PC træningsdagbog


henrikf
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er netop blevet færdig med den første beta version af en PC baseret træningsdagbog. Den vil kunne bruges til stort set alle sportsgrene og indeholder desuden særlige funktioner til

vægttræning. Her ud over kan man registrere oplysninger om vægt, fedtprocent, hvilepuls m.m.

Som sagt er der tale om en beta version, så programmet er stadig under udvikling men indeholder alle væsentlige funktioner. Der vil løbende komme opdateringer til programmet, når der er tilføjet nye funktioner. Download og brug af Træningsdagbogen vil være gratis indtil programmet er færdigudviklet.

Se nærmere om programmet og download det fra http://www.henrikfrank.dk/

Kommentarer, forslag til forbedringer samt oplysninger om eventuelle fejl i programmet modtages gerne.

Link to comment
Share on other sites

Ved første øjekast, ser programmet rigtigt godt ud! :4thumbup: Jeg gik flittigt igang med at indtaste alle mulige oplysninger, programmer, øvelser osv. Men så fandt jeg ud af at jeg ikke engang kan oprette et træningspas, uden at få en fejlmedelelse :sneaky2: Så pt. kan programmet slet ikke bruges til noget. Og til mange af de andre funktioner, får jeg også div. fejlmedelelser :blush: Men når der engang er kommet styr på alle disse bugs, så tror jeg bestemt programmet kan blive nyttigt for mange sportsfolk.

Link to comment
Share on other sites

Ved første øjekast, ser programmet rigtigt godt ud! :4thumbup: Jeg gik flittigt igang med at indtaste alle mulige oplysninger, programmer, øvelser osv. Men så fandt jeg ud af at jeg ikke engang kan oprette et træningspas, uden at få en fejlmedelelse :sneaky2: Så pt. kan programmet slet ikke bruges til noget. Og til mange af de andre funktioner, får jeg også div. fejlmedelelser :blush: Men når der engang er kommet styr på alle disse bugs, så tror jeg bestemt programmet kan blive nyttigt for mange sportsfolk.

Det forstår jeg ikke. Jeg har i lang tid selv brugt programmet uden problemer, og har også i dag prøvet at installere det på en anden PC, hvor det fungerede uden problemer. Har du mulighed for at sende mig fejlmeddelelsen ? Send den evt. til min privat mail: [email protected]

Er der andre der har haft problemer ?

Link to comment
Share on other sites

Ser fedt ud...

Har lige et par spørgsmål...

Hvornår er det færdigt?

Hvad kommer det til at koste?

Hvad kommer det til at koste for os molere? :laugh:

Det er svært at sige hvornår programmet er færdigt, da det afhænger af hvor meget jeg får tid til at arbejde med det, samt hvor meget funktionalitet jeg vil komme i det inden jeg synes det virker færdigt.

Jeg regner med at prisen bliver 300 kr.

>Hvad kommer det til at koste for os molere?

Lad os vende tilbage til det når programmet er færdigt.

Link to comment
Share on other sites

Hmmmm ... det virker ikke her. Jeg kører win2000 og får følgende fejl:

Det betyder ikke noget som der står her - jeg fik forresten også samme fejl og programmet virker fint på min computer med win2000.

Der kan i visse tilfælde komme nogle fejlmeddelelser under installationen. Disse er som regel uden betydning, så man skal blot vælge at fortsætte installationen.
Edited by Niels Weldingh
Link to comment
Share on other sites

Hmmmm ... det virker ikke her. Jeg kører win2000 og får følgende fejl:

post-3384-1127677406_thumb.jpg

post-3384-1127677423_thumb.jpg

Har lige testet det på WIn2000. Jeg får samme fejl, men hvis jeg trykker på Ignore, kører isnatllationen videre og programmet virker.

Henrik -> Fedt, at du har rettet fejlen allerede. Glæder mig til at prøve den nye version, men har lige et spørgsmål.

Er det sådan, at man bare kan opdaterer programmet eller måske bare genbruge diverse filer, så man ikke behøver at starte helt forfra hvergang, der kommer en ny version?

Ja, når man opdaterer læses data fra den foregående version automatisk ind i den nye version.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg har prøvet at installere denne træningsdagbog, men der kom en masse fejl på en hel masse manglende DLL filer, jeg slettede det derfor igen.

Men følgende fejl kommer stadig efter at programmet er fjernet igen:

CTFMON.EXE -Entry piont not found, kommer som pop up når windows 2kpro starter op.

Så nu er min PC altså fucked up... Så jeg vil bare sige at jeg synes ikke at det er så smart at du tester dit program på denne måde.

MVH

Lars

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg har prøvet at installere denne træningsdagbog, men der kom en masse fejl på en hel masse manglende DLL filer, jeg slettede det derfor igen.

Men følgende fejl kommer stadig efter at programmet er fjernet igen:

CTFMON.EXE -Entry piont not found, kommer som pop up når windows 2kpro starter op.

