Halvden år - Nyt skema?


mehateme
 Share

Recommended Posts

Første indlæg (Dog oprette i lang tid - Ved faktisk ikke hvorfor)

Men jeg har nu småt trænet i 6-8 måneder (Kan ikke helt huske det). Alle dage uden taget lørdag og søndag. Jeg har haft de første 2 måneder jeg trænet kun på bryst (Har da vist også fået de kasser jeg skulle af det:D), men de andre måneder har jeg følget det her skema.

Mandag - Triceps.

Tirsdag - Bryst.

Onsdag (Trænede både morgen og eftermiddag - Gøre jeg ikke nu pga. sne'en) - Triceps om morgen, biceps om eftermiddagen.

Torsdag - Ryg (Skuldre, nak, winge, læn)

Fredag - Biceps.

Har haft ben om onsdagen i stedet for biceps og triceps - Blev fjernet da jeg synes mine ben ikke behøvede mere, fik dårlig knæ pga. jeg pressede mig selv for meget, men skal nok snart skiftes ind igen.

Dette har da virkede fint nok, og vil da småt skyde på jeg har taget 10 kilo på de måneder (Jo ikke dårligt, synes jeg selv).

Men jeg gå nu over til et andet skema som lyder sådan her.

Mandag:

Bryst - Incline dumbell bænkpres - 3x10

Bryst - Bænkpres - 5x6

Bryst - Cabel - 3x10

Triceps - Cabel-tov ned - 3x10

Triceps - Cabel-tov en-arm - 3x10

Triceps - French Press - 5x6

Tirsdag:

Wing - Pullup - 5x6

Wing - Cabel - 3x10

Wing - Maskine - 3x10

Nak - Håndvægte - 5x6

Nak - Stang - 5x6

Mave - Normal - 3x25

Mave - Ben op - 3x25

Onsdag:

Biceps - Håndvægte - 5x6

Biceps - Barbell curls - 5x6

Biceps - Barbell curls udover - 3x10

Skuldre - Arme i 90grader - 5x6

Skuldre -Military presses(Bag nak)- 3x10

Skuldre - Side laterals - 5x6

Torsdag: (PAUSE)

Ben - Maskine - 3x10

Ben - Maskine - 3x10

Ben - Squat - 5x6

Ben - Benpres - 5x6

Mave - Normal - 3x25

Mave - Ben op - 3x25

Fredag:

Biceps - Håndvægte - 5x6

Biceps - Curlstang - 5x6

Biceps - Curlstang udover - 3x10

Triceps - Cabel-tov ned - 3x10

Triceps - Cabel-tov en-arm - 3x10

Triceps - French Press - 5x6

Hvis det er sådan alle øvelserne ikke rigtig hedder noget, eller i aldrig har set sådan nogen før - Så er de bare døbt efter mig hovede, eller så kunne jeg ikke finde ud af hvad de hed. Hvis i vil vide hvad for en jeg tænker på skal jeg nok forklar vider om den hvis i spørg.

Torsdag står der pause, det er fordi jeg ikke lige træner ben for tiden, skal jeg måske igang med igen.

Jeg vil sådan set hører hvad i synes jeg skal ændre? I undre jer måske lidt over hvorfor jeg gøre sådan sæt og repc. Men så få jeg 30'ede i hver øvelse i alt. Vil i sige jeg skal hoppe ned til 5x5 i stedet for ? Synes bare det virker for let i starten (Første uge hvor jeg starte på 50 Kilo i BP - Loft 80kg) - Efter 3 uger er jeg på 60 Kilo og 5x6 passer stadigvæk fint - Det er efter 6 uger og jeg skal igang med 70 5x6 måske bliver hårdt og jeg skulle hoppe ned på 5x5 hele vejen?

Jeg starter også på proteinpulver, kreatin, weightgainer og kulhydrater. Jeg vil godt vide hvor meget man sådan set skal tag af være, og om de godt må tages i træk?

Jeg vejre 68 kilo, er 178 CM - For at gøre det lidt letter at regne ud siger vi bare 70 og 180 ;).

Så 140-175 gram proteiner om dagen (For beholdt jeg tager 2 eller 2,5 gram per kilo).

Protein - 30 gram protein per shacker. Skal jeg tag 2 gang om dagen (Før træning og efter træning) - Skal jeg evt. også tag en om aften før seng, og en om morgen?

