Anbefaling af hjemmeudstyr - for anden gang


SSdk
 Share

Recommended Posts

Hej alle.

Vil gerne have eget hjemmeudstyr, dog så er jeg ikke klar til at slippe +5000kr,- for noget hjemmeudstyr når jeg stadig er så ny i det.

Jeg har haft et godt øje på dette sæt:

http://www.fitnessgruppen.dk/default.asp?f...31&pfgnr=312555

Bare med en 220 50mm OL stang i stedetfor.

Men det er i overkanten.

Kan jeg ikke få noget, nyt, til en lidt mere attraktiv pris?

Stativets max belastning behøver slet ikke være så stort, tror næppe jeg kommer til smide 140kg over nakken inden for de første par år.

Jeg vil dog gerne have at stativet har sikkerhedsaflægning, altså hvis man ikke kan holde stangen oppe så får man den ikke retur ned i hovedet - dette er et must.

Kan I anbefale nogle gode begynder stativer+bænke+stang med vægt?

Har selvfølgelig gloet hjemmesider såsom http://www.fitnessgruppen.dk/ igennem flere gange, men jeg ved ikke rigtig hvad der er godt og hvad der er skidt mht til at det skal bruges til en nybegynder, samt hvad man får for prisen.

Faktisk har jeg også tænkt på, bare at nøjes med en god stang og et par skiver - kan man ikke komme et pænt stykke vej bare med dette alene, når man nu er ny?

Hjælp?

Edited by SSdk
Link to comment
Share on other sites

Det sæt du omtaler har jeg faktisk også luret på at købe, men indtil videre har jeg kun købt vægtstangen(som jeg desuden synes er glimrende, har ikke oplevet nogle problemer med den indtil videre)

Jeg synes bare du skal gå ned og købe sættet hvis du vil træne seriøst. Det er meget bedre at købe noget kvalitet til at starte med, istedet for at købe noget billigt skidt, som man i sidste ende fortryder man har købt. Det er jo tit det er dyrt at købe billigt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det sæt du omtaler har jeg faktisk også luret på at købe, men indtil videre har jeg kun købt vægtstangen(som jeg desuden synes er glimrende, har ikke oplevet nogle problemer med den indtil videre)

  Jeg synes bare du skal gå ned og købe sættet hvis du vil træne seriøst. Det er meget bedre at købe noget kvalitet til at starte med, istedet for at købe noget billigt skidt, som man i sidste ende fortryder man har købt. Det er jo tit det er dyrt at købe billigt :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe ja, vi er skam enige på det punkt.

Problemet er bare at det er en for stor mundfuld for mig på én gang.

Vil gerne igang NU :) Så tænkte på bare at købe vægstang + skiver og så kan stativ vente et stykke tid. Lyder det som en ok ide?

Det jeg bare mest er bange for er, at hvis jeg køber stang og skiver nu, at der så kommer et godt tilbud om 2-3 måneder på en samlet pakke.

Men så kan man vel altid gå og vente? :tongue::raisebrow:

Men hvis jeg bare vælger stang+skiver til at starte med - hvor langt kan jeg komme her, inden for seriøs hjemme træning?

En 220cm OL 50mm stang ER at foretrække?

2000kr,- er også mange penge bare for en stang synes jeg, specielt når jeg nok kun kan løfte 40kg til at starte med alligevel :laugh::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hehe ja, vi er skam enige på det punkt.

Problemet er bare at det er en for stor mundfuld for mig på én gang.

Vil gerne igang NU :) Så tænkte på bare at købe vægstang + skiver og så kan stativ vente et stykke tid. Lyder det som en ok ide?

Det kunne være en rigtig god ide synes jeg, for lige at se om dette "game" er noget for dig.
Det jeg bare mest er bange for er, at hvis jeg køber stang og skiver nu, at der så kommer et godt tilbud om 2-3 måneder på en samlet pakke.

Men så kan man vel altid gå og vente? tongue.gif raisebrow.gif

Det tror jeg såmænd ikke du skal bekymre dig så meget om det er sjældent at der er de helt store besparelser på den slags ting. Der har dog faktisk lige fornyligt været tilbud på sættet men man sparede kun 200-300 kr. hvilket jo er småpenge :tongue:

Men hvis jeg bare vælger stang+skiver til at starte med - hvor langt kan jeg komme her, inden for seriøs hjemme træning?

En 220cm OL 50mm stang ER at foretrække?

2000kr,- er også mange penge bare for en stang synes jeg, specielt når jeg nok kun kan løfte 40kg til at starte med alligevel laugh.gif laugh.gif

Du kan faktisk komme meget langt ved kun at bruge vægt stang, de eneste muskel grupper du måske vill være lidt svære at træne er bryst, da det er svært at træne brystet komplet uden en form for horisontalt pres. Og så måske for siden af benene da du ikke kan træne squat.

Jeg ville bestemt mene at en olympisk vægtstang er at foretrække. stangen koster nu 3000 og det er jo med skiver.

PS jeg tror nu godt du kan løfte mere end 40 kg. til at starte med :wink: Tag nu f.eks. dødløfti den kan du nok med et forsigtigt gæt kunne løfte 80-100kg. i

Link to comment
Share on other sites

Hej !

Jeg har netop anskaffet mig det stativ og den bænk du taler om, og jeg er rigtig glad for det. :4thumbup:

Inden da havde jeg bare en stang og en god del skiver - 25 mm. Det kan fint lade sig gøre at træne med det i starten.

50 mm virker unægtelig mere 'lækkert' at træne med på een eller anden måde, men til gengæld synes jeg det er en stor fordel, at 25 mm skiverne kan benyttes til håndvægte med spinlock. Det kan man mig bekendt ikke med 50mm. :huh2:

Så mit forslag vil være at starte med stang og en bunke skiver (og evt. en mere simpel bænk fra www.dba.dk eller lignende), og så senere købe Squat-rack/bænkpress-stativ.

Det er selvfølgelig rigtigt at der nu i fitnessgruppen er et tilbud hvor vægtsættet er med, men min egen oplevelse er at fitnessgruppen er flinke at handle med, - så prøv at tage kontakt til dem når tiden kommer, og hør efter et tilbud der passer til dig.

God fornøjelse !

Mhv

Jesper

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share