Tak


gygfo
 Share

Recommended Posts

Jeg kan af ukendte årsager ikke bruge min gamle profil ved navn Torskefjæs. Dengang jeg var meget aktiv med skriveri på siden her, især i loggen.

Mit problem var da jeg startede med at skrive om min træning herinde, var at jeg havde alt for mange kg til overs, dvs. jeg var på vægttabs vognen. Det er jeg heldigvis kommet over nu! Ved den lejlighed vil jeg meget gerne sige tak til dem som støttede mig i min log og via PM; Freja, JJ (Jean), Lau, Silenced, Idzi (Ida), JokerX og mange, mange andre. :1356:.

Siden dengang jeg startede min logbog (1 sep 04), har jeg tabt mig omkring 40kg, fra 120kg til omkring 82kg.

Dvs jeg nu skal igang med at forøge min muskelmasse, og det starter jeg en log om meget snart, jeg skal bare lige finde ud af et program og nogle mål først :devil:.

Endnu engang TUSINDE tak.

post-9463-1129315529_thumb.jpg

Til

post-9463-1129315547.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nøøøøøøøøøøøøøøøj sikken en forandring... damn det er godt gået..... se om ikke en af dem som arbejder her på siden ikke kan hjælpe dig med at lukke dig ind under din gl nick.

Vildt hvad du har formået og jeg håber du er game på at arbejde for at få din muskler pumpet op, selvom jeg ved det kan være lidt skræmmende når man engang har været overvægtigt.

Men den kan lykkes, det er set her på mol... og wow det er fedt at følge.

Bære dit hovede stolt du er dælme sej !!!

:4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Velbekomme Andreas, det er sgu noget af en præstation du har gjort :4thumbup: Tror det er en god idé at få en samtale med Nikolai omkring hvad du skal gøre nu. Tror dog også det kommer meget an på hvad dine egne mål er. Hvilke mål har du med din krop? Går ikke udfra du gerne vil tage 10 kg på igen - noget muskel og noget fedt? Jeg ved i al fald det er svært at vænne sig til at se spækket komme langsomt på igen når man kører kcal op, men ved også at det er det der skal til hvis muskelmassen skal stige. Desuden er det herligt også at stige i de tre store :cooldance:

Så er dit mål at få en bf% så mavemusklerne kommer frem?

Er dit mål at få noget mere masse?

Er målet begge ting vil det tage noget tid. Det vil nok tage længere tid hvis du ikke tillader dig selv også at tage kropsfedt på for muskelmassen stiger bedst når kroppen er i kalorieoverskud.

Vi ses i SC Hillerød :devil::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Nutella: Tak :wink:.

Lau: Mit mål er primært at få masse, men samtidig komme af med den sidste del af maven. Jeg vil aldrig nogensinde blive ligeså hugget som mange andre, men jeg vil gerne bare gerne være stor.

Jeg har lovet mig selv det første år aldrig nogensinde at tage 5kg på før jeg smider nogle af dem igen, fordi jeg tager på ekstremt hurtigt, men jeg kan tabe de samme kg jeg har taget på i et højt tempo.

Jeg har ikke travlt overhovedet, jeg stopper ikke med styrketræning foreløbig ihvertfald, så jeg er lidt rundt på gulvet hvad mine egentlige mål er. Jeg ville sige at få en pæn krop, men det er meget svært at forklarer hvad en pæn krop til mig er, da jeg aldrig nogensinde har tænkt over det før. Det kommer også an på hvordan jeg selv er bygget jo.

Link to comment
Share on other sites

Det med at komme af med den sidste del af maven og så bygge masse passer bare desværre ikke så godt sammen. For at maven skal væk må du være i kcal underskud og for at bygge masse det omvendte.

du kan dog godt prøve en evt. zig-zag diæt hvor du på træningsdage er i lille kcal overskud og på off-dage i kcal underskud og inkluderer cardio træning. Jeg tror dog der er forskel på hvordan vi hver især reagerer på en zig-zag diæt og ikke alle synes den fungerer.

Det nemmeste er dog stadig at fokusere på enten vægttab eller masseforøgelsen.

En metode til at smide det sidste fedt fra maven kan evt at ændre nogen ting omkring din træning og/eller kost. Prøv f.eks høj-intensitets cardio træning (interval-træning) i en periode, gerne om morgenen hvis energiniveau er til det. Denne træningsform shocker din krop og brænder en masse kcal - også når du hviler. Hiv fat i mig i SC hvis det er noget du vil forsøge eller søg på google på "HIIT training"

Og hvad med kosten - hvordan er en typisk dag for dig?

Link to comment
Share on other sites

Jeg snakkede en dag med Jakob Hansen om at komme af med det sidste mave, imens man prøver at opbygge muskelmasse - han prøvede ihærdigt at overbevise mig om at jeg sagtens kunne gå for begge dele på én gang.

Jeg er dog lidt skeptisk, hans argument var at hvis jeg holdte mig på mit ligevægtsindtag eller 200 kcal over, så kunne jeg sagtens træne for masse, fordi at musklerne skal bruge fedt til at vokse, og derved komme af med det sidste.

