en Cube LTD 5 men PRISEN :S herhjemme koster den jo 13k eller lign. men har fundet den til omkring 10 hvis man køber den i tyskland hvad skal man så smide på af moms eller lign?!

Hej Hennestar,

Hej HenneStar,

Jeg skal lige høre om du fandt ud af noget med hensyn til moms på cykler fra Tyskland?

Jeg kunne godt tænke mig at købe en Cube LTD 5 og den er jo en del billigere i Tyskland end i Danmark :w00t:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 years later...

Hej hej

jeg skriver bare for at hører hvad folk har af erfaringer med > Cube LTD Team pearl black 2006 < står nemlig og skal til at købe den på www.Bike-discount.de og hvad folk har af erfaringer med denne side...

MVH. Henrik :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hej hej

jeg skriver bare for at hører hvad folk har af erfaringer med > Cube LTD Team pearl black 2006 < står nemlig og skal til at købe den på www.Bike-discount.de og hvad folk har af erfaringer med denne side...

MVH. Henrik :4thumbup:

Cyklen har jeg ingen erfaring med men siden kan jeg godt sige god for! Køber stort set alle reservedele via den og de leverer normalt i løbet af 2-3 dage.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv købt cykel igennem bike-discount.de for nylig. Købte en Cube LTD SL 2007, som jeg indtil videre har været meget tilfreds med. Har kørt på den et par måneder og kan mærke at gearene lige skal justeres snart, men det må man vel forvente når man bruger dem hårdt:)

Skriv bare pm hvis der er noget i er i tvivl med i forhold til køb igennem bike-discount.de. Så kan jeg da sige hvad min erfaring er.. Kender dog ikke det vilde til cykler generelt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share