PC træningsdagbog


henrikf
 Share

Recommended Posts

Vil der komme noget med kost i fremtiden? det er det eneste som jeg syntes der mangler.. fx et program ligesom kropkost.. det sat samme med dette program ville være rigtig godt.. så man kun skal bruge et program..

Kost er ikke det første jeg satser på, da jeg stadig synes der mangler en del anden funktionallitet.

Link to comment
Share on other sites

Kost er ikke det første jeg satser på, da jeg stadig synes der mangler en del anden funktionallitet.

ok.. hvad er ellers dine planer med programmet? hvad vil du have det til at indeholde? hvad vil du have det bliver brugt til?

Her mener jeg selvfølgelig til når den færdige version af programmet kommer

Link to comment
Share on other sites

ok.. hvad er ellers dine planer med programmet? hvad vil du have det til at indeholde? hvad vil du have det bliver brugt til?

Her mener jeg selvfølgelig til når den færdige version af programmet kommer

Her er nogle af de ting jeg havde tænkt mig:

Generelt

----------

- Grafer der viser træningstid pr. måned og år

- Kunne indtaste maks-puls for hver sportsgren da den er sportsgrensafhængig

- Samlet oversigt over "helbred" dvs. vægt, fetdprocent og hvilepuls, samt ideal værdier

Distance sportsgrene

------------------------

- Udskrift af ruter

- Graf over distance pr. måned og år

- Træningsnes fordeling på puls-zoner

- Rekorder for alle ruter

Vægttræning

---------------

- Registrering af maksforsøg for øvelser

- Fordeling af træning på muskelgrupper

- Kopiere øvelser og programmer til anden bruger

Link to comment
Share on other sites

Her er nogle af de ting jeg havde tænkt mig:

Generelt

----------

- Grafer der viser træningstid pr. måned og år

- Kunne indtaste maks-puls for hver sportsgren da den er sportsgrensafhængig

- Samlet oversigt over "helbred" dvs. vægt, fetdprocent og hvilepuls, samt ideal værdier

Distance sportsgrene

------------------------

- Udskrift af ruter

- Graf over distance pr. måned og år

- Træningsnes fordeling på puls-zoner

- Rekorder for alle ruter

Vægttræning

---------------

- Registrering af maksforsøg for øvelser

- Fordeling af træning på muskelgrupper

- Kopiere øvelser og programmer til anden bruger

Glæder jeg mig til at se og prøve til den tid..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg er netop blevet færdig med en ny version af Træningsdagbogen (Version 0-0-23).

Træningsdagbogen kan downloades fra min hjemmeside på www.henrikfrank.dk

Jeg vil som altid, gerne have besked såfremt der skulle være fejl, enten i forbindelse med installationen eller i selve programmet.

Version 0-0-23 indeholder ud over nogle mindre fejlrettelser følgende nyheder:

Distancesportsgrene

------------------------------

- Graf hvor man kan sammenligne den tilbagelagte distance over flere år

Menu: Distance->Grafer

- Tabel med oversigt over tilbagelagt distance pr. periode (År, måned eller uge)

Menu: Distance->Distance pr. periode

- Rute skærmbilledet har fået tilføjet et faneblad med statistiske oplysninger om ruten

Menu: Distance->Ruter

Vægttræning

-------------------

- I Øvelses skærmbilledet, er der nu mulighed for at registrere maksløft. Her ud over har skærmbilledet fået tilføjet et faneblad med statistiske oplysninger om øvelsen.

Menu: Vægt->Øvelser

- Program skærmbilledet har fået tilføjet et faneblad med statistiske oplysninger om programmet

Menu: Vægt->Programmer

Triathlon

------------

- Program skærmbilledet har fået tilføjet et faneblad med statistiske oplysninger om programmet

Menu: Triathlon->Programmer

Andre sportsgrene

---------------------------

- Program skærmbilledet har fået tilføjet et faneblad med statistiske oplysninger om programmet

Menu: Andre->Programmer

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Version 0-0-25 af Træningsdagbogen kan nu downloades fra www.henrikfrank.dk

Programmet er stadig under udvikling, og derfor gratis.

Jeg vil som altid gerne have besked om eventuelle fejl og forslag til forbedringer.

Brug forummet på http://dagbog.12.forumer.com/index.php?sid...aff253d1570d750 til dette.