Kreatin - 2-3 gram kreatin per shacker. Før og efter træning. Skal jeg også indføre det om morgen og før seng?

Weightgainer - 2 gange om dagen - Hvornår? Og måske flere gang?

Kulhydrater - 2 gang om dagen, før og eftertræning. Eller hvad? Hvor mange gang om dagen, og hvad klok vil være bedst?

Jeg ved godt der er meget, men vil helst gerne være helt 100'ere på det bliver ordentligt sådan jeg ikke ænder med at spilde 6 måneder igen på intet resultat. Hvis i vil vide hvordan jeg kommer til at kører (Hvor meget vægt ved øvelse for være uge) må i lige sige til, så kan jeg smide et skema op med hvor meget jeg kommer til at tag i de 8-9 uger jeg træner før en uges pause, også igang igen.

Håber jeg har fået sat det ordentligt op, og at i måske har nogen bedre råd.

Må jeg hører fra jer (Godt forhåbeligt).

MvH

MeHateMe's første indlæg.

PS. Jeg kunne ikke lige finde andre steder at glemme det ind. Hvis jeg skal træne flere gang på ugen kan det let glemmes ind (Noget med nøgle til styrkecenteret - så "fri" adgang). Jeg vil dog ikke ned under 4 gang om ugen, eller fullbody (Da jeg ikke fatter det, heh, og det er for hårdt for mig)

Link to comment
Share on other sites

Den korte udgave får du her, IMO bør du have fokus på:

1) Hvad er dit mål med træningen?

2) Fokus på store basis øvelser: Dødløft, Squat, bent over row, bænkpres, mili pres, krops hævninger, dips. Er lige de første man kommer i tanke om.

3) Skær mange af dine små iso-øvelser væk, og hav fokus på at træner hårdt i nogle færre øvelser.

4) Spis godt, og specielt protiener, shakes kan være en mulighed, som prøv at indtage 140g prt/dag

5) God træning!

Link to comment
Share on other sites

Den korte udgave får du her, IMO bør du have fokus på:

1) Hvad er dit mål med træningen?

2) Fokus på store basis øvelser: Dødløft, Squat, bent over row, bænkpres, mili pres, krops hævninger, dips. Er lige de første man kommer i tanke om.

3) Skær mange af dine små iso-øvelser væk, og hav fokus på at træner hårdt i nogle færre øvelser.

4) Spis godt, og specielt protiener, shakes kan være en mulighed, som prøv at indtage 140g prt/dag

5) God træning!

1 - Styrke, eller hvad man skal sige - Jo større jo bedre ;).

2 - Squat har jeg jo ved ben, selvom jeg nu ikke lige tager ben. Dødløft tager jeg ikke da jeg synes den overbelaster ryggen for meget (Spænder for meget i musklerne). Giver dips virkelig så godt?

Hvad er ISO-øvelser? Bare det at hvis jeg fjerne nogen øvelser kommer jeg jo ned i tid og få nok sværet ved at bruge de der 45-60 minutter man siger træning burde varer.

4. Hvordan/Hvornår skal de indtages - Dem alle 4'er ? Ved kreatin skal tages før og efter (Hvis jeg ikke tager fejl), men kan det betale sig om morgen og aften også selvom jeg ikke træner der?

5. Jo, tak ;)

---

I få mig desværre ikke over på fullbody, hvor end hvor godt det er orker jeg det ikke. 2-split kunne være, men synes bare at 2 øvelser på være muskel gruppe ikke er særlig meget.

Link to comment
Share on other sites

I få mig desværre ikke over på fullbody, hvor end hvor godt det er orker jeg det ikke. 2-split kunne være, men synes bare at 2 øvelser på være muskel gruppe ikke er særlig meget.

Så forsæt du blot dit kabelrytteri.

Men når du om nogle år vil til at træne seriøst, så husk at du fik rådene i sin tide.

Link to comment
Share on other sites

Så forsæt du blot dit kabelrytteri.

Men når du om nogle år vil til at træne seriøst, så husk at du fik rådene i sin tide.

