aparte udseende


TF vol. II
 Share

Recommended Posts

Da jeg skød nogle prøvefotos til afslutningen af MOL BC fik jeg taget det som er nedenunder. Den muskel der "stikker ud" ved pilen, hvad dælen er det for een? Det ser da totalt åndsvagt ud, at den rager sådan ud. Hvilken øvelse træner den, mere for at ramme udenom.....

post-5-1088248555.jpg

Link to comment
Share on other sites

SAS: Det er skutte gas! Og det er IKKE skulderledet. Det er en muskel og ikke en knogle. Den kan også ses på rygbillet i galleriet over MOL BC fra en anden vinkel og kan i øvrigt flexes og afslappes som alle andre musker.

:blink::blink::blink:

Pyt: det er både chinups og rows og bagskulder.... alt det kan man jo ikke springe over.

Det andet billede er nedenunder så man ikke skal bladre for meget.

post-5-1088250809.jpg

Edited by TF vol. II
Link to comment
Share on other sites

I tror ikke på mig :cry: .... der ER sq. en muskel. Altså jeg kan stå og flexe med den og lige som biceps der bliver en smule kortere når man spænder den, så løfter den sig en smule fra lattisimis dorsi (er det ikke det vingen hedder?) og samtidigt peaker den ud fra ryggen som en bicep popper op i et flex..... hvis jeg kun flexer den blødt kan jeg prikke i den med en kuglepen..... Jeg skal ned og træne nu inden de lukker. Når jeg kommer hjem må jeg tage det på avi og uploade så I kan se hvad jeg mener......... Hmm, I er mange der siger jeg tager fejl... måske TAGER jeg fejl....

Edited by TF vol. II
Link to comment
Share on other sites

Nu får vi se (hold da kæft hvor er jeg påståelig i dag - det ligner mig ellers ikke)

Her er link til et videoklip hvor jeg forsøger at flexe skulderbladet, ellers hvad det nu er - selv om det nu ikke lige er den nemmeste muskel at have kontrol over.

Hvis I stadig påstår at det er mit skulderblad efter at have set det må jeg bøje mig... under protest forstås :lol: Men jeg er 90% sikker nu, for på een af plancherne i centeret var det område hvor min "bule" ligger markeret som muskel. Men desværre helt uden forklaring på navn/funktion, såååå øhhh

linket ligger her:

http://www.foto.rutschebane.info

Edited by TF vol. II
Link to comment
Share on other sites

I tror ikke på mig :cry: .... der  ER sq. en muskel. Altså jeg kan stå og flexe med den og lige som biceps der bliver en smule kortere når man spænder den, så løfter den sig en smule fra lattisimis dorsi (er det ikke det vingen hedder?) og samtidigt peaker den ud fra ryggen som en bicep popper op i et flex..... hvis jeg kun flexer den blødt kan jeg prikke i den med en kuglepen..... Jeg skal ned og træne nu inden de lukker. Når jeg kommer hjem må jeg tage det på avi og uploade så I kan se hvad jeg mener.........  Hmm, I er mange der siger jeg tager fejl... måske TAGER jeg fejl....

:lol: :lol:

Du må forstå, at kan dine muskler omkring og skulderbladet ikke styre skulderbladet ordentligt, så vælter skulderbladet fremefter. Dermed peger nederste del/kant af skulderbladetaf bagud og stikker frem. På skulderbladet er der selvfølgelig muskler.

I virkeligheden laver du nærmest udspænding for nogle af musklerne omkring skulderbladet mens du flekser dit bryst.

Flexer jeg mine øvre trapz hårdt og lader skuldrene pege fremefter kan jeg også fremprovokere en lignende "dårlig holdning"

Vores MOL fys Jørgen har temmeligt sikkert ret:

Det er dit skulderblad. Lav nogle øvelser for serratus ant., og lad være med at trække skuldrene fremad når du poserer 
Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Så er jeg tilbage fra grill-aften. Mens MOL var nede googlede jeg lidt rundt og jeg må desværre nok erkende at I har ret. Men at jeg også selv har lidt ret. I har ret så langt, at jeg troede at skulderbladet "bare" var en flad knogleplade som man ser stikke ud på tynde mennesker. Men at der også var muskler hæftet så mange steder på den var jeg ikke klar over før jeg stødte på dette billede:

http://www.sportnetdoc.dk/injury/14-02.htm

Så vidt jeg kan tyde er det den nederste af musklerne på billedet som jeg har undret mig over.....

Link to comment
Share on other sites

Så er jeg tilbage fra grill-aften. Mens MOL var nede googlede jeg lidt rundt og jeg må desværre nok erkende at I har ret. Men at jeg også selv har lidt ret. I har ret så langt, at jeg troede at skulderbladet "bare" var en flad knogleplade som man ser stikke ud på tynde mennesker. Men at der også var muskler hæftet så mange steder på den var jeg ikke klar over før jeg stødte på dette billede:

http://www.sportnetdoc.dk/injury/14-02.htm

Så vidt jeg kan tyde er det den nederste af musklerne på billedet som jeg har undret mig over.....

Den nederste muskel er Teres Major....

Hvis du løfter din ene arm over hoveder med håndfladen fremad kan du jo prøve at tage fat i din aksillær fold som består at Teres major og latissimus dorsi (kort lats) Teres går fra skulderbladets nederste vinkel og up på overarmen...

Hvis du går ud fra anatomisk normalstilling så ligger skulderbladet fladt på ribbenene kan skulderbladets lave følgende bevægelser:

Elevation - opadbevægelse

Despression - Nedadbevægelse

Abduktion - Væk fra kropsmidte

Addukton- Mod kropsmidte

Derudover kan det udaroteres og indadroteres dvs den nederste vinkelt trækkes mod kropsmidten eller væk fra kropsmidte...

Og når du laver indadrotation vil den nederste vinkel strippe frem og der er den der laver bulen og ikke musklen.

devito

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share