min log


Powerbaby
 Share

Recommended Posts

Hmm... der er ikke sket så meget...

Jo, min psyk skal lave speciallægeerklæring nu... så det er jo fint. :4signme: det skal jeg se, om jeg skal være med til, eller jeg bare skal ned og læse den igennem...

I weekenden har jeg holdt fødselsdag. Det var en hård nyser - jeg havde mange overvejelser omkring det op til, og tog også beroligende på dagen, men det gik heldigvis fint. Sprang træningen over lørdag formiddag, for jeg kan ikke overskue for meget i hovedet, så sådan blev det. :dry:

Søndag var jeg træt og rastløs ovenpå BZ og deres ved ud af kroppen igen... så den foregik på sofaen til en film. Så "Dresden".

Jeg har fået formanden for BL foreningen til at hjælpe mig (Mette, du ved med hvad :smile: ) så hun har kontakten til min sagsbehandler... min angst fylder for meget lige pt.

Idag er en komme-til-mig-selv-helt-dag.... jeg skal lige mentalisere.

Baby

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 768
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hmm... der er ikke sket så meget...

Jo, min psyk skal lave speciallægeerklæring nu... så det er jo fint. :4signme: det skal jeg se, om jeg skal være med til, eller jeg bare skal ned og læse den igennem...

I weekenden har jeg holdt fødselsdag. Det var en hård nyser - jeg havde mange overvejelser omkring det op til, og tog også beroligende på dagen, men det gik heldigvis fint. Sprang træningen over lørdag formiddag, for jeg kan ikke overskue for meget i hovedet, så sådan blev det. :dry:

Søndag var jeg træt og rastløs ovenpå BZ og deres ved ud af kroppen igen... så den foregik på sofaen til en film. Så "Dresden".

Jeg har fået formanden for BL foreningen til at hjælpe mig (Mette, du ved med hvad :smile: ) så hun har kontakten til min sagsbehandler... min angst fylder for meget lige pt.

Idag er en komme-til-mig-selv-helt-dag.... jeg skal lige mentalisere.

Baby

Hej PB.

Husk at du altid kan skrive hvis du har behov for råd :smile:

Edited by Mettehelena
Link to comment
Share on other sites

Hej Mette

Ja og tusind tak.. :blush: det har været en uge med alt for meget om ørerne... det ser jeg desværre først når det er for sent, og idag vandt barberbladet desværre kampen... :cry:

Min venstre arm er øm nu... jeg har skåret mig mange steder i underarmen.. det gjorde så ondt indeni... kunne slet ikke rumme det.

Jeg har sovet det meste af dagen efterfølgende.

Jeg skulle have været nede og træne, men allerede da jeg stod op, kunne jeg mærke det ville gå galt idag... l.... sygdom !

Edited by Powerbaby
Link to comment
Share on other sites

Hej Mette

Ja og tusind tak.. :blush: det har været en uge med alt for meget om ørerne... det ser jeg desværre først når det er for sent, og idag vandt barberbladet desværre kampen... :cry:

Min venstre arm er øm nu... jeg har skåret mig mange steder i underarmen.. det gjorde så ondt indeni... kunne slet ikke rumme det.

Jeg har sovet det meste af dagen efterfølgende.

Jeg skulle have været nede og træne, men allerede da jeg stod op, kunne jeg mærke det ville gå galt idag... l.... sygdom !

For katten da... Det er noget skidt.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder godt nok ubehageligt, at du har det sådan. :unhappy:

Hvordan kommer du af "tvangstanken" om, at du skal skære i dig selv? :unsure:

Du har ikke nogen, du kan ringe til, når du får det sådan, og dermed måske have en mulighed for at flytte fokus? :unsure:

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Det lyder godt nok ubehageligt, at du har det sådan. :unhappy:

Hvordan kommer du af "tvangstanken" om, at du skal skære i dig selv? :unsure:

Du har ikke nogen, du kan ringe til, når du får det sådan, og dermed måske have en mulighed for at flytte fokus? :unsure:

'Pyt

Hej Pyt

Trangen til at slkære bliver stærk når smerten indeni er for stor. Den er simpelthen lettere at rumme og forholde sig til fysisk end psykisk. Derfor giver det en øjeblikkelig psykisk lettelse når man skærer. :gal: hvordan jeg "kommer ud af tanken igen"... ja den indre smerte letter simpelthen stille og roligt, og jeg bliver "klar" igen... og så går det op for mig hvad jeg har lavet.

Det er noget lort, men belønningen er der jo prompte når man har det rigtig skidt, og derfor virker det. Jeg tror det er derfor det er så svært at komme ud af igen... hvad skal jeg ellers gøre ? Hvad virker lige så godt ?

Jeg var ikke alene i weekenden, så det er ikke derfor jeg gjorde det... det kogte bare over, og så er det som om jeg forsvinder fra mig selv... :blink: Jeg har ikke lyst til at kontakte noget og søger den hurtige forløsning, desværre.