Må jeg jo gøre så. Men vil hører om jeg så kunne nasse nogen andre råd?:)

Hvad er forskellen på at træne en enkelt muskelgruppe af gangen - F.eks. Biceps, triceps, brystkassen, ryg (Nak, vinge, skuldre), ben. Er det der med at muskel'erne gerne skulle igang igen efter 48 timer, men hvad så nå man træner fullbody eller 2-split og weekenden kommer ?

Håber da jeg kan få nogen svar så jeg kan få det meste "understreget".

Undskyld for de mange spørgsmål, men man vil jo gerne være sikker på alt, og nå man er "nybegynder" spørg man jo meget:)

EDIT: Fjernet et par spørgsmål da jeg bare skulle læse nogen tråde omkring proteiner og kulhydrater og har så sparet jer for lidt arbejde;)

Edited by mehateme
Link to comment
Share on other sites

Må jeg jo gøre så. Men vil hører om jeg så kunne nasse nogen andre råd?:)
Overvej lige en sidste gang om du virkelig gider at "spilde" din tid med den form for træning.
Hvad er forskellen på at træne en enkelt muskelgruppe af gangen - F.eks. Biceps, triceps, brystkassen, ryg (Nak, vinge, skuldre), ben. Er det der med at muskel'erne gerne skulle igang igen efter 48 timer, men hvad så nå man træner fullbody eller 2-split og weekenden kommer ?

Som du selv er inde på, så rammer du musklerne oftere med feks fullbody, hvilket er ønskværdig hvis du vil have noget ud af din træning. Men alt med måde.

Håber da jeg kan få nogen svar så jeg kan få det meste "understreget".
Understreget?
Undskyld for de mange spørgsmål, men man vil jo gerne være sikker på alt, og nå man er "nybegynder" spørg man jo meget:)

Fint at spørge men synd at du ikke vil lytte til de råd som kan tage din træning og din krop til et nyt niveau.

EDIT: Fjernet et par spørgsmål da jeg bare skulle læse nogen tråde omkring proteiner og kulhydrater og har så sparet jer for lidt arbejde;)

Tak for det.

Edited by 789
Link to comment
Share on other sites

Så forsæt du blot dit kabelrytteri.

Men når du om nogle år vil til at træne seriøst, så husk at du fik rådene i sin tide.

Kan kun give dig ret.... da jeg begyndte og træne trænede jeg 5-7 gange om ugen.. en forskellig muskel gruppe hver dag. Trænede det så småt i 1 år og 3 måneder.. fik rimelig store guns hvor resten af gruppen så overhovedet ikke var med.... så holdte jeg pause på ca. 9 måneder og begyndte at træne i igen for 2½ måned siden, har kørt 1 hst program og har haft større fremgang end på 1 år og 3 måneder.. Ved godt det måske går lidt hurtiger når man har trænet før..

Jeg fik det råd af min ven, som jeg gik i klasse med på det tidspunkt.. han havde trænet 1 år før jeg begyndte.. han hedder Anton herinde, men har ikke trænet i 100år.. han forklarede os hvordan vi skulle gøre, men vi gad ikke lytte... og kan kun sige at jeg så inderligt har fortrudt at jeg ikke lyttede til ham...

Edited by mat88'
Link to comment
Share on other sites

Overvej lige en sidste gang om du virkelig gider at "spilde" din tid med den form for træning.

Som du selv er inde på, så rammer du musklerne oftere med feks fullbody, hvilket er ønskværdig hvis du vil have noget ud af din træning. Men alt med måde.

Understreget?

Fint at spørge men synd at du ikke vil lytte til de råd som kan tage din træning og din krop til et nyt niveau.

Tak for det.

Har jeg også valgt meget at tænke på, og har valgt et fullbody (Poster det om lidt). Med understreget mente jeg bare sådan at jeg er helt sikker på det. Jeg kan bare ikke se noget godt i bent over row (Har taget den med håndvægt i en arm - Synes den var skod), squat er til ben, har jeg nå jeg tager ben. Dødløft går jeg ikke ind for - Den er hammer god for lænen, men synes den er for hård. Dip har jeg så valgt at fyrer på, hvis du skulle lave et 2-split (Hvis du kan lokkes til det:)), kan du så vise mig hvordan det vil gå (Bare hvad muskler du rammer, ikke øvelser).