Men nu må vi se hvad Nickolai siger til det, jeg kunne forestille mig at han ville råde mig til at sætte mig i en cutte periode, hvor jeg skal nå en bestemt fedt%. Derudover vil han nok råde mig til at ikke tage for mange KG på de første gange jeg skal bulke.

Men jeg glæder mig da til at komme igang :w00t:.

Edited by gygfo
Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke enig med Jakob her. Kroppen skal ikke bruge fedt til at bygge muskler. Det jakob måke har ment er at man hos overvægtige mennesker der starter på styrketræning kan se en stigning i muskelmasse samtidig med et fald i fedtprocent.

Dette tror jeg ikke kan lade sig gøre for ret mange mennesker, nogen måske nok pga gener der favoriserrer muskelopbygning og lav fedtprocent, men ikke for os andre dødelige :dry::laugh: . Men, men det er svært at sige. Måske har din krop også godt af i en periode at være en anelse i kcal overskud - kun erfaringen kan sige hvad der netop vil ske med DIN krop. Vi er alle forskellige.

Edited by laush
Link to comment
Share on other sites

Hej Andreas, dejligt at se dig tilbage her paa MOL :smile:

Virkelig flot, at du har fortsat dit imporenende vaegttab - :1356: for det.

Lyder spaendende, at du vil til at starte en ny log med aendret fokus - styrketraening :weight_lift:

Jeg vil lige give mit besyv med omkring hele bulke/cutte debatten..........................her til at starte med, synes jeg egentlig ikke, at du skal bekymre dig saa meget om, hvorvidt du skal kaste dig ud i noget bulk for at faa oeget muskelmassen. Eftersom du er rimelig nybegynder udi styrketraeningens verden burde du kunne faa helt ok resultater ved at holde dig omkring dit ligevaegtsindtag (har der vaeret nogle traade om her paa paa MOL og min personlige erfaring er ogsaa, at det kan lade sig goere at oege baade styrke og muskelmasse :4flex: i kalorieunderskud).

Bare lige en anden synsvinkel paa sagen..........................men, bliver spaendende og se, hvad du ender med efter snak med din kammerat. Glaeder mig i hvert fald til at foelge din nye log :4thumbup:

VH / Jean

Link to comment
Share on other sites

Hvis ikke jeg husker helt forkert har Andreas da efterhånden styrketrænet et godt stykke tid så "begynder-gains" burde være overstået. Men hvis Andreas stadigvæk på nuværende tidspunkt oplever god fremgang styrke/masse mæssigt kan han sagtens blive i kcal underskud, men så har han en mærkeligt biokemi! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke enig med Jakob her. Kroppen skal ikke bruge fedt til at bygge muskler. Det jakob måke har ment er at man hos overvægtige mennesker der starter på styrketræning kan se en stigning i muskelmasse samtidig med et fald i fedtprocent.

Dette tror jeg ikke kan lade sig gøre for ret mange mennesker, nogen måske nok pga gener der favoriserrer muskelopbygning og lav fedtprocent, men ikke for os andre dødelige :dry::laugh: . Men, men det er svært at sige. Måske har din krop også godt af i en periode at være en anelse i kcal overskud - kun erfaringen kan sige hvad der netop vil ske med DIN krop. Vi er alle forskellige.

Det var ikke mere end 2 uger jeg snakkede med ham om det, hvor overvægtig skal man være for at det er gældene?

Jeg har spist lidt mere end normalt de sidste 2 uger, og jeg har set fremskridt i min bænkpres, men udover det synes jeg også håndtagene på maven er blevet en del størrere - det er bare psykisk har jeg hørt nogle kloge folk sige :wink:.

Hej Andreas, dejligt at se dig tilbage her paa MOL :smile:

Virkelig flot, at du har fortsat dit imporenende vaegttab - :1356: for det.

Lyder spaendende, at du vil til at starte en ny log med aendret fokus - styrketraening :weight_lift:

Jeg vil lige give mit besyv med omkring hele bulke/cutte debatten..........................her til at starte med, synes jeg egentlig ikke, at du skal bekymre dig saa meget om, hvorvidt du skal kaste dig ud i noget bulk for at faa oeget muskelmassen. Eftersom du er rimelig nybegynder udi styrketraeningens verden burde du kunne faa helt ok resultater ved at holde dig omkring dit ligevaegtsindtag (har der vaeret nogle traade om her paa paa MOL og min personlige erfaring er ogsaa, at det kan lade sig goere at oege baade styrke og muskelmasse :4flex: i kalorieunderskud).

Bare lige en anden synsvinkel paa sagen..........................men, bliver spaendende og se, hvad du ender med efter snak med din kammerat. Glaeder mig i hvert fald til at foelge din nye log :4thumbup:

VH / Jean

Hey Jean, godt at se noget fra dig igen! :w00t:.

Jeg har igennem hele min vægttabs periode styrketrænet, ikke med det formål at blive stor og stærk, men simpelthen bare fordi jeg synes det er en sjov "sport" som passer mig enormt godt.

