Ok..jeg skal altså bruge noget hjælp..hjæææælp


zoink
 Share

Recommended Posts

Ok.. Jeg er 21år har holdt en træningspause på små 2md pga jeg blev kørt ud..

Jeg vejede for små 10md siden 120 kg.. da besluttede jeg mig for at gøre noget ved det pga..ja det var sku ikke fedt..eller jo det var fedt ;) men det var ikke lækkert at se på sig selv om morgenen...overfladisk? måske.. men man skal sku ha det godt med sig selv.. det havde jeg ikke. Jeg tabte mig 14 kg på små 3 uger ved at spise æg, magert kød og bacon med fedtet stegt væk.. plus en MASSE vand.. Ok jeg indrømmer det er måske ikke den sundeste måde..men det virkede sku. Efter den periode gik det så småt ned at bakke med vægten..den faldt stille og roligt og nu er jeg nede på 90-91 kg. Jeg kan godt se det på mig selv og det er fanme lækkert. Folk kommer hen og siger hvaaad du har skuda tabt dig lidt hva, du ser sku ligefrem godt ud.. (det er nok det fedeste at få at vide når man har været overvægtig hele sit liv) fanme et ego boost. Jeg har altid holdt mig væk fra roidz osv osv..har aldrig turdet...heh

Mit problem er nu.. Jeg mangler det sidste.. røven,brystet og lårene skal trimmes.. rippes op.. MEn hvordan??.. JEg skal igang med noget konditions træning.. jeg er begyndt at træne igen.. vil træne ca hver anden dag hvis jeg kan komme til det. Har trænet i snart et år nu..men ikke så hardcore som det burde være.. nogle pauser der har fucket det op. (jeg var dernede igår og har mistet 15kg på mit bænkpres..FANME ikke sjovt)

Anycow...jeg skal igang med noget kondi træning..jeg har tænkt på spinning.. løb.step er out of the question..det er sku for kedeligt..

Jeg gider ikke dyrke noget hvor det tar lang tid at få resultater.. (sure..BB tar tid..deter jeg klar over..) Men jeg vil sku se nogle resultater.. Jeg vil ned på 88-89 kg pure muscles..

HVA SKAL JEG GØRE!!

Er der nogen der ved hva faen der kan hjælpe.. Jeg vil sku på stranden iår ;)

Link to comment
Share on other sites

Læs "sundhed og vægt" artiklerne bl.a.  på MOL-forsiden. Det vigtigste er at du finder noget motion du gider. Så er det mindre vigtigt om det er spinning eller vægttræning. "Motionskuren" er et godt sted at starte.

Du skal selvfølgelig også spise sundt og ikke for meget, men det ved du jo nok alt om.

Når du har læst artiklerne, og måske skimmet indlæggene i forummet, så vis os din trænings- og kostplan. Så skal du nok få noget feedback.

PS. Din højde og kropsbygning er også interessant. Du kunne evt. uploade et swimsuit-billede (gerne med sløret æg).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hey.. Jeg er ca 188 høj og har "store knogler"..når jeg tar en bmi test siger den jeg har en fedt % på 28... og dvs at jeg er ved at dø og nu går det snart helt amok.. heh

Min træningsuge ser således ud..

Kører 3 grundøvelser af hver

Mandag

-bryst...

-triceps

-mave

-30mins intens cykling

Tirsdag

-Biceps

-ryg

-mave

-30mins cykling

Onsdag

pause hvis jeg er doven :=) men ellers bare forfra med bryst og triceps

Tors..

biceps osv osv..

Jeg har ingen desideret kostplan..jeg er for doven til at stå og veje af hva jeg må spise og hva jeg ikke må spise.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes du skulle holdde fast i hviledagen om onsdagen for ellers så ender du bare med at blive udkørt (læs: overtrænet) igen.

Jeg er cirka af samme støbning som dig og har nok en fedtprocent af samme størrelse.

Jeg kører styrketræning i et 3-delt splitprogram, og derudover så prioritere jeg løb og svømning samt kajak rimelig højt.

Men jeg er hunderæd for at komme i overtræning, da jeg har været der hele sidste år! Derfor træner jeg to til tre dage koncentreret og så holder jeg nogle dage fri for træning for lige at restituere 100%.

Selvom at man siger at høj intensitets træning er det mest effektive, så vil jeg anbefale at køre noget mere lavintensitetstræning når muligheden byder sig og tiden er til det. Jeg har haft stor glæde af marchture med rygsæk, eller lange cykelture. Fordelen som jeg ser det ved lavintensitet er at man kan holde til det i et iforvejen stramt trænings program uden at opnå overtræning.

Så gå til den når du styrketræner, men husk de gode pauser. En god pause er også en god lang gåtur eller en stille og rolig cykeltur.

Håber du kan se hvad jeg mener ellers så må jeg jo forklare mig!!!

Link to comment
Share on other sites

Hej zoink

Verden er jo så simpel: Hvid du vil tabe dig skal forbrænding > energiindtag. Hvis du ikke taber dig, er det selvfølgelig fordi forbrændingen er lig med eller mindre end energiindtaget.

(Der er dog den ene modifikation, at intet vægttab kan skyldes, at musklerne vokser mens fedtvævet formindskes. Men eftersom du er på kur, tror jeg ikke på denne situation).

Endvidere: BB er et essentielt værktøj ved ønsker om vægttab. Men man kan (delvist) sige, at det mest drejer sig om at forebygge uønskede fysiologiske bivirkninger (læs muskeltab) ved vægttabsperioder. Det der virkelig rykker, er cardiotræning. Som du kan læse i andre tråde i dette forum, så er der en del faktorer, som bestemmer hvilken motionsform og -intensitet, der er den mest effektive.

Generelt kan man sige, at man skal vælge den motionsform, der giver den største samlede forbrænding.

Basalt set giver dette os to senarier.

Første senarie er, at tiden til en motion er begrænset - enten fordi ens hverdag ikke levner megen tid til motion eller fordi man ikke "orker" at lave motion i mere end et begrænset tidsrum. I dette tilfælde er rådet at vælge den højeste træningsintensitet, man kan klare i tidsrummet for motionen.

Andet senarie er, at tiden ikke er begrænset (teoretisk set ved jeg godt, at tiden altid vil være begrænset, men dette er ment med et praktisk udgangspunkt. Hvis du f.eks kun har tid til 1 times motion, så vil jeg sige at tiden er begrænset, men kan du selv vælge at bruge 1, 2, 4, 6 eller flere timer på motion, så vælger jeg at sige tiden ikke er begrænset). Er tiden ikke en begrænsende faktor, så er rådet ligeså enkelt som før. Man skal vælge den motionsintensitet, hvor forbrænding/tidsenhed gange tidsrummet for motion er størst.

Når jeg personligt vælger rask gang som ideel træningsintensitet ved vægttabsperioder, så er det fordi, forbrændingen ved rask gang er relativ høj, samtidig med at man kan motionere i lang tid ad gangen.

Endelig: Ovenstående gælder selvfølgelig kun for det vægttabsmæssige aspekt ved motion. Men det må selvfølgelig ikke glemmes, at højintensiv træning selvfølgelig har mange positive bivirkninger for kroppen udover at brænde energi af hurtigt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share