Mandag:

Brystx3

Bicepsx3

Skuldrex3

Tirsdag:

Triceps3

Wingx3

Nakx1

Onsdag: (PAUSE)

Benx4

Mavex2

Torsdag:

Brystx3

Bicepsx3

Skuldrex3

Fredag:

Tricepsx3

Wingx3

Nakx1

Lørdag:

Loft dag, den da jeg sætter lofter, pjatter lidt (Sådan ikke så meget seriøst i det, men mere bare forsøg på højere loft, og andre øvelser man normalt ikke tager)

Med x1, x2 og x3 mener jeg bare hvor mange øvelser der er på det - Er sådan et 2-split iorden, eller skal der rykkes lidt rundt på øvelserne? F.eks Skuldre, Ving, Nak og den anden triceps, biceps, bryst (Synes bare det er hårdt og træne begge dele på en dag)

EDIT - Hvad betyder HTS, som ham over skrev?

Edited by mehateme
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes her lugter lidt af diskopumper......... ;-)

Ej, jeg synes at folk herinde har givet dig mange og gode råd, men du vil egentlig slet ikke lytte. Tror du skal overveje i det mindste at prøve nogle af de gode forslag du har fået af! Man kan jo ikke afvise noget man ikke har prøvet. Måske bliver du overrasket og opnår bedre resultater end nogensinde?

Edited by Keki
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes her lugter lidt af diskopumper......... ;-)

Ej, jeg synes at folk herinde har givet dig mange og gode råd, men du vil egentlig slet ikke lytte. Tror du skal overveje i det mindste at prøve nogle af de gode forslag du har fået af! Man kan jo ikke afvise noget man ikke har prøvet. Måske bliver du overrasket og opnår bedre resultater end nogensinde?

Mange gode råd? Jeg har fået afvide jeg skulle træne fullbody, jeg har sagt jeg ikke orker det, og er sikkert også mange som har det sådan og vælger derfor i stedet 2-split. Så har jeg fået bent over row, bp, mili, kropshævninger (Pull-up, dip, chin-up), squat og dødløft - Jeg har forklart hvorfor jeg ikke vil have dødløft på, squat har jeg ved ben nå det. Bent over row synes jeg ikke gad godt, da jeg synes andre rammer bedre i ryggen. BP har jeg på, mili (Tager den dog som behind neck press), Chin-up og dip har jeg også. Hvad andre råd har jeg så fået?

Når man som udgangspukt ikke forstår hvordan man planlægger et program, så skal man lade være. Det er ikke et godt forslag du har der og det træner ikke hele kroppen.

Rommel

Nej, men også derfor jeg poster et, spørg hvordan han vil rettet det hvis det er, ik? Hvad dele mangler jeg så af kroppen? (Og begynd nu ikke at nævne alle mulig som lænen, brachiis, håndled, baldre, lår osv...) For jeg vil jo gerne vide det så det kan blive bedre med træning, ellers havde jeg ikke spurgt om hjælp hvis jeg viste hvordan jeg vil træne, men folk må jo også kunne forstår at nå jeg ikke orker fullbody kommer det ingen vejen at fortælle mig jeg skal prøve det.

Link to comment
Share on other sites

Grunden til at du ikke "orker" fullbody, vil jeg vædde med, er at du ikke rigtig har en ide om hvordan man doserer volumen i et sådan program. Man træner fx ikke 4 øvelser og 28 sæt pr. kropsdel på fullbody, hvilket er det mange tror når de kommer fra et 28 split program. Men du vil gerne træne 2 split og det er da fint nok.

Det kunne se sådan ud:

Mandag:

Bænkpres 4x8

DB skulder press 4x8

Fransk press 4x8

Laterals (bagskulder) 4x8

Mave 4x8

Tirsdag:

Squat 4x8

Rumænsk dødløft 4x8

Cable row 4x8

Biceps curl 4x8

Læg 4x8

Torsdag:

Som mandag

Fredag:

Som tirsdag

Rommel

Edited by Rommel
Link to comment
Share on other sites

Grunden til at du ikke "orker" fullbody, vil jeg vædde med, er at du ikke rigtig har en ide om hvordan man doserer volumen i et sådan program. Man træner fx ikke 4 øvelser og 28 sæt pr. kropsdel på fullbody, hvilket er det mange tror når de kommer fra et 28 split program. Men du vil gerne træne 2 split og det er da fint nok.