Håber du vil følge med i min nye log, og støtte mig så meget som i den tidligere log :4thumbup:.

Link to comment
Share on other sites

Andreas (og laush!), ved godt, at du har styrketraenet regelmaessigt gennem dit vaegttab det sidste aar...............

Men med det kendskab jeg har til dig gennem loggen, saa er det kun det ene aars erfaring du har. Udfra min egen erfaring med styrketraening og vaegttab, saa kunne det godt lade sig goere, at oege muskelmasse samtidig med, at jeg var i kalorieunderskud, og det ogsaa selvom jeg faktisk havde styrketraenet i flere aar - dog ikke saa maalrettet.

Selvfoelgelig vil jeg foelge med fortsat :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Det var ikke mere end 2 uger jeg snakkede med ham om det, hvor overvægtig skal man være for at det er gældene?

Jeg har spist lidt mere end normalt de sidste 2 uger, og jeg har set fremskridt i min bænkpres, men udover det synes jeg også håndtagene på maven er blevet en del størrere - det er bare psykisk har jeg hørt nogle kloge folk sige

Jeg tror studierne er lavet på folk med bmi over 30, hvilket du bestemt ikke har - du er jo ikke overvægtig mere. Mht dine 2 sidste uger er det svært at sige. I starten når man starter kcal overskud kommer man også til at binde lidt mere væske i fedtet (og i musklerne), hvilket får en til at se lidt mere "blød ud". Du kan jo monitorere dit kcal overskud ved at måle dig om dellen på maven (lige over navlen) og se om den vokser. Hvor mange kcal indtager du og hvordan ser din madplan ud?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror studierne er lavet på folk med bmi over 30, hvilket du bestemt ikke har - du er jo ikke overvægtig mere. Mht dine 2 sidste uger er det svært at sige. I starten når man starter kcal overskud kommer man også til at binde lidt mere væske i fedtet (og i musklerne), hvilket får en til at se lidt mere "blød ud". Du kan jo monitorere dit kcal overskud ved at måle dig om dellen på maven (lige over navlen) og se om den vokser. Hvor mange kcal indtager du og hvordan ser din madplan ud?

Jeg ved ikke helt hvor mange kcal jeg indtager for tiden, 2500-3000 vil jeg tro.

Jeg spiser meget youghurt til morgenmad, formiddagen spiser jeg noget frugt, til frokost spiser jeg en skål salat med kylling eller tun + æg og pasta. Om eftermiddagen drikker jeg en protein shake - og om aftenen spiser jeg VILDT meget pasta, og varierende kød.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder umiddelbart ok med kosten, men hold evt lidt igen med pastaen. De mætter jo ikke så godt ift. deres kcal indhold. Har du prøvet brune ris, naturris, quinoa og lign.? det mætter bedre og indeholder også flere gavnlige vitaminer & mineraler. Tror det vil være en god idé at tælle sammen hvor mange kcal du indtager.

Flere har gode erfaringer med at øge kcal indholdet i form af mere protein samt mere sundt fedt og så skære lidt i kulhydraterne. Det er min og andres erfaring at de ekstra kcal ikke sætter sig i samme grad som fedt når det gøres på denne måde. Nogen er mere følsomme overfor kulhydrater og de fungerer bedre med et lavere kulhydrat indtag men mere protein og sundt fedt. Sundt fedt kommer fra fisk, mandler, hørfrø valnødder, peanuts m.m. Evt kan der suppleres med kokosnøddeolie da de indeholder såkalte MCT (medium chain triglycerides) der ifølge noget forskning viser sig at øge kroppens nedbrydning af fedt. Ikke noget vidundermiddel, men absolut værd at prøve. Kan fås i butikker der handler thai specialiteter samt måske klidmosteren.

Link to comment
Share on other sites

Ja I AM ALL KNOWING! :laugh:

Nej, men har lidt været i samme situation som dig for nogen år siden. Jeg havde dog ikke 30kg for meget, men kun ca. 10kg. Det var på dette tidspunkt jeg begyndte at interessere mig for kroppen mht vægttab, appetitregulering, styrketræning m.m. og bl.a. også derfor jeg valgte en uddannelse til fysioterapeut. Ikke at der er så meget om kost dér (fakisk nada!), men jeg finder kroppen og dens funktioner interessant.

Kan godt være jeg kommer med mange forslag og det hele kan virke forvirrende, men det er sgu heller ikke helt simpelt. Nogen gange kommer jeg dog med lidt for mange information på en gang - glem det med MCT til at starte med!

Men hvad tænker du selv du vil gøre nu og hvad er dine spørgsmål ift. det?

Edited by laush
Link to comment
Share on other sites

Jeg ved det ikke rigtigt, det er derfor jeg skal snakke med nickolai. Jeg er som sagt helt rundt på gulvet mht. hvad jeg skal nu.

Men der går en nede i SC med en kropsbygning jeg enormt gerne vil gå efter - ingen mave, medi pumpede muskler, og en relativ høj fedtprocent.

Så det med den lave fedtprocent det er ikke noget jeg går efter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share