Hvad skal jeg skifte ud?


KongKent
 Share

Recommended Posts

Jeg har købt en spand med 4 kg. "Ultra Whey II"

Hvis nu jeg vil bruge det, hvad skal jeg så udelade i min kost? Hele måltider, eller "bare" de små mellemmåltider? Hvad gør I?

Spiser normalt havregryn med mælk om morgenen, rugbrød med leverpostej til middag og varm mad til aftensmad.

Derimellem spiser jeg æbler, pærer, bananer etc. som mellemmåltid, og i ny og næ et par krydderboller... derudover vand, æblejuice og mælk.

Er der noget af dette der kan skæres fra og i stedet erstattes med det protein-pulver? (går ud fra protein-pulveret er mere effektivt når det gælder styrketræning).

Håber I forstår hvad jeg mener. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har købt en spand med 4 kg. "Ultra Whey II"

Hvis nu jeg vil bruge det, hvad skal jeg så udelade i min kost? Hele måltider, eller "bare" de små mellemmåltider? Hvad gør I?

Spiser normalt havregryn med mælk om morgenen, rugbrød med leverpostej til middag og varm mad til aftensmad.

Derimellem spiser jeg æbler, pærer, bananer etc. som mellemmåltid, og i ny og næ et par krydderboller... derudover vand, æblejuice og mælk.

Er der noget af dette der kan skæres fra og i stedet erstattes med det protein-pulver? (går ud fra protein-pulveret er mere effektivt når det gælder styrketræning).

Håber I forstår hvad jeg mener.  :blush:

<{POST_SNAPBACK}>

Protein pulver er jo et TILSKUD, så du skal efter min mening ikk skifte noget ud, men tage det som det der er, nemlig et tilskud til hvad du spiser i fovejen

Link to comment
Share on other sites

Yo kongen!

Brug det som suplement til de måltider hvor du ikke får protein "nok" samt efter træning sammen med noget druesukker eller hvidt brød.

Om du skal undlade noget i kosten afhænger så om hvorvidt du vil tabe dig eller gaine. Proteinpulver er sipelt sagt ikke mere "effektivt" end andtet protein hvad angår muskelopbygning.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Yo kongen!

Brug det som suplement til de måltider hvor du ikke får protein "nok" samt efter træning sammen med noget druesukker eller hvidt brød.

Om du skal undlade noget i kosten afhænger så om hvorvidt du vil tabe dig eller gaine. Proteinpulver er sipelt sagt ikke mere "effektivt" end andtet protein hvad angår muskelopbygning.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

<{POST_SNAPBACK}>

Lige p.t. har jeg overstået min første kreatinkur nogensinde. I den måned (maj) der skal gå inden jeg går i gang igen, har jeg besluttet mig for at cutte. Min ølsæk er stadig 4 - 5 kg. for tung, og det skal VÆK!

Sådan lidt corny spurgt, vil det whey-pulver så være bedre opløst i skummetmælk end andre af dagens måltider, sådan rent 'jeg-skal-tabe-mig!!'-mæssigt?

Er jo stadig totalt noob, så jeg ville sq have godt af både at tabe mig, blive større rent styrkemæssigt osv., men lige p.t. synes jeg det ville være mest fornuftigt at komme af med hvalpefedtet. For du har ret: 80 kg. cut ser bedre ud end 90 kg. der hænger som på en McDonalds' dames underarme! :devil: Og derfor spørgsmålet: Vil det være helt hul i hovedet at supplere/bruge det proteinpulver nu, eller skal jeg vente indtil jeg har fået trimmet fedtet ned?

Edited by kongkent
Link to comment
Share on other sites

Jeg har købt en spand med 4 kg. "Ultra Whey II"

Jeg har ikke set energifordelingen i Whey produktet, men i forbindelse med fedttab virker det ikke logisk at anvende sådan et produkt som prot. supplement. Jeg har dog en formodning om at der er relativt mange kulh. i. Ville det monstro ikke være bedre med en alm. prot. 90+ hvor prot. indholdet jo er meget højt.

PS: Begrebet "hvalpefedt" er en pseudo-videnskabeligt undskyldning for uhensigtsmæssig overvægt, der skyldes karakterløs efterladenhed. :4smartass::tongue:

Edited by Rønne
Link to comment
Share on other sites

PS: Begrebet "hvalpefedt" er en pseudo-videnskabeligt undskyldning for uhensigtsmæssig overvægt, der skyldes karakterløs efterladenhed. :4smartass:  :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Og det er lige præcis dét jeg lider af! :4thumbup:

Tror jeg lader protein-pulveret stå i en måned endnu, og så ellers bare knokler på for at komme fra de nuværende 91 -> 86 kg. Altså: Knokle på med ikke at spise for meget. :wink:

Så må vi se d. 1. juni om jeg også er sluppet af med den karakterløse egenskab, eller om jeg stadig render rundt med rygrad som en anden regnorm... :w00t:

BTW: Energiforholdet i det whey:

-----

Servering: 27gr. / 3måleskeer

Energi:

110 Kalorier

Protein:

20,79gr.

77,00%

Totale Kulhydrater:

1,35gr.

5,50%

Laktose:

1,08gr.

4,00%

Fedt

2,30gr.

8,50%

-----

Edited by kongkent
Link to comment
Share on other sites

Angående brug af proteinpulver: det er fuldkommen korrekt at der som oftest ikke er noget særligt vundet ved at spise proteinpulver i stedet for f.eks. kylling som proteinkilde i kosten.

Der er dog lige efter træning, hvor kroppen har et akut behov for protein og kulhydrat. Her er især valleprotein en god ting, sammen med f.eks. druesukker eller frugtjuice, da valleprotein optages meget hurtigt af kroppen.

Derudover kan du bruge dit nyindkøbte proteinpulver til at supplere op, så du får den mængde protein, du skal bruge i løbet af dagen. Hvor meget du skal bruge, afhænger af din fedtfri masse (vægt minus fedtmængde) og dit aktivitetsniveau. Der er mange sider på nettet, hvor du kan udregne dit proteinbehov. Du kan så følge med i dit kostindtage og se, om du får nok protein. Hvis ikke kan du enten lægge din kost om, eller indtage en smule proteinpulver.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share