Det kunne se sådan ud:

...

Rommel

Takker meget. Må det være, men også meget med jeg meget heller vil køres helt ude (I det jeg mener med 3 i hver er ca nok til at kører mig ud i muskel), men hvis jeg så har 6-9 øvelser til hele kroppen synes jeg ikke jeg få det rigtig kørt ud , derfor jeg valgte 2-split.

Så det er mandag/torsdag - Triceps, skuldre og bryst? Biceps, ryg og ben tirsdag/fredag ? Tænker lidt over evt. at kører skema'et - Jeg kan bare ikke forstå hvordan det kan kører en helt ud i muskel'en med så få øvelser på den?

Edited by mehateme
Link to comment
Share on other sites

Mange gode råd? Jeg har fået afvide jeg skulle træne fullbody, jeg har sagt jeg ikke orker det, og er sikkert også mange som har det sådan og vælger derfor i stedet 2-split. Så har jeg fået bent over row, bp, mili, kropshævninger (Pull-up, dip, chin-up), squat og dødløft - Jeg har forklart hvorfor jeg ikke vil have dødløft på, squat har jeg ved ben nå det. Bent over row synes jeg ikke gad godt, da jeg synes andre rammer bedre i ryggen. BP har jeg på, mili (Tager den dog som behind neck press), Chin-up og dip har jeg også. Hvad andre råd har jeg så fået?
1) Hvad er dit mål med træningen?

2) Fokus på store basis øvelser: Dødløft, Squat, bent over row, bænkpres, mili pres, krops hævninger, dips. Er lige de første man kommer i tanke om.

3) Skær mange af dine små iso-øvelser væk, og hav fokus på at træner hårdt i nogle færre øvelser.

4) Spis godt, og specielt protiener, shakes kan være en mulighed, som prøv at indtage 140g prt/dag

5) God træning!

Du har fået at vide at squat bør være en primær del af din træning.

Du har fået at vide at du bør stoppe dit kabelrytteri.

Du har fået at vide at dit program er håbløst

Du har fået at vide at du ikke skal lægge progammer selv, hvis du intet aner om træning.

Mener sådan set at du har fået masser af gode råd.

Nej, men også derfor jeg poster et, spørg hvordan han vil rettet det hvis det er, ik? Hvad dele mangler jeg så af kroppen? (Og begynd nu ikke at nævne alle mulig som lænen, brachiis, håndled, baldre, lår osv...)

Hvordan har du tænlt dig at man skal svare på dette område, du spørger til hvilke dele af kroppen du mangler, men man må ikke skrive hvilke? Det forstår jeg ikke.

Men jeg vil forsøge alligevel: Du mangler fokus på kroppen i den nedre ende i begge sider, og både for og bag.

For jeg vil jo gerne vide det så det kan blive bedre med træning, ellers havde jeg ikke spurgt om hjælp hvis jeg viste hvordan jeg vil træne, men folk må jo også kunne forstår at nå jeg ikke orker fullbody kommer det ingen vejen at fortælle mig jeg skal prøve det.

Jeg har nu givet de råd jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Takker meget. Må det være, men også meget med jeg meget heller vil køres helt ude (I det jeg mener med 3 i hver er ca nok til at kører mig ud i muskel), men hvis jeg så har 6-9 øvelser til hele kroppen synes jeg ikke jeg få det rigtig kørt ud , derfor jeg valgte 2-split.

Så det er mandag/torsdag - Triceps, skuldre og bryst? Biceps, ryg og ben tirsdag/fredag ? Tænker lidt over evt. at kører skema'et - Jeg kan bare ikke forstå hvordan det kan kører en helt ud i muskel'en med så få øvelser på den?

At føle at man "har kørt sig ud" er en meget dårlig indikator for om det virker eller ej. Mange seriøse atleter har gennem tiderne lavet meget imponerende resultater på fullbody programmer. BB'ere som styrkefolk.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

1) Hvad er dit mål med træningen?

2) Fokus på store basis øvelser: Dødløft, Squat, bent over row, bænkpres, mili pres, krops hævninger, dips. Er lige de første man kommer i tanke om.

3) Skær mange af dine små iso-øvelser væk, og hav fokus på at træner hårdt i nogle færre øvelser.