Nu er det træls... jeg skal gå med lange ærmer de næste 14 dage... :mad: men det er jo min egen skyld... det tænker man jeg ikke lige over når man står i det... og jeg har det altså lidt svært med træning og bad på lørdag... :crazy:

Baby

Link to comment
Share on other sites

Hej Pyt

Trangen til at slkære bliver stærk når smerten indeni er for stor. Den er simpelthen lettere at rumme og forholde sig til fysisk end psykisk. Derfor giver det en øjeblikkelig psykisk lettelse når man skærer. :gal: hvordan jeg "kommer ud af tanken igen"... ja den indre smerte letter simpelthen stille og roligt, og jeg bliver "klar" igen... og så går det op for mig hvad jeg har lavet.

Det er noget lort, men belønningen er der jo prompte når man har det rigtig skidt, og derfor virker det. Jeg tror det er derfor det er så svært at komme ud af igen... hvad skal jeg ellers gøre ? Hvad virker lige så godt ?

Jeg var ikke alene i weekenden, så det er ikke derfor jeg gjorde det... det kogte bare over, og så er det som om jeg forsvinder fra mig selv... :blink: Jeg har ikke lyst til at kontakte noget og søger den hurtige forløsning, desværre.

Nu er det træls... jeg skal gå med lange ærmer de næste 14 dage... :mad: men det er jo min egen skyld... det tænker man jeg ikke lige over når man står i det... og jeg har det altså lidt svært med træning og bad på lørdag... :crazy:

Baby

Det er ligesom et hurtigt fix for narkomaner, overspisning og opkastning for bulimikere, et akut behov for sukker når blodsukkeret er for lavt, osv, et her-og-nu behov. Det er desværre ikke så ualmindeligt som man skulle tro... Og som PB skriver, man tænker ikke over konsekvenserne i situationen, de tanker kommer først bagefter.

Men PB, det er ikke din egen skyld at du skar dig, eller at du er syg. Det må du simpelthen tro på.

Link to comment
Share on other sites

Det er ligesom et hurtigt fix for narkomaner, overspisning og opkastning for bulimikere, et akut behov for sukker når blodsukkeret er for lavt, osv, et her-og-nu behov. Det er desværre ikke så ualmindeligt som man skulle tro... Og som PB skriver, man tænker ikke over konsekvenserne i situationen, de tanker kommer først bagefter.

Men PB, det er ikke din egen skyld at du skar dig, eller at du er syg. Det må du simpelthen tro på.

Hej Mette

Det er helt rigtigt. Mange med BL er misbrugere af alkohol, piller, cigaretter, mad eller andet stimulans, der giver en hurtigt tilfredsstillelse. Jeg bryder mig ikke om at miste kontrollen med mig selv, og derfor hverken drikker jeg eller tager stoffer. Slik spiser jeg i meget begrænsede mængder og jeg ryger ikke. Dvs. jeg har ikke andre "ting" jeg kan slå mig på.. det er ikke et bevidst valg, det er bare blevet sådan.

Dertil kommer at det er normalt, at vi pga. vores enormt store selvhad, begår selvskade af forskellig art. Nogle sælger sig selv på gaden (ja tænk jer lige om mænd - måske er hende i køber psykisk syg :nonono: ), skærer, sulter sig, overspiser, overtræner (!) eller andre måder at straffe sig selv på.

Jeg ved godt min BL ikke er min skyld. Jeg har jo ikke selv lavet den... Den er bare så træls ! :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Hej, Pb. :smile:

Det er voldsomme ting, du må igennem. Jeg har selv lidt af meget slem panikangst, og kæmper fortsat med lavt selvværd. Så måske forstår jeg noget af det, du går og tumler med (men det kunne aldrig falde mig ind at påstå, at jeg forstår det hele).

Jeg ønsker dig det bedste!

Venligst

Oksen/Martin

Link to comment
Share on other sites

Hej Martin

Tak for dine søde ord... denne log har efterhånden taget en noget utraditionel drejning herinde på MOL... :wink:

Jeg kender godt panikangst, det har jeg oplevet selv. Min angst er dog primært af generel karakter, hvilket er slemt nok endda. :crazy: Det er sgu træls at gå og være bange for dit og dat.

Fælles for os to må være, at vi ved hvad det vil sige, at livet ikke altid er lige samarbejdsvillig...

Baby

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
God påske. :smile:

Og husk...

...We’ve been on the run

Driving in the sun

Looking out for #1

California here we come

Right back where we started from.

:smile:

'Pyt

I lige måde. :smile:

Bringer minder frem fra pump... hmm.. var det 55 eller 56 ? Det minder i hvert tilfælde om den sang..

pb

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ja, jeg må prøve at finde gejsten frem igen...

Fandt bikinien i skabet forleden og fik vildt meget lyst til at komme til Blokhus... men det er nok liiiige lidt for koldt endnu. :crazy: jeg glæder mig dog til vi skal til stranden til sommer. Jeg elsker vandet og det sorgløse ved at ligge ved stranden og grille i solen. Jeg må prøve om ikke jeg kan holde mine arme pæne så jeg kan få t-shirt på og vise arme... bare ikke arrene er for grimme. :nonono:

Jeg er glad for i stadig kiger ind til mig herinde... det holder mig kørende, selvom jeg til tider ryger helt ned i hullet... Jeg havde fødselsdag for lidt over en uge siden og havde besluttet mig for, at det skulle være dagen hvor jeg gjorde en ende på det hele, men jeg kom igennem det, men hjælp fra dem omkring mig. Det er fandme ikke let det her. :nonono:

pb

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg må prøve at finde gejsten frem igen...

