Tang til at måle fedt%


mette_73
 Share

Recommended Posts

zink_brian -- Jeg skal nok vende tilbage til dig når den er afprøvet, så vi kan få afgjort om det er noget plastik shit eller om det bare er dig der ikke kan finde ud af og bruge den :tongue:

DitteF -- Tangen er sat ned fra 199 til 99, så man sparer stadig ved at købe den over nettet. Og så har man jo en undskyldning for at bestille nogle flere ting med det samme, når man nu alligevel skal betale porto ;)

VH Mette :)

Link to comment
Share on other sites

tangen koster 99 kr og portoen 50 kr?! Kan man købe den et sted hvor man kan gå i en fysisk forretning og spare de 50 kr?

/Ditte

jeg kender ikke lige nogen fysiske steder, men alle de andre steder jeg har set den til salg har den kostet mellem 150 og 170kr(+porto) så selv hvis du finder et sted hvor du kan afhente den kommer den nok til at koste det samme.

Du kan da prøve at ringe til dem og høre om ikke det kan lade sig gøre selv at afhente for at spare portoen.

Hvor godt den virker og hvor let at bruge den er, kan jeg give en second opinion på i løbet af ugen når jeg gerne skulle modtage min.

Link to comment
Share on other sites

Hej Mette

Jeg har købt en og jeg syntes den er meget svær at bruge.

Det er noget plastik shit.

Hved ikke hvad det er vi gør galt, men lålingerne svinger meget.

Jeg vil meget gerne høre hvad du får ud af din.....

Jeg synes nu ikke, at målingerne svinger særlig meget.

Du tager jo også tre målinger hver sted.

Det vigtigste er jo også, at se udviklingen fra gang til gang. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har netop bestilt en tang. Men ser nu, at man skal bruge sin vægt i udregningen af fedtprocenten. Er der nogle regler for hvornår man skal veje sig - for at udregningen bliver mest præcis?

/Ditte

Hvis du bruger formlerne på MOL er det valgfrit at indtaste vægten. Fedtprocenten er den samme uanset hvad, men hvis du indtaster vægt regner den din fedtfrie kropsvægt ud også.

Den mest præcise vægt er din morgenvægt efter toiletbesøg :)

Jeg har også den omtalte fedttang og jeg synes den er udmærket til prisen.

Egentlig synes jeg kun der er to ting som er besværlige ved den, men det gælder sådan set for fedttænger generelt. Man SKAL måle præcis samme sted hver gang ellers kan målingen sagtens svinge flere millimeter. Det er lidt svært at lave 3-punkts målingen alene og umuligt at lave 4-punkts målingen alene ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har netop bestilt en tang. Men ser nu, at man skal bruge sin vægt i udregningen af fedtprocenten. Er der nogle regler for hvornår man skal veje sig - for at udregningen bliver mest præcis?

/Ditte

Vægten bliver ene og alene benyttet til at udregne fedtfri masse, og indsgår slet ikke i formlen for fedtprocent.

Som MP siger så skal målingen foretages præcis samme sted ellers kan de svinge meget, så det kræver træning. min fedtprocent svinger gladeligt fra 8-15% afhængig af om hvor jeg lige får taget målingerne (og vi snakker afvigelse på måske en cm fra hvor jeg tog de andre målinger) :blink:

Men nu har jeg først modtaget min tang i fredags, så jeg satser på et mere brugbart resultat når jeg får lidt mere rutine.

Link to comment
Share on other sites

Egentlig synes jeg kun der er to ting som er besværlige ved den, men det gælder sådan set for fedttænger generelt. Man SKAL måle præcis samme sted hver gang ellers kan målingen sagtens svinge flere millimeter.

SAmme problem har jeg. Fedt% kan svinge med en 2-3% point, hvis man ikke måler samme sted, og så kan man ikke bruge sammenligningerne til så meget. Så er det bedre at se i spejlet og på ganske alm. omkredsmål på eks. lår, biceps, talje osv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share