Så nu er min PC altså fucked up... Så jeg vil bare sige at jeg synes ikke at det er så smart at du tester dit program på denne måde.

MVH

Lars

Hej

Jeg har prøvet at installere denne træningsdagbog, men der kom en masse fejl på en hel masse manglende DLL filer, jeg slettede det derfor igen.

Men følgende fejl kommer stadig efter at programmet er fjernet igen:

CTFMON.EXE -Entry piont not found, kommer som pop up når windows 2kpro starter op.

Så nu er min PC altså fucked up... Så jeg vil bare sige at jeg synes ikke at det er så smart at du tester dit program på denne måde.

MVH

Lars

Hej Lars

>Så jeg vil bare sige at jeg synes ikke at det er så smart at du tester dit program >på denne måde

Jeg er ked af at din PC er fucked up. Jeg har imidlertid selv testet programmet på både XP og Win2000. Det er imidlertid umuligt at teste for alle fejlmuligheder i forbindelse med installationen, da hver PC er konfigureret forskelligt. Selv på software jeg har købt i en forretning, oplever jeg af og til problemer med installationen.

Da jeg testede på Windows2000, kom der nogle fejlemeddelelser under installationen, som jeg imidlertid ingnorerede hvorefter programmet fungerede uden problemer. Jeg har også foretaget en afinstallation i Win2000, unden at der opstod problemer.

Jeg vil foreslå at du prøver at køre installationen helt igennem og ignorere fejlmeddelelserne. Herefter kan du eventuelt afinstallere programmet igen, hvis det stadig ikke virker. Dette kan måske fjerne din fejlmeddelelse.

Link to comment
Share on other sites

Hej Lars

>Så jeg vil bare sige at jeg synes ikke at det er så smart at du tester dit program >på denne måde

Jeg er ked af at din PC er fucked up. Jeg har imidlertid selv testet programmet på både XP og Win2000. Det er imidlertid umuligt at teste for alle fejlmuligheder i forbindelse med installationen, da hver PC er konfigureret forskelligt. Selv på software jeg har købt i en forretning, oplever jeg af og til problemer med installationen.

Da jeg testede på Windows2000, kom der nogle fejlemeddelelser under installationen, som jeg imidlertid ingnorerede hvorefter programmet fungerede uden problemer. Jeg har også foretaget en afinstallation i Win2000, unden at der opstod problemer.

Jeg vil foreslå at du prøver at køre installationen helt igennem og ignorere fejlmeddelelserne. Herefter kan du eventuelt afinstallere programmet igen, hvis det stadig ikke virker. Dette kan måske fjerne din fejlmeddelelse.

Er prøvet, maskinen mangler en fil der hedder ntdll.dll som dit program måske har slettet eller ændret... hvis du siger der kommer fejlmeddelser ved installation er der da et eller andet helt galt med dit program.

Link to comment
Share on other sites

Er prøvet, maskinen mangler en fil der hedder ntdll.dll som dit program måske har slettet eller ændret... hvis du siger der kommer fejlmeddelser ved installation er der da et eller andet helt galt med dit program.

Nu er det ikke selve programmet der er nogte galt med, men installations programmet. Som sagt så er det ikke nogen eksakt videnskab at sætte et installationsprogram op, da der næsten ikke er 2 PC'ere der er konfigureret ens.

Vedrørende ntdll.dll, så er det ikke en fil som jeg installere. Ved afinstallation skulle denne fil derfor heller ikke bllive fjernet. Jeg har selv lige checket på en Win2000 maskine hvor jeg har foretaget afinstallation. Her er ntdll.dll stadig på maskinen.

Har du prøvet at søge efter filen ?

Hvis du ikke kan finde den kan jeg eventuelt maile den til dig.

Link to comment
Share on other sites

Nu er det ikke selve programmet der er nogte galt med, men installations programmet. Som sagt så er det ikke nogen eksakt videnskab at sætte et installationsprogram op, da der næsten ikke er 2 PC'ere der er konfigureret ens.

Vedrørende ntdll.dll, så er det ikke en fil som jeg installere. Ved afinstallation skulle denne fil derfor heller ikke bllive fjernet. Jeg har selv lige checket på en Win2000 maskine hvor jeg har foretaget afinstallation. Her er ntdll.dll stadig på maskinen.

Har du prøvet at søge efter filen ?

Hvis du ikke kan finde den kan jeg eventuelt maile den til dig.

Filen er tilstede på PC'en hvor den skal være, men fejlmeldingen kommer stadig... så der må være ændret i nogle sti'er eller lign...

Link to comment
Share on other sites

Har dette noget at gøre med det træningsprogram Morten Z på et tidspunkt talte om? Kan huske der var en tråd der spurgte om specifikationer osv, men så døde den vidst.

