Flere overvejelser omkring Bodyfit 2004


Conscience
 Share

Recommended Posts

Mit træningsprogram vil jeg godt ligge ud lidt senere, men der er nok ikke de store overraskelser.

Jeg kender ikke min fedtprocent?

Med hensyn til maveøvelser begrænser det sig faktisk til:

2 x om ugen:

3 sæt skrå mavebøjninger i maskine - hver side slf. 3 x 15 hvor vægten justeres ind

3 sæt lige maveøvelser enten i maskine, eller standard crunches 3 x 15-25

Nogengange supplerer jeg ind med en torsomaskine istedet for de skrå maveøvelser i det ene af passene.

Jeg har ikke dyrket cardio aktivt, spørg selv TLR som jeg træner i center med. Jeg ved ikke om det ville hjælpe mig noget. Jeg kæmper min kamp ved køleskabet.

Edited by Conscience
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

hans galleri er da lige her  ;)

Ahh.. Mig der sov og ikke kiggede efter først.. Det må være det der var galt.. Hehe :tongue::tongue::tongue::tongue::tongue::tongue:

Jeg har lige set hele dit galleri gennem. Det ser for ONDT ud :devil:

Har du nogle kropsmål?

Niklas :superman:

Sorry, ingen kropsmål heller, så skal jeg vist have gang i målebåndet :bigsmile: Jeg går vist mest efter "judge by look" pricippet alt imens jeg holder øje med vægten.

Link to comment
Share on other sites

:o F#!K MAND - Jeg snupper mig lige en morgenshake og så tager jeg hjem træner NU B) Jeg synes det ser meget meget flot ud. Udover at jeg faktisk synes at det hele stort set er lige i øjet, vil jeg gerne sige, at jeg især synes skuldrene er rigtig godt proportioneret :4thumbup: Min eneste lille glæde ved dette er, at du har trænet i 7 år ovenpå anden sportserfaring. For havde du skrevet 1½ ligesom jeg selv. Så havde jeg nok valgt, at kaste mig over skak istedet :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Lige en smule om min træningsekvens som der blev spurgt til.

Der er nok ingen overraskelser her, hver muskelgruppe hver 6. dag.

Dag 1: Bryst + Bicep + mave

Dag 2: Ben

Dag 3: Skulder + Tricep

Dag 4: Hvile

Dag 5: Ryg + Mave

Dag 6: Hvile

Dag 7: Bryst + Bicep + mave

Dag 8: Ben

Dag 9: ....

Jeg kører mellem 6-12 reps i sættene og løfter sjældent tungere. Sværger til "Full Range" og koncentration i alle øvelser. Altid de største muskelgrupper først og de tunge basisøvelser først.

Hvis jeg gør noget anderledes i centeret drejer det sig nok om intensitet. Jeg passer mest mig selv under træningen og gemmer snakken til bagefter. Det har jeg gjort alledage og det bliver respekteret.

I de tunge basisøvelser som jeg starter med er pausen vel op til 2-3 minutter mellem sættene. Når jeg når frem til de lettere isolationsøvelser som jeg typisk slutter af med øger jeg intensiteten og sætter pauserne ned til cirka 1-1½ minut. Her er antallet af reps typisk højere 8-14 reps og vægten selvfølgelig ikke overvældende. Jeg træner typisk 1 time til 1 time og et kvarter ad gangen, kun skulder tricep passet kan være op til 1½ time.

Edited by Conscience
Link to comment
Share on other sites

Det er bare at komme igang :) Form og massemæssigt kan du sagtens gøre dig i BF, og det eneste du bør holde dig for øje er at kunne være være rigtig god i styrkemomenterne. Ellers ser det rigtig flot ud :respekt: :4thumbup:

Jeg er klar over at styrkemomentet tæller med i den samlede vurdering. Jeg gør selvfølgelig hvad jeg kan, men antallet af reps i bardips betyder at jeg får svært ved at blande mig i toppen uanset hvor meget jeg fokusere på det. Med 50 kg mellem benene var det nok en anden sag :bigsmile:

Ergometertræningen arbejdes der på :o

Link to comment
Share on other sites

Sidder her og følger de forskellige indlæg.

Arbejder i øjeblikket hårdt på at nærme mig noget der ligner din sixpack.

Ligesom flere andre synes jeg det kunne være spændende at vide hvor høj (lav) din fedt % er.

Ekstra spændende for mig da jeg er 182 høj og vejer 85 kg , 30 år og har trænet i 15 år.

Så ville jeg pludselig have noget at forholde mig til.

Træner faktisk også et program der ligner dit lidt men med 5 dage pr. uge.

Samt en diæt som har ligget på 2200 til 2500 kcal. pr.dg men idag lige har sænket til 2000 pga. af manglende vægt tab igennem 5 uger (ikke et eneste gram :( )

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Hold da kæft mand.. Det ser eddermanme sygt ud det der :w00t:

Jeg ville dog også sige at du også sagtens kunne stille op til bb istedet for BF, men det det må du jo selv ligge og rode med.

