AK Thor


incognito
 Share

Recommended Posts

  • 1 year later...
Hejsa,

Mig og en ven bor begge på amager, træner i fitnessworld pt, men vil gerne starte i AK Thor, kan man bare ringe til ham Benny hvis man tager derned og gerne vil se stedet?

Det er helt sikkert en dårlig at ringe til en Benny, eftersom AK Thor ikke har nogen medlemmer, som hedder Benny. Men du kan komme forbi når der er folk, hvilket der som regel er i hvert fald mandag 16-18 og torsdag 16-18. Jeg træner som regel på de tidspunkter (dog ikke denne torsdag) og de gør et par bestyrelsesmedlemmer også. Jeg kan dog ikke love, at der er folk på andre tidspunkter.

Du skal være forberedt på, at det er absolut old-school og noget helt andet end fitnessworld.

Edited by Chris27
Link to comment
Share on other sites

AK. Thor

er Danmarks ældste vægtløfter klub.

Klubben kan tilbyde træning i vægtløftning og deltagelse i div. mesterskaber.

Begyndertræning/intro hver tirsdag og torsdag kl. 17:00-19:00.

Medlemmerne i klubben arrangrer hyggeaften flere gange om året, hvor vi bla. går i byen og bowler, spiser god mad m.m.

Klubadresse:

Kløvermarksvej 50, 2300 København S

Træningstider:

Mandag: 16-19

Tirsdag: 16-20

Onsdag: 16-19

Torsdag: 16-20

Fredag: 16-18

Lørdag: 10-12

Søndag: 10-12

Kontingent:

Første 3 måneder er gratis.

75 kr. pr. måned for ungdom (9-16 år)

75 kr. pr. måned for juniorer (17-20 år)

210 kr. pr. måned for seniorer (20-99 år)

Kontaktperson:

Benny Østerbye

Tlf.: 4636 1133

Tilbage til kluboversigt

Det er her jeg har navnet Benny fra, det er selvfølgelig et gammelt indlæg men tænkte at han stadig gjaldt som kontaktperson. :smile:

Og netop fordi det er oldschool og noget helt andet end fitnessworld vil vi gerne starte der. Der er simpelthen ikke noget værre end at skulle vente på at skulle stå i kø til håndvægte, bænkpres osv. fordi Hr. og Fr. Danmark skal snakke om alverdens ting istedet for at træne.

Link to comment
Share on other sites

Det er her jeg har navnet Benny fra, det er selvfølgelig et gammelt indlæg men tænkte at han stadig gjaldt som kontaktperson. :smile:

Og netop fordi det er oldschool og noget helt andet end fitnessworld vil vi gerne starte der. Der er simpelthen ikke noget værre end at skulle vente på at skulle stå i kø til håndvægte, bænkpres osv. fordi Hr. og Fr. Danmark skal snakke om alverdens ting istedet for at træne.

Ok, jeg har aldrig hørt om Benny, men hjemmesiden er ikke opdateret i nyere tid, så den skal du ikke tro for meget på. Aktivitetsniveauet er pt heller ikke helt så højt, som der ligges op til på hjemmesiden.

Den nuværende formand er Kurt Hougaard, bedre kendt som Batman. Men hvis i vil starte, er det bedste at komme forbi mandag 16-18 eller torsdag 16-18 og se på det. På øvrige tidspunkter mener jeg at pedellen kan åbne, men han sidder der kun i fodboldsæsonen, som slutter i weekenden, så det bør du nok ikke satse på.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Bump

AK Thor lever stadigvæk og vil stadigvæk gerne have nye medlemmer, selvom der er kommet et par stykker til for nyligt.

Vi havde generalforsamling i går (hvor jeg i øvrigt blev valgt til bestyrelsen), hvor vi også vedtog indkøb af nyt udstyr, som måske ellers har været lidt forsømt.

Så de nye ting er:

Kettlebells: i første omgang 1x16kg + 2x24kg, som vi køber af et medlem. Hvis der er ønske om det, kan der senere suppleres med flere kettelbells.

