mave trænning... six pack


kristian_KH1301
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen...

Jeg er ikke typen som bruger formuer i motion centre, men jeg kan godt lide at holde mig i form, så derfor har jeg købt mig noget hjemmeudstyr...

For mig er det mave og bryst der er vigtigst... Jeg træner mega meget mave, tror jeg...

Men jeg synes at det er som om jeg ikke rigtig får tydligere resultater mere... Bevares jeg har da en six-pack, men den må jo gerne blive mere tydelig ikk?

Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide hvor mange situps man skal lave for at få det bedste resultat? Jeg laver øvelserne til både de skrå og de lige mavemuskler i tre sæt...

Edited by kristian_KH1301
Link to comment
Share on other sites

Det er ikke fordi 100-vis af mavebøjninger giver de største mavemuskler. Kan du lave meget mere en 16 gentagelser af en øvelse, giver den virkeligt minimal muskelvækst. Kig på linket Sixpack til sommer og du finder mange go'e øvelser. Jeg skal også lige se om jeg kan støve et link op til min favoritøvelse. Som det også allerede er sagt, er fedt% faktisk vigtigere end mavemusklernes størrelse, hvis du vil ha' sixpacks :)

Link to comment
Share on other sites

Okay tak for svarende...

Hvordan måler man sin fedtprocent... skal man ikke til lægen for at kunne måle den?

Det behøver du ikke og om det overhovedet kan anbefales er nok tvivlsomt. Fedttangen er den mest nøjagtige metode men kun de færreste forstår at bruge den. Man kan ikke selv gøre det, da en af målingerne skal tages fra den øvre del af ryggen og det er vel nærmest fysisk umuligt. Så er der en speciel elektronisk vægt, der sender elektriske impuler igennem kroppen og derved måler fedtprocenten. Det er den nemmeste metode men meget upræcis. Hvis du derimod altid bruger den samme målemetod (tang eller vægt) og under præcis ensartede betingelser kan du til gengæld sammenligne dine egne resultater. F.eks. om procenten stiger eller falder. Pas på med at sammenligne din procent med andre, der måske måler på en anden måde.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share