Tidspunkt på dagen for løbetur.


Michael_S
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg har nu i et stykke tid (i forbindelse med ønsket vægttab) løbet om eftermiddagen. Dette har jeg nu ændret til om morgenen (kl. 5.45), hvor jeg dagligt løber 10 km. Mit spørgsmål er derfor: Bliver det daglige kalorieforbrug ændret af, at løbeturen flyttes til om morgenen ? Det skal nævnes at kostmængde/indtagelse for denne ikke er ændret - burde man gøre det ? (kan ikke udholde tanke om at spise noget inden løbeturen).

på forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Arne,

Ja, der gik jo ikke lang tid før end at jeg blev forvirret ;) ...  Nu mener jeg jo selv at jeg er A-menneske, med hvad dertil hører af gå-på mod og energi om morgenen, og da jeg absolut ser 'morgenturen' som en god start på dagen (og mindre stressende end at skulle hjem fra arbejde, handle ind, løbe, lave ,mad osv..), må jeg hellere blive ved.

Mener dog nok at jeg vil lytte til rådene om at indtage lidt kulhydrater iform af 1/2 bana e.lign. inden jeg starter.

..Takker for linket !

God weekend

Link to comment
Share on other sites

Fornuftigt - som netop anbefalet i en anden tråd, så vil et væskebælte med nogle små drikkeflasker med noget sportsdrik måske også være en god ide, så får du lidt brændstof undervejs.

Jeg kender godt problemet, sidste sommer cykeltrænede jeg hver morgen ved 6.00 tiden, skal snart til det igen, jeg står så op ved 5 tiden og får noget mad.

God weekend til dig også.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det videnskabeligt er svært at argumenterer for, at træning om morgenen overfor træning på andre tidspunkter kan ændre stofskiftet. Men kan man psykologisk lide morgentræning eller er overbevist om det modsatte af min mening, så skal man da selvfølgelig lægge sin træning om morgenen. :)

PS: Nu vil Arne om sådan ca. 4 timer og 11 minutter ude i fremtiden skrive følgende "Jeg er begyndt at tro at du holder af at få det sidste ord Jarvig13"

Hmm, Arne, nogen gange, men ikke altid. Det kommer jo an på emnet og hvad debatørerne udtaler.

Men denne gang få du i hvert fald det sidste ord. :D

PPS: Måske bliver du om de her ca. 4 timer lidt stødt af følgende formulering fra mig i dette indlæg:

"eller er overbevist om det modsatte af min mening, så skal man da selvfølgelig lægge sin træning om morgenen."

Jeg kan godt se, at dette lyder lidt egocentreret. At jeg har sandheden, men at hvis folk er så "dumme", at de ikke vil følge oraklets udtaleleser, så må de selv om det.

Men sådan er det netop slet ikke ment. Den slags udtalser laver jeg kun i håbet om, at det skal opfattes MODSAT. Jeg kan selvfølgelig også tage fejl eller en ting kan blot være en holdning (og holdninger kan aldrig være forkerte eller sande, kun mere eller mindre konsistente). Således prøver jeg kun at gøre opmærksom på, at folk efter de har fået råd, skal bruge deres egen sunde fornuft og se om de kan bruge rådet til noget, det uanset om de er ening eller uenig i rådets holdbarhed. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share