Træktårn med rowing: de som har set vores gamle træktårn forstår nok denne investering.

Concept 2 romaskine: jeg håber at kunne finde en god brugt til 7000kr på MOL, ellers må vi købe en ny.

Boksebold

Chinupstang i VL-lokalet.

CD-afspiller i begge lokaler.

Større håndvægte blev ikke besluttet (der var forslag om 42½kg og 45kg), da ingen tilstedeværende havde et nuværende behov. Men måske kommer det med næste år, hvis der skønnes at være behov for det.

Andre forslag var lægmaskine, benpres og rygtårn, men det rakte vores budget ikke til i år.

Som det kan ses var det meste bb-afdelingen, som fik bevillinger. Da VL-folkene er for old-school til det nymodens skidt :tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nå, det er måske lidt sent jeg er ude, men vil lige høre lidt til denne tråd:

Jeg har altid gerne ville træne i et center hvor der var lidt mere fokus på selve løftene end glitter og glamour, som desværre er tilfældet i alt for mange af centrene hørene til de store kæder. Jeg har imidlertid aldrig boet i nærheden af et sådant center, og lige pt bor jeg så 3,5 km væk fra AKthor. MEN - jeg har fået et arbejde ikke så langt derfra, og overvejer derfor kraftigt at melde mig ind. Jeg vil dog lige høre følgende:

- Er det stadig sådan at man som nyt medlem får nøgle til centeret?

- De 75kr/mdr, er det stadig gældende (super pris jo)?

- En af de ting der især gør at jeg gerne ville starte der, er, at der altid er ventetid ved frivægtene i det fitnessDK center jeg træner i, hvordan er det i Thor? Altså, er der nok vægte og stænger / få folk?

Tak

Link to comment
Share on other sites

Du får en nøgle efter en kort periode, hvor bestyrelsen og vi andre får en chance for at stifte dit bekendtskab.

Det koster nu 100 kr/måned, eller rettere 300 kr/kvartal, men typisk får man givet ca en måned gratis som prøveperiode.

Der er altid plads til at man kan træne på nær en enkelt gang imellem hvor hele eliteholdet stiller på samme tidspunkt. Det sker måske en gang om måneden.

Ak Thor er ikke et center. Det er en klub, hvilket er grunden til at man kan få en nøgle osv. Vi taler med hinanden og der er en god tone mellem alle i klubben.

Du skal være velkommen!

Heffe.

Link to comment
Share on other sites

Større håndvægte blev ikke besluttet (der var forslag om 42½kg og 45kg), da ingen tilstedeværende havde et nuværende behov. Men måske kommer det med næste år, hvis der skønnes at være behov for det.

Jeg har behov :smile:

De vejer 41½ de tungeste der er nu (hvis man skal være præcis)

Jeg har maxet med 2x49kg i Incline DB press, dog behøver i ikke finde så store vægte.

Men 45kg kunne være fedt, og det imellem (42-43kg).

Bare lige en tilføjelse om stedet. Det er et rigtig fedt sted.

Jeg træner desværre tit på tidspunkter hvor jeg damper rundt alene der ude, men det er nu også okay.

Hvis man er afhængig af bryster til sin træning, så er AK Thor nok ikke lige stedet.

Bortset fra det, egen nøgle og fri adgang er ualmindelig rart (ihvert fald for mig).

Selvom udvalget af maskiner er skrabet, så kommer man aldrig til at mangle noget. Er man lidt kreativ så er der snesvis af alternativer.

Bare deres dip stativ (som i virkeligheden er til lænd), bruger jeg til dips, mave og side bends(side mavemusklerne) men ikke til lænd skørt nok :wink:

Og så er der fyldt med søde og rare mennekser

Spørgsmål til AK Thor folk. Er der nogen der har deres logo liggende på deres pc? Jeg har sådan nogle stryge a4 ark hvor man kan printe logo på og stryge på tøj. Og jeg ville egentlig gerne have en trænings trøje med AK Thor's logo :superman:

Edited by Underwear
Link to comment
Share on other sites

Det lyder godt, kunne være man skulle prøve det af så:-) Hvis man bare vil ikomme dumpende en dag hvor man har tid for at prøve det af, hvornår skal man så helst komme??