Troede det ville være et program som var gratis for MOLére`?

Du tænker muligvis på den hjemmeside jeg havde planer om at lave, men jeg fandt aldrig tid til at gå igang. Der var også et andet program på tale, som i første omgang fokuserede på kost-registrering, og senere ville inkludere træning. Programmet med kostdelen er udgivet i en eller anden version.

Hej

Jeg har prøvet at installere denne træningsdagbog, men der kom en masse fejl på en hel masse manglende DLL filer, jeg slettede det derfor igen.

Men følgende fejl kommer stadig efter at programmet er fjernet igen:

CTFMON.EXE -Entry piont not found, kommer som pop up når windows 2kpro starter op.

Så nu er min PC altså fucked up... Så jeg vil bare sige at jeg synes ikke at det er så smart at du tester dit program på denne måde.

MVH

Lars

Surt

Jeg ved selvfølgelig ikke hvad henrikf's program har lavet, men ctfmon.exe er så vidt jeg kan finde ud af en del af ms office pakken, så du kunne prøve at geninstallere den og se om det fjerner problemet.

Link to comment
Share on other sites

Filen er tilstede på PC'en hvor den skal være, men fejlmeldingen kommer stadig... så der må være ændret i nogle sti'er eller lign...

Jeg vil foreslå at du prøver at gen-registrere dll'en.

Dette gøres på følgende måde:

Tryk på Windows Start knappen

Vælg Kør / Run

I tekstboksen der bliver vist, skriver du:

regsvr32 c:\Sti til din dll\ntdll.dll

Eksempel:

regsvr32 C:\WINNT\system32\NTDLL.DLL

Du tænker muligvis på den hjemmeside jeg havde planer om at lave, men jeg fandt aldrig tid til at gå igang. Der var også et andet program på tale, som i første omgang fokuserede på kost-registrering, og senere ville inkludere træning. Programmet med kostdelen er udgivet i en eller anden version.

Surt

Jeg ved selvfølgelig ikke hvad henrikf's program har lavet, men ctfmon.exe er så vidt jeg kan finde ud af en del af ms office pakken, så du kunne prøve at geninstallere den og se om det fjerner problemet.

Er du 100% sikker på at du ikke har foretaget andet end at installere/afinstallere mit program inden problemet opstod ?

Hverken ntdll.dll eller ctfmon.exe er nemlig inkluderet i installationen, og har ikke givet anledning til problemer på min Win2000 maskine.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil foreslå at du prøver at gen-registrere dll'en.

Dette gøres på følgende måde:

Tryk på Windows Start knappen

Vælg Kør / Run

I tekstboksen der bliver vist, skriver du:

regsvr32 c:\Sti til din dll\ntdll.dll

Eksempel:

regsvr32 C:\WINNT\system32\NTDLL.DLL

Er du 100% sikker på at du ikke har foretaget andet end at installere/afinstallere mit program inden problemet opstod ?

Hverken ntdll.dll eller ctfmon.exe er nemlig inkluderet i installationen, og har ikke givet anledning til problemer på min Win2000 maskine.

Det giver følgende pop up:

Regsvr32

C:winnt/system32/ntdll.dll was loaded, but the dllregisterserver entry point was not found.

Dllregisterserver may not be exported, or a corrupt version of C:winnt/system32/ntdll.dll may be in memory. Consider using Pview to detect and remove it.

Har efterfølgende genstartet, men stadig fejl.

Jeg har ntdll.dll på en anden pc, men ved ikke helt om jeg tør at udskifte den.

Ja, fejlen er med 100% sikkerhed sket i forbindelse med dit program. Jeg har aldrig før oplevet lignende problemer med andre programmer.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg er netop blevet færdig med den første beta version af en PC baseret træningsdagbog. Den vil kunne bruges til stort set alle sportsgrene og indeholder desuden særlige funktioner til

vægttræning. Her ud over kan man registrere oplysninger om vægt, fedtprocent, hvilepuls m.m.

Som sagt er der tale om en beta version, så programmet er stadig under udvikling men indeholder alle væsentlige funktioner. Der vil løbende komme opdateringer til programmet, når der er tilføjet nye funktioner. Download og brug af Træningsdagbogen vil være gratis indtil programmet er færdigudviklet.

Se nærmere om programmet og download det fra http://www.henrikfrank.dk/

Kommentarer, forslag til forbedringer samt oplysninger om eventuelle fejl i programmet modtages gerne.

Har siddet og leget lidt med programmet nu, syntes det virker som et rigtig godt program..

Har ikke modtaget nogen fejl eller noget, så kan kun sige at det virker helt fint her.. tror du har en ny sikker køber når den færdige version kommer ud..

Vil der komme noget med kost i fremtiden? det er det eneste som jeg syntes der mangler.. fx et program ligesom kropkost.. det sat samme med dette program ville være rigtig godt.. så man kun skal bruge et program..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share