Den nye version indeholder følgende forbedringer:

Generelt

- Rettet fejl i træningspas: Når man ville indsætte en Rute, Program eller træningstype, ved at trykke på knapperne ved siden af det pågældende felt, opstod der en systemfejl

- På hovedskærmbilledet er der tilføjet totaler for Distance, point, antal reps og tonnage. Bemærk at totalfelterne kun vises såfremt man har valgt at vise de pågældende kolonner på skærmbilledet

- Mulighed for at deaktivere programmer/ruter

- Nyt skærmbillede: Helbredsoversigt. Dette skærmbillede samler en række af de helbredsoplysninger der har indtastet andre steder, og giver mulighed for beregning af stofskifte. Man kommer til skærmbilledet via menuen Helbred->Helbredsoversigt

- Hvis der ikke er indtastet hvilepuls sættes denne nu til at være 60. Jeg har valgt at gøre dette, da hvilepulsen bruges i intensitetsberegningerne. Tidligere kunne intensiteten derfor ikke beregnes hvis der ikke var indtastet hvilepuls

- Rettet fejl: I skærmbilledet Udsøg træningspas. Sorteringe på dato/tid var ikke korrekt

- Tilføjet visning af Tip om anvendelsen af dagbogen i diverse skærmbilleder. Hvis du ikke vil se et tip igen, så sæt kryds i feltet "Vis ikke dette tip igen", i tip skærmbilledet

- Tilføjet feltet Kal./minut (Kalorier pr minut ) på træningspas skærmbilledet. Man kan vælge at få dette felt med på træningspas oversigterne

Hvis man ønsker at se feltet i træningspas oversigterne, skal man vælge dette i Indstillinger (Menuen Generelt->Indstillinger).

- Der kan nu for hver sportsgren angives en sportsgrensforkortelse. Denne kan bruges i træningspas oversigterne, i stedet for sportsgrensbetegnelsen. Da sportsgrensforkortelsen kun er 10 karakterer langt, opnår man herved at kunne se flere kolonner på skærmbilledet. Hvis man ønsker at bruge sportsgrensforkortelsen i træningspas oversigterne i stedet for sportsgrensbetegnelsen, skal man vælge dette i Indstillinger (Menuen Generelt->Indstillinger).

Bemærk: Ved opgraderingen sætte sportsgrensforkortelserne automatisk til de 10 første karakterer af Sportsgrensbetegnelsen.

Check derfor forkortelserne og tilret dem om nødvendigt.

- Træningspas skærmbilledet - Såfremt feltet "Opdater totaler på Pas skærmbilledet" er er krydset af, vil gennemsnits-pulsen fra fanebladet Mellemtider/Specifikation af træning nu blive overført til "Gns puls" feltet i Puls fanebladet

Distance sportsgrene

- Rettet fejl i træningspas: Når man valgte en rute fra drop down listen, blev distancen for ruten ikke overført til distance feltet

Vægttræning

- Rettet fejl i fanebladet Statistik på programskærmbilledet: Antal reps var forkert

- Træningspas skærmbilledet: I øvelses fanebladet er der til føjet en knap Se øvelse. Når man vælger en øvelse i skærmbilledet og trykker på denne knap, kommer man ind i øvelses skærmbilledet for den pågældende øvelse.

- Rettet fejl i skærmbilledet til udsøgning af træningspas (Sum felterne stod forkert)

- Tilføjet statistik for Uge/Måned/År

- Udførte øvelser: Man kan nu også udsøge på Program og Træningstype. Bemærk at man i modsætning til tidligere, skal trykke på knappen Udsøg, for at foretage udsøgningen, når udsøgningskriterierne er udfyldt.

- I øvelses skærmbilledet kan man nu vælge om man vil se graf for vægt, tonnage, antal sæt eller antal reps for øvelsen

Andre

- Tilføjet statistik for Uge/Måned/År

Med venlig hilsen

Henrik Frank

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Beta version 0-0-26 af Træningsdagbogen kan nu downloades fra www.henrikfrank.dk

Denne version indeholde ikke nogen større nyheder, men retter en række fejl i version 0-0-25.

De vigtigste fejl der er rettet er:

- Fejl ved oprettelse af ny sportsgren såfremt betegnelsen på sportsgenen var på mere end 15 karakterer

- Forsøg på at bruge backup funktionen ville på mange PC'er medføre en fejl

- Fejlmeddelelse når man oprettede ny øvelse - Denne havde ingen praktisk betydning men var selvfølgelig generene

Her ud over er en række mindre fejl blevet rettet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Beta version 0-0-27 af Træningsdagbogen kan nu downloades fra www.henrikfrank.dk

Denne version indeholde følgende ændringer:

- Når man opretter et nyt træningspas, er det nu kun aktive ruter/programmer der vises i rullepanelet Rute/Program

- Skærmbilledet Øvelse (Opret, ret, Se øvelse) - Statistik fanebladet. Tilføjet mulighed for udsøgning på Program og Vægt

- Skærmbilledet Øvelse (Opret, ret, Se øvelse) - Tilføjet nyt faneblad "Udførelse" der giver oversigt over de gange øvelsen har været udført

- Skærmbillederne Vægt, Fedtprocent og Helbredsoversigt er nu slået sammen i et enkelt skærmbillede "Vægt og Fedtprocent" hvilket blandt andet give et bedre overblik over udviklingen i vægt og fedtprocent. Det er desuden blevet muligt at registrere sin livvidde.

Her ud over er en række mindre fejl blevet rettet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share