Torsdag kl. 16.00

Jeg er dernede idag kl. 16.30 (om en lille time) hvis du har lyst til en rundvisning.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag kl. 16.00

Jeg er dernede idag kl. 16.30 (om en lille time) hvis du har lyst til en rundvisning.

Nå, det er jo så for sent nu :-) Ellers tak for tilbuddet. Men okay, jeg dukker op "Any given thursday", har lige en del med arbejde for tiden, når knap nok at træne ( :crazy: ), så det blir ikke liiige nu, men SNART... Glæder mig sgu allerede :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har behov :smile:

De vejer 41½ de tungeste der er nu (hvis man skal være præcis)

Jeg har maxet med 2x49kg i Incline DB press, dog behøver i ikke finde så store vægte.

Men 45kg kunne være fedt, og det imellem (42-43kg).

Bare lige en tilføjelse om stedet. Det er et rigtig fedt sted.

Jeg træner desværre tit på tidspunkter hvor jeg damper rundt alene der ude, men det er nu også okay.

Hvis man er afhængig af bryster til sin træning, så er AK Thor nok ikke lige stedet.

Bortset fra det, egen nøgle og fri adgang er ualmindelig rart (ihvert fald for mig).

Selvom udvalget af maskiner er skrabet, så kommer man aldrig til at mangle noget. Er man lidt kreativ så er der snesvis af alternativer.

Bare deres dip stativ (som i virkeligheden er til lænd), bruger jeg til dips, mave og side bends(side mavemusklerne) men ikke til lænd skørt nok :wink:

Og så er der fyldt med søde og rare mennekser

Spørgsmål til AK Thor folk. Er der nogen der har deres logo liggende på deres pc? Jeg har sådan nogle stryge a4 ark hvor man kan printe logo på og stryge på tøj. Og jeg ville egentlig gerne have en trænings trøje med AK Thor's logo :superman:

Vi stemte om håndvægtene på generalforsamlingen (ok faktisk stemte vi ikke, fordi ingen af de tilstedeværende havde akut behov for dem), så der er ikke nogen principiel grund til at vi ikke har større håndvægte. Men vi besluttede indkøbene for det næste år (som jeg tidligere beskrev). Træktårn og romaskine er vi ved at finde den bedste pris på, og jeg satser på, at de er der i hvert fald indenfor en måned.

Jeg kan ikke svare dig med hensyn til logoet.

Torsdag kl. 16.00

Jeg er dernede idag kl. 16.30 (om en lille time) hvis du har lyst til en rundvisning.

Træner du også i Thor? Så burde jeg næsten kende dig.

Vi får i øvrigt nyt gulv i næste uge.

Link to comment
Share on other sites

Chris, du kunne jo starte med at checke dine private meddelelser :tongue:

Jeg gætter på, at tjr er initialer og at det er vores nyeste sværvægtsvægtløfter der hentydes til. Ham med den gode arbejdsmoral...så siger jeg ikke mere. :innocent: men jeg ved det ikke.

Jeg tror du har ret, hvis man lige ser bort fra sidste uge :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Vejen til Helvede er brolagt med dårlige undskyldninger :innocent: // :devil:

Hehe, ingen dårlige undskyldninger her. Får skam stadig trænet, skal bare lige have eksaminer osv overstået før jeg begynder at lege i et nyt center! Men godt at høre lidt feedback, lyder helt sikkert som et center efter mit hjerte (technogum - nej tak!)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Så har vi fået nyt legetøj i AK Thor:

En Concept2 romaskine og et kombineret træktårn/cable row, så nu er der mere til diksopumperne.

Jeg har prøvekørt romaskinen, og den er god :smile:

Chris, du kunne jo starte med at checke dine private meddelelser :tongue:

Jeg tror du har ret, hvis man lige ser bort fra sidste uge :pumpin:

Jeg synes ikke, at jeg har set dig for nyligt i Thor. Var det for et stort kulturchok at træne med nisserne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share