4) Spis godt, og specielt protiener, shakes kan være en mulighed, som prøv at indtage 140g prt/dag

5) God træning!

Du har fået at vide at squat bør være en primær del af din træning.

Du har fået at vide at du bør stoppe dit kabelrytteri.

Du har fået at vide at dit program er håbløst

Du har fået at vide at du ikke skal lægge progammer selv, hvis du intet aner om træning.

Mener sådan set at du har fået masser af gode råd.

Hvordan har du tænlt dig at man skal svare på dette område, du spørger til hvilke dele af kroppen du mangler, men man må ikke skrive hvilke? Det forstår jeg ikke.

Men jeg vil forsøge alligevel: Du mangler fokus på kroppen i den nedre ende i begge sider, og både for og bag.

Jeg har nu givet de råd jeg kan.

Hehe, var ikke lige ment sådan, men jeg viste godt dem jeg nævnte at jeg måske mangle lidt der. Jeg træner ikke rigtig ben endnu (Vil gerne vokse i toppen først), derfor nå jeg nu træner ben er det der kun engang om ugen, og derfor kun squat en gang om ugen. Jeg har faktisk fjernet et par cabel, nede på 2 øvelser nu ;). (Også 3 maskiner til ben) Men ben er lige meget atm. Jeg ligger selv programmet (Om det så er håbløs eller ej). Jeg lytter bare meget til jeres program, hvordan i har placeret de foskellig muskler sammen og opbygger så mit sådan at muskler ligger ligesom i har forslået, og med nogen af øvelserne - Har faktisk lærte en hel del af her inde indtil vide - bl.a. fra jer.

Men vil se om jeg kan finde nogen andre 2-split program som i (Og andre) har godkendte, også evt. prøve at bygge lidt op efter derfra. Tror sådan tråden her er afsluttet, jeg har fået afvide hvad jeg skal.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror, efter grundig gen-gennemlæsning af tråden, ikke at du helt har forstået pointen endnu..... Du tror ikke at det 2 split jeg har postet er nok, kan jeg fornemme. Det er det - stol trygt på det. Men det er selvfølgeligt et frit land, så hvis du vil se bort fra vores gode råd og træne et dårligere split med ringere øvelser skal du da være velkommen. :nonono:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Er jeg blevet klogere? :) Nu ser det sådan her ud. 3-split program (Kan man kalde det?) Var et 2-split, men så valgte jeg at indføre ben.

Mandag:

Bryst - Incline dumbell bænkpres

Bryst - Bænkpres

Bryst - Cabel

Triceps - Dip

Triceps - Cabel-tov bænk

Triceps - Skullcrusher

Skuldre - Upright Row

Skuldre - Behind Neck Press

Skuldre - Side laterals

Tirsdag:

Biceps - Dumbell

Biceps - Barbell curls

Biceps - Barbell Preacher Curls

Ryg - Chin-up

Ryg - Cabel

Ryg - BB Bent Over Row

Nak - Stang

Nak - Shrug (Op til hagen)

Onsdag:

Ben - Maskine

Ben - Dødløft

Ben - Benpres

Mave - Normal

Mave - Ben op

Torsdag:

Bryst - Incline dumbell bænkpres

Bryst - Bænkpres

Bryst - Cabel

Triceps - Dip

Triceps - Cabel-tov bænk (Tov ned på en bænk, mener om Bent-over Triceps Extension)

Triceps - Skullcrusher

Skuldre - Upright Row

Skuldre - Behind Neck Press

Skuldre - Side laterals

Fredag:

Biceps - Dumbell

Biceps - Barbell curls

Biceps - Barbell Preacher Curls

Ryg - Chin-up

Ryg - Cabel

Ryg - BB Bent Over Row

Nak - Stang

Nak - Shrug (Op til hagen)

Lørdag:

Ben - Maskine

Ben - Dødløft

Ben - Benpres

Mave - Normal

Mave - Ben op

---

Jeg ved godt jeg evt burde fjerne 1 til 2 øvelser nogen steder. F.eks fjen barbell curls, cabel-tov bænk, cabel ved ryg og bryst, evt stang ved nak. Måske fjerne en ved skuldre?

