Hvor er de forskellige steder man skal måle sig?


Entropy
 Share

Recommended Posts

Jeg skal igang med at træne fast nu, og vil derfor godt hver uge måle mig selv. Hvor på kroppen skal jeg måle mig helt præcist - fks. hvor på armen og skal armen være spændt eller afslappet eller begge dele?

Jeg vil være meget glad hvis der var nogle som kendte en side med normen, og hvor de var beskrevet udførligt.

Mange tak!

Edited by Entropy
Link to comment
Share on other sites

Her er mit forslag til, hvordan man bør måle sig første gang, når man begynder at træne.

Man får det desværre ikke altid gjort fra starten, for det interesserer normalt ikke

før man begynder at træne og oplever at det virker, og så er musklerne allerede begyndt at vokse :)

  1. Din højde (Hvis det er til logbogen, så vi andre kan bedre kan danne et indtryk)
  2. Håndled..... det tyndeste sted, Det ændres ikke, og kan derfor bruges til referance.
    Der findes programmer til at vurdere ens mål med, som tager udgangspunkt i håndledets mål.
  3. Vægt........
  4. Skulder.....rundt om skuldrene med armene nede
  5. Bryst.......lige under armene med armene nede
  6. Mave.........det tykkeste sted
  7. Hofte........det tykkeste sted om hofte /bagdelen
  8. Lår..........det tykkeste sted, spændt
  9. Læg........det tykkeste sted, spændt
  10. Hals ......
  11. Overarm... det tykkeste sted, spændt
  12. Underarm.....det tykkeste sted, spændt

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Eh.. Nu fyrer jeg nok det dummeste spørgsmål af til dags dato - men én ting der altid har undret mig er skuldermål.

Når i siger 'rundt om skuldrene' er det så fra det yderste af skuldrene til det modsatte sted på den anden skulder, eller er det 'hele vejen rundt'? 

Det er "hele vejen rundt". :)

Link to comment
Share on other sites

Eh.. Nu fyrer jeg nok det dummeste spørgsmål af til dags dato - men én ting der altid har undret mig er skuldermål.

Når i siger 'rundt om skuldrene' er det så fra det yderste af skuldrene til det modsatte sted på den anden skulder, eller er det 'hele vejen rundt'? 

Det er "hele vejen rundt". :)

Smart :) Men... hvad er fordelen ved at gøre det, istedet for bare at måle fra skulder til skulder? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share