AK Thor


incognito
 Share

Recommended Posts

mandag og torsdag 16-18 er der stort set altid folk (med forbehold for sommerferie). Lørdag formiddag er der også folk, eller er det lidt tilfældigt, hvornår der er folk.

Men bare kom forbi. Det er ret oldschool, selvom vi moderniseret lidt med foreløbig de to ovennævnte maskiner.

Vi tilbyder dog ikke yoga :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke, at jeg har set dig for nyligt i Thor. Var det for et stort kulturchok at træne med nisserne.

Jeg arbejder fuldtid her i ferien, så træningen er røget lidt på hylden. Mine mødetidspunkterne på arbejde passer simpelthen for ringe til, at jeg kan få det passet ind.

Bring on the karma...

Link to comment
Share on other sites

Nisserne bliver glade, hvis de ser dig lave overheadsquat :smile:

Jeg kan sige, at på torsdag kl 16 er vi i hvert fald en del, som træner, hvis du vil forbi der.

Det er en deal - forudsat jeg ikke bliver grebet af en gal helikopter - men så længe holder batteriet nu heller ikke. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Jeg arbejder fuldtid her i ferien, så træningen er røget lidt på hylden. Mine mødetidspunkterne på arbejde passer simpelthen for ringe til, at jeg kan få det passet ind.

Bring on the karma...

So håber jeg, at du vender tilbage efter ferien, eller træner når du får tid. Nisserne er begyndt at undre sig over, om det er dem, som skræmmer folk væk, men det er det så ikke (for diG). :smile:

Det er en deal - forudsat jeg ikke bliver grebet af en gal helikopter - men så længe holder batteriet nu heller ikke. :innocent:

Du kommer bare, så ser vi på det. Men du skal måske lige stå og vinke til os, for porten plejer at være låst i ferieperioden. Men jeg skal nok lige holde øje.

Link to comment
Share on other sites

Hej Bjørnen, nåede du ned i AK Thor? Jeg træner på tilfældige tidspunkter i de her uger pga forskellige ting, men der skulle stadig være folk på de tidspunkter jeg nævnte, så du kan bare komme forbi.

Undskyld den meget lange svartid, har først set dit indlæg nu.

Vi tog derned og spurgte os lidt frem til en af de få der var dernede. Kiggede os omkring i et MEGET tomt rum hvor der stod en enkelt og kæmpede med en omgang dødløft. Derudover så vi et par omklædningsrum og det var vist det. Så egentlig tror jeg ikke helt vi fattede hvor folk trænede, ihvertfald så vi ingen maskiner eller håndvægte.

Dog har jeg skiftet center i mellemtiden, fra Fitnessworld til City fitness, hvilket jeg absolut ikke har fortrudt.

Men går da stadig og tænker på at tage ud i Thor igen og se det ordentligt.

Link to comment
Share on other sites

Undskyld den meget lange svartid, har først set dit indlæg nu.

Vi tog derned og spurgte os lidt frem til en af de få der var dernede. Kiggede os omkring i et MEGET tomt rum hvor der stod en enkelt og kæmpede med en omgang dødløft. Derudover så vi et par omklædningsrum og det var vist det. Så egentlig tror jeg ikke helt vi fattede hvor folk trænede, ihvertfald så vi ingen maskiner eller håndvægte.

Dog har jeg skiftet center i mellemtiden, fra Fitnessworld til City fitness, hvilket jeg absolut ikke har fortrudt.

Men går da stadig og tænker på at tage ud i Thor igen og se det ordentligt.

Hvilken dag var du dernede? Der er åbenbart generelt lidt lavniveau i sommersæsonen. Omklædningsrummerne er til fodboldspillere (som er grimme, dumme og lugter. Alle).

Folk træner ssv. dernede hvor du så en gut dødløfte. Var der sorte "felter" i gulvet? De er opbygget så man kan smide vægten efter endt løft (hvilket jo sparer kræfter eller hvis man kikser). Det er trods alt begrænset hvor mange maskiner og stativer man bruger til VL :P

Maskiner og håndvægte ligger i forlængelse af Thors omklædningsrum (som er aflåst - medlemmer har nøgle).

Link to comment
Share on other sites

Hvilken dag var du dernede? Der er åbenbart generelt lidt lavniveau i sommersæsonen. Omklædningsrummerne er til fodboldspillere (som er grimme, dumme og lugter. Alle).

Folk træner ssv. dernede hvor du så en gut dødløfte. Var der sorte "felter" i gulvet? De er opbygget så man kan smide vægten efter endt løft (hvilket jo sparer kræfter eller hvis man kikser). Det er trods alt begrænset hvor mange maskiner og stativer man bruger til VL :P

Maskiner og håndvægte ligger i forlængelse af Thors omklædningsrum (som er aflåst - medlemmer har nøgle).

TJR: bemærk datoen på det indlæg, som Bjørnen kommenterer. Det er et tudsegammelt indlæg jeg skrev. Men jeg stødte aldrig på Bjørnen, med mindre det var mig, som stod og dødløftede.

Men hvis du har set nogen dødløfte, så var det vægtløftningsrummet, som du kiggede i. Det ser nok lidt bart ud, hvis man er vant til et fitnesscenter. Men vi har også mere BB-orienteret udstyr på den anden side af gangen.

Med hensyn til beskrivelsen af fodboldsspillerne, så har TJR helt ret, bortset fra, at han glemte at tilføje at de også sviner og larmer.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hvilken dag var du dernede? Der er åbenbart generelt lidt lavniveau i sommersæsonen. Omklædningsrummerne er til fodboldspillere (som er grimme, dumme og lugter. Alle).