Det eneste jeg vil sætte en finger på, er det der svensker hår, du ligner jo næsten Jay Cutler :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kender ikke min fedtprocent og vi har ikke noget remedie i centeret til at måle den med. Jeg greb engang i en sådan elektronisk ting som sender strøm gennem kroppen. De havde vist fundet den i et kuponhæfte et sted og havde den på prøve. Den sagde vist 16% :cry: hvorefter der efterfølgende blev erklæret at den ikke egnede sig til bodybuildere :bigsmile:

Jeg kan vel få den målt op til konkurrencen et eller andet sted?

Jeg træner i Dansk Helsesport i Aarhus.

Edited by Conscience
Link to comment
Share on other sites

Go stil der makker.... Ser sku godt ud.

Har hørt rygter om, at du ripper på fadøl og har lavet sponsoraftale med Ceres bryggerierne.... Kan det passe????

Hvis ja, hviken effekt har det og hvor mange liter drikker du om dagen op til konkurrencen???

Link to comment
Share on other sites

SSssssss TLR nu skal vi jo ikke dele ud af træningshemmelighederne her. Vi får jo som bekendt kamp til stregen B) .

He he, men der er sq sandhed til rygtet. Det velkendte billede her er taget med GIGANTISKE tømmermænd efter en gevaldig tur på train :cry: , jeg garanterer at der ikke var et gram væske tilbage i kroppen...

post-5-1092835098.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hehe.... det tror jeg gerne!!!

Hører at der ikke var tilfredshed med din tøjstil på billedet, og der måtte manipuleres med ærmer på undertjøjen bagefter..... Måske var du for rippet efter den tur på train....

"Det er utroligt fadbamser ikke er på dopinglisten endnu"

Link to comment
Share on other sites

Jaja, bare fej konkurrenterne af vejen SP  :lol:  :tongue:

Hvem mig? :confused3: :angel2:

Det er da Crawdaddy der forsøger at gi' "sorteper" videre, så han får mindre konkurrence i -87 1/2kg klassen. Så vidt jeg kan se, så er de ca samme højde og 84kg er vist også omkring det som Kragen kommer til at veje ind med.

Se selv hvad den onde Krage skriver for at manipulere ham til at stille op til BF i stedet for BB:

Det er bare at komme igang :) Form og massemæssigt kan du sagtens gøre dig i BF, og det eneste du bør holde dig for øje er at kunne være være rigtig god i styrkemomenterne. Ellers ser det rigtig flot ud :respekt:  :4thumbup:

Rock'n Roll :tongue:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Jaja, bare fej konkurrenterne af vejen SP  :lol:  :tongue:

Hvem mig? :confused3: :angel2:

Det er da Crawdaddy der forsøger at gi' "sorteper" videre, så han får mindre konkurrence i -87 1/2kg klassen. Så vidt jeg kan se, så er de ca samme højde og 84kg er vist også omkring det som Kragen kommer til at veje ind med.

Se selv hvad den onde Krage skriver for at manipulere ham til at stille op til BF i stedet for BB:

Det er bare at komme igang :) Form og massemæssigt kan du sagtens gøre dig i BF, og det eneste du bør holde dig for øje er at kunne være være rigtig god i styrkemomenterne. Ellers ser det rigtig flot ud :respekt:  :4thumbup:

Rock'n Roll :tongue:

SaintPauli

Tror der blir meget hård konkurrence på bf i år..... de billeder jeg har set fra bf 03 er ikke noget at råbe huraa af :confused3:

Men har du ikke nogle billeder af den nuværende form..... Er ret spændt på konkurrencen.... :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Desværre nej, jeg ejer faktisk ikke et kamera :lol: , men på tirsdag skal jeg have taget nogle billeder, så kan i få et kig med...

Jeg tror også konkurrencen bliver hård! Er der nogen der har en anelse om hvor mange der stiller op? Er der ansigter imellem som man kender?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror også konkurrencen bliver hård! Er der nogen der har en anelse om hvor mange der stiller op? Er der ansigter imellem som man kender?

Der er kun os 3 fra MOL. Af andre vil et godt bud være at kigge på sidste års deltagere samt dette års deltagere i Mr. Fitness.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror også konkurrencen bliver hård! Er der nogen der har en anelse om hvor mange der stiller op? Er der ansigter imellem som man kender?

Der er kun os 3 fra MOL. Af andre vil et godt bud være at kigge på sidste års deltagere samt dette års deltagere i Mr. Fitness.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Måske har du ret..... Ved at Habib hanif stiller op. Han var med i Mr. fitness også....

Stegger fortalte at du har været oppe hos os.... Huskede det godt, da han fortalte det.... Grineren nok, at vi så mødes på denne måde.... Må den bedste mand vinde.....

Havde du nogle nyere billeder? (saint pauli)

Edited by TLR
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share