Dødløft


ymersvennson
 Share

Recommended Posts

Jeg er begyndt at få det problem at stangen glider ud af hænderne på mig ved dødløft. Det skyldes at jeg sveder en del i hænderne her i sommervarmen.

Hvad gør i ved det?

<{POST_SNAPBACK}>

Ikke noget - vil du have jeg skal komme og holde stangen for dig? :blink::laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

he he god humor!! :laugh:

Kan nogen fortælle, hvad forskellen er på magnesium, kridt og talkum?

<{POST_SNAPBACK}>

Magnesium og kridt er slang for magnesiumcarbonat, og det som suger sveden til sig og gør at man kan holde bedre fast.

Talkum er noget helt andet og har den modsatte effekt, bruges blandt andet hvis man skal i stramme dragter og deslige.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er begyndt at få det problem at stangen glider ud af hænderne på mig ved dødløft. Det skyldes at jeg sveder en del i hænderne her i sommervarmen.

Hvad gør i ved det?

<{POST_SNAPBACK}>

Ikke noget - vil du have jeg skal komme og holde stangen for dig? :blink::laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

he he god humor!! :laugh:

Kan nogen fortælle, hvad forskellen er på magnesium, kridt og talkum?

<{POST_SNAPBACK}>

Magnesium øger friktionen og suger fugten ud af hænderne.

Kridt er vidst bare slang for magnesium.

Talkum mindsker friktionen og er dermed en dårlig ide at bruge for at få bedre fat. Mange styrkeløftere bruger det på lårene, for nemmere at kunne lockoute i dl.

Edit: Ja, ja, Honning...Jeg skal nok få dig! :tongue:

Rommel

Edited by Rommel
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Det betyder bare at man holder med underhåndsgreb med den ene hånd og overhåndsgreb med den anden og på den måder forhindre at stangen ruller ud af hånden på én. :smile:

En god ide med låsegreb er at du skifter greb ved hvert sæt. Sådan at du i et sæt bruger højre hånd til overhåndsgreb og venstre til underhåndsgreb. Og næste sæt gør det omvendt. Så kommer du ikke til at løfte skævt :smile:

Jacob

Edited by Jacob T
Link to comment
Share on other sites

Jeg er begyndt at få det problem at stangen glider ud af hænderne på mig ved dødløft. Det skyldes at jeg sveder en del i hænderne her i sommervarmen.

Hvad gør i ved det?

<{POST_SNAPBACK}>

Gaffa-tape.

Problemet er bare, når jeg er færdig og ikke kan få hænderne fri :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share