Folk træner ssv. dernede hvor du så en gut dødløfte. Var der sorte "felter" i gulvet? De er opbygget så man kan smide vægten efter endt løft (hvilket jo sparer kræfter eller hvis man kikser). Det er trods alt begrænset hvor mange maskiner og stativer man bruger til VL :P

Maskiner og håndvægte ligger i forlængelse af Thors omklædningsrum (som er aflåst - medlemmer har nøgle).

Det er pænt lang tiden siden så det husker jeg ikke :) Husker ikke noget med sorte felter, men der var meget tomt i det rum vi så i, Men vi har så heller ikke set resten af lokalerne.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Bumper lige den her.

Gælder det stadig, at man bare dukker op?

Hvilke dage passer bedst, hvis det skal være ved 19-19.30-tiden?

Holder prisen på 75 bobs?

Hvor hurtigt kan man få nøgle? :innocent:

Skal jo finde et sted til hverdagene fra på tirsdag.

Prisen holder ikke mere, den er steget til astronomiske 100kr om måneden.

Vægtløfterne træner mandag og torsdag ca kl 16-18. Her træner bla jeg, resten af bestyrelsen og Max Power. Der er ikke andre tidspunkter i hverdagene, hvor jeg med sikkerhed kan sige, at der er folk.

Men du dukker bare op (jeg mener at pedellen åbner porten ved 16-tiden).

I princippet kan du få nøgle, så snart du er blevet medlem, hvis vi kan finde Batman (vores formand).

Vi må lige se, om vi skal købe ekstra skiver til dit dødløft :cool:

Er du ved at immigrere fra Jylland.

Link to comment
Share on other sites

Billeder fra vores lille hule:

VL-lokalet set fra bunden.

post-1845-1187042952_thumb.jpg

VL-lokalet set fra døren - Chris27 til venstre og Krebsen til højre er fast inventar

post-1845-1187042959_thumb.jpg

"BB"-rummet set fra døren

post-1845-1187042964_thumb.jpg

Bunden med bænkpres, både flad og skrå

post-1845-1187042970_thumb.jpg

Det er så vores udstyr fra før krigen (altså WW1)

post-1845-1187042976_thumb.jpg

Set fra bunden med det nye træktårn i enden og en spritny C2'er i midten

post-1845-1187042985_thumb.jpg

Cable cross og træktårnet (både pulldown og rows), hvor Arnold holder øje med os og det meget vigtige spejl.

post-1845-1187042992_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Der er 6 alm. Eleiko OL-stænger (samt 1 der ikke bruges til træning, men kun stævner), 1 Eleiko kvinde OL-stang og 2 brunerede stænger hvoraf den ene er rimeligt bøjet og den anden er lavet af Krebsen himself. Der er rimeligt med skiver - dog kan det ind imellem være lidt svært at finde 10kg. Derudover er der 3 Kettlebells (1x16kg, 2x24kg). I VL-rummet er der 3 squatsrack og 1 bænkpres.

Hvis man skubber Eleiko squat-rack'et (nederst i hjørnet, billede 2) samt bænkpressen (øverst i hjørnet, billede 1), lidt ud til siden, er der 7 "platforme" hvor man kan smide med vægtene - men så står man også rimeligt tæt og man skal nok ikke prøve alt for risikable løft af hensyn til sidemanden.

Everything a girl needs.

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Så har vi fået købt nyt udstyr til AK Thor: en benpres, et chinups/dips-stativ, en hyperextensionbænk. Derudover har vi fået en ekstra mave/ryg-bænk, som jeg ikke erindrer, at vi har bestilt.

Jeg vil vedlægge billede af det, når det er kommet på plads.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Hej

Jeg skal til engang i start/midt august flytte til KBH, grundet studiet. Derfor skal jeg selvfølgelig have fundet mig et gym, og umiddelbart lyder "AK Thor" som et glimrende bud for mig! Som baggrund kan det lige siges, at jeg i Aalborg træner i et lille gym der tilhører en brydeklub ved navn "AK Thor"!!, stilen er næsten den samme, bare at de så ikke har et VL lokale oven i handelen :) Derfor vil jeg høre om det stadig bare er at dukke op dernede en mandag/torsdag kl 16, eller eventuelt aftale en tid med en eller anden? (hvis nu de 2 dage ikke lige passer, ved endnu ikke præcis hvornår jeg kan flytte og hvordan tingene lige kommer til at hænge sammen.) Derudover vil jeg lige høre om der er mulighed for at køre weighted chin-ups? Her tænker jeg mest på om i har bælte man må/kan bruge til dette, da jeg jo kan læse mig frem til at i har fået stativ til chins/dips. Derudover vil jeg lige høre om det stadig gælder at man kan få nøgle mere eller mindre med det samme, da jeg nok gerne vil træne oftere end de 2 dage om ugen, og de passer muligvis heller ikke med studiet når det går igang.

Link to comment
Share on other sites

Fedt at der er bælter til vægt, det var det eneste jeg lige kunne se der måske kunne mangle, ud fra billederne!

Jamen jeg blev så sent som igår tilbudt værelse på øresundskollegiet (yay), hvilket var ret nice, fordi ellers var jeg sku lidt på bar bund. og skal læse på ITU, så alt hvad jeg skal, kommer til at kunne foregå på amager :)

Link to comment
Share on other sites

Fedt at der er bælter til vægt, det var det eneste jeg lige kunne se der måske kunne mangle, ud fra billederne!

Jamen jeg blev så sent som igår tilbudt værelse på øresundskollegiet (yay), hvilket var ret nice, fordi ellers var jeg sku lidt på bar bund. og skal læse på ITU, så alt hvad jeg skal, kommer til at kunne foregå på amager :)

Ok - så ender du med at få ø-kuller, haha.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share