Fandt bikinien i skabet forleden og fik vildt meget lyst til at komme til Blokhus... men det er nok liiiige lidt for koldt endnu. :crazy: jeg glæder mig dog til vi skal til stranden til sommer. Jeg elsker vandet og det sorgløse ved at ligge ved stranden og grille i solen. Jeg må prøve om ikke jeg kan holde mine arme pæne så jeg kan få t-shirt på og vise arme... bare ikke arrene er for grimme. :nonono:

Jeg er glad for i stadig kiger ind til mig herinde... det holder mig kørende, selvom jeg til tider ryger helt ned i hullet... Jeg havde fødselsdag for lidt over en uge siden og havde besluttet mig for, at det skulle være dagen hvor jeg gjorde en ende på det hele, men jeg kom igennem det, men hjælp fra dem omkring mig. Det er fandme ikke let det her. :nonono:

pb

Hopper lige frem fra skabet...

Det er godt nok hård læsning, men sejt at du holder dig ovenvande og skriver åbent om det.

Jeg håber snart der er lys for enden af tunnelen for ingen fortjener at have det sådan, som du har det.

Men lad nu være med at dunke dig selv i hovedet, over de ting der er sket - dem kan du ikke ændre. :wink: Prøv i stedet at se fremad.

Tanker og a060.gif

Candygirl

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Hopper lige frem fra skabet...

Det er godt nok hård læsning, men sejt at du holder dig ovenvande og skriver åbent om det.

Jeg håber snart der er lys for enden af tunnelen for ingen fortjener at have det sådan, som du har det.

Men lad nu være med at dunke dig selv i hovedet, over de ting der er sket - dem kan du ikke ændre. :wink: Prøv i stedet at se fremad.

Tanker og a060.gif

Candygirl

Velkommen i min log.

Ja det er nogen lort jeg lever i... det ved jeg, men jeg holder næsen oven vande så godt jeg kan. :wink: Det er ikke altid lige nemt... lige pt. raser borderlinen 100 % i mig. Med selvmordstanker og hele baduljen... så er det altså svært at være inde i mit hoved og få en dag til at hænge sammen...

Jeg ødelæger alt for alle mine nærmeste og vil bare være i fred... jeg vil dø og ødelægge mig selv... :cry:

pis

Link to comment
Share on other sites

Fandt bikinien i skabet forleden og fik vildt meget lyst til at komme til Blokhus... men det er nok liiiige lidt for koldt endnu. :crazy:

Ja, det tror jeg du har fuldstændig ret i :laugh:

Velkommen i min log.

Ja det er nogen lort jeg lever i... det ved jeg, men jeg holder næsen oven vande så godt jeg kan. :wink: Det er ikke altid lige nemt... lige pt. raser borderlinen 100 % i mig. Med selvmordstanker og hele baduljen... så er det altså svært at være inde i mit hoved og få en dag til at hænge sammen...

Jeg ødelæger alt for alle mine nærmeste og vil bare være i fred... jeg vil dø og ødelægge mig selv... :cry:

pis

Det må du ikke...

Tag en dag ad gangen, og se det som en sejr når dagen er gået. Selvom du har svært ved at leve, så tænk på alle dem som elsker dig, og som vil blive voldsomt kede af det hvis du går bort

Link to comment
Share on other sites

Det må du ikke...

Tag en dag ad gangen, og se det som en sejr når dagen er gået. Selvom du har svært ved at leve, så tænk på alle dem som elsker dig, og som vil blive voldsomt kede af det hvis du går bort

Det er også den strategi jeg lever efter lige nu... tager én dag af gangen.. nogle dage er ok og andre er så bare ikke, synd :dry:

Tak for tankerne.. har sendt dig en pm. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
Vi ville ellers hellere se dig her længere østpå. :tongue:

Sådan lidt skrammer på armene er ikke noget man ser gennem det tykke lag solcreme. :wink:

'Pyt

Hov.. har ikke fået svaret.

Ja, jeg lever altså endnu- ved det, det må man ikke spøge med, men jeg er her altså endnu. :dry:

Jeg får ikke trænet... jeg får på den anden side heller ikke spist... :crazy: min appetit er elendig og mad smager af luft, så det er bare kedeligt at spise.

Mine arme, som du hentyder til, er ved at være pæne nu. :4thumbup: jeg har ikke skåret i ca. en måned, tror jeg, så det er kun ar. Det er ikke fordi trangen ikke har været der, men jeg har kæmpet og holdt mig i skindet... det er gået ud over maden i stedet - jeg har undladt at spise.

Så du synes jeg skulle komme en tur østpå, til hovedstaden mener du ? Jeg ved ikke engang om mit pas er fornyet... :tongue:

PB

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share