"industri" protein pulver


Francis
 Share

Recommended Posts

Davs davs..

Det er utrolig lang tid siden jeg sidst har rørt proteinpulver, idet at jeg synes det er dyrt og upraktisk. Men nu har jeg lige fundet ud af at en i familien bruger proteinpulver til produktion af diverse oste..

Jeg kan derfor få proteinen smidt i nakken stort set. Jeg skal blot selv lige undersøge om det er brugbart. Jeg har derfor fået en gammel emballage med hjem hvor der står varens data på:

Analysis:

Max. milk Protein Content (other than Cassein) expressed as a percentage of Total Milk Protein Content: 5%

Max. moisture: 6%

Min. Protein: 88%

Max. Fat & Ash: 6%

Total Bacterial Count (max. in 1g): 30.000

Coliforms (in 0.1g): absent

Thermophilic Bacterial Count (max. in 1g): 5.000

Sooo, til folk der ved noget om sådan noget: Er det noget der evt kan bruges direkte i shakes osv?? Jeg er klar over at det er primært cassein-protein, men det er der efterhånden flere og flere såkaldt experter der anbefaler, så det passer mig fint nok..! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart kan jeg ikke se at der skulle være de store problemer ved at bruge det.

Tværtimod er du langt hen ad vejen mere sikker på at produktet ikke indeholder medicinrester.

Hvilket faktisk er et problem i nogle af de produkter som laves i produktionsanlæg hvor der også fremstilles meget andet medicin - og som kan give positiv doping test (og nok ikke er specielt sundt).

Link to comment
Share on other sites

Davs davs..

Det er utrolig lang tid siden jeg sidst har rørt proteinpulver, idet at jeg synes det er dyrt og upraktisk. Men nu har jeg lige fundet ud af at en i familien bruger proteinpulver til produktion af diverse oste..

Jeg kan derfor få proteinen smidt i nakken stort set. Jeg skal blot selv lige undersøge om det er brugbart. Jeg har derfor fået en gammel emballage med hjem hvor der står varens data på:

Analysis:

Max. milk Protein Content (other than Cassein) expressed as a percentage of Total Milk Protein Content: 5%

Max. moisture: 6%

Min. Protein: 88%

Max. Fat & Ash: 6%

Total Bacterial Count (max. in 1g): 30.000

Coliforms (in 0.1g): absent

Thermophilic Bacterial Count (max. in 1g): 5.000

Sooo, til folk der ved noget om sådan noget: Er det noget der evt kan bruges direkte i shakes osv??  Jeg er klar over at det er primært cassein-protein, men det er der efterhånden flere og flere såkaldt experter der anbefaler, så det passer mig fint nok..!        :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det ser ud til at det er Kassein protein. Det protein som de fleste bruger er Valle. Primært fordi det er hurtigt optageligt. Dette protein skal derfor benyttes lidt andereldes.

Super optimalt er det til før sengetid.

En anden mulighed er at indtage det et stykke tid før træning, så proteinet er klar når der er behov for det.

Se også protein FAQ'en

Link to comment
Share on other sites

Jeg har besluttet mig for at det virker ganske okay, det protein..

Så jeg må hellere lige tage kontakt til den kære onkel og høre hvor meget jeg kan aftage af gangen. så kan jeg lige melde tilbage..  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Prøv at lave en shake af det, inden du køber for meget. Det er svært at opløse og smagen er... alternativ. Jeg har 20 kg som jeg har svært ved at få brugt, så det kunne være jeg skulle kaste mig over osteproduktion. Har din onkel ikke en god opskrift jeg kan få :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share