Men er det ikke gået lidt frem af siden sidst? :) Jeg har godt nok mangle øvelser på, men kan klarer det;) Har også tænkt på at tag bryst kun med bænk (Incline, normal, decline) - Vil det give bedre end det andet?

Hvis jeg skar ned til 6 øvelser på dag, kunne det så godkendes eller mangler jeg stadigvæk nogen af de store basic-øvelser ?

Link to comment
Share on other sites

Er jeg blevet klogere? :) Nu ser det sådan her ud. 3-split program (Kan man kalde det?) Var et 2-split, men så valgte jeg at indføre ben.

Mandag:

Bryst - Incline dumbell bænkpres

Bryst - Bænkpres

Bryst - Cabel

Triceps - Dip

Triceps - Cabel-tov bænk

Triceps - Skullcrusher

Skuldre - Upright Row

Skuldre - Behind Neck Press

Skuldre - Side laterals

Tirsdag:

Biceps - Dumbell

Biceps - Barbell curls

Biceps - Barbell Preacher Curls

Ryg - Chin-up

Ryg - Cabel

Ryg - BB Bent Over Row

Nak - Stang

Nak - Shrug (Op til hagen)

Onsdag:

Ben - Maskine

Ben - Dødløft

Ben - Benpres

Mave - Normal

Mave - Ben op

Torsdag:

Bryst - Incline dumbell bænkpres

Bryst - Bænkpres

Bryst - Cabel

Triceps - Dip

Triceps - Cabel-tov bænk (Tov ned på en bænk, mener om Bent-over Triceps Extension)

Triceps - Skullcrusher

Skuldre - Upright Row

Skuldre - Behind Neck Press

Skuldre - Side laterals

Fredag:

Biceps - Dumbell

Biceps - Barbell curls

Biceps - Barbell Preacher Curls

Ryg - Chin-up

Ryg - Cabel

Ryg - BB Bent Over Row

Nak - Stang

Nak - Shrug (Op til hagen)

Lørdag:

Ben - Maskine

Ben - Dødløft

Ben - Benpres

Mave - Normal

Mave - Ben op

---

Jeg ved godt jeg evt burde fjerne 1 til 2 øvelser nogen steder. F.eks fjen barbell curls, cabel-tov bænk, cabel ved ryg og bryst, evt stang ved nak. Måske fjerne en ved skuldre?

Men er det ikke gået lidt frem af siden sidst? :) Jeg har godt nok mangle øvelser på, men kan klarer det;) Har også tænkt på at tag bryst kun med bænk (Incline, normal, decline) - Vil det give bedre end det andet?

Hvis jeg skar ned til 6 øvelser på dag, kunne det så godkendes eller mangler jeg stadigvæk nogen af de store basic-øvelser ?

Altså jeg ved ikke om jeg læser det korrekt, men træner du mandag-lørdag? Det synes jeg umiddelbart er rimelig sindsygt! Altså respekt for at du gider, men hvad med at lade musklerne restituere og slappe lidt af en gang imellem? (Kan godt se du ikke træner de samme muskelgrupper to dage i træk, men alligevel). Vil mene at 3-4 træninger om ugen er rigeligt hvis det er et ordenligt program.

Link to comment
Share on other sites

Altså jeg ved ikke om jeg læser det korrekt, men træner du mandag-lørdag? Det synes jeg umiddelbart er rimelig sindsygt! Altså respekt for at du gider, men hvad med at lade musklerne restituere og slappe lidt af en gang imellem? (Kan godt se du ikke træner de samme muskelgrupper to dage i træk, men alligevel). Vil mene at 3-4 træninger om ugen er rigeligt hvis det er et ordenligt program.

Den lå også kun på 4 gang træning om ugen, så smed jeg ben ind om onsdagen, så blev det 5 dage, så tænkte, why not tag om lørdagen også, nå man alligevel ikke rigtig drikker mere kunne man jo godt:)

Det kan også godt knibbe for mig at komme der op om lørdagen, men ellers er det fint. Jeg gøre det fordi træning er "sjovt", mere eller mindre elsker jeg sku og træne og man ser da frem til være dag man skal der op:) Har været helt oppe på 7 gang træning på ugen:O. Regnede jeg med at jeg gjorde med de 48 timer til næste gang de skal igang? Og træner også kun det der skema i 8-10 uger også holder de der 9-12 dages pause.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share