Anabolske steroider mere dødelige end heroin


mugge
 Share

Recommended Posts

Du kan eventuelt lave en søgning efter undersøgelser omkring brug af testosterone enantat som prævention til mænd. :smile:

Det er jo ikke sagligt det du skriver. Du omtaler testosteron i forbindelse med en behandling. De stoffer der benyttes til behandling af sygdomsforløb eller som du skriver prævention benyttes oftest også som doping og det er der problemet ligger.

Til sygdomsforløb er lægemidlets risici kortlagt, men ikke til anden brug. I et lægemiddel opvejer man altid de fordele der opnås mod ulemperne. Med andre ord du behandler jo ikke en diabetes patient med et middel som bevirker, at han dør 2 måneder senere af forstørret hjerte...

PS formulering og dosis af lægemiddel er nøje beregnet til det specifikke sygdomsforløb.

Edited by niceman
Link to comment
Share on other sites

Dit gæt??

-Ja så kan der vel ikke være nogen tvivl..

Vi står her med en undersøgelse der viser AS's skadelige langtids virkning (fornuftig dosis eller ej).

Var det så ikke på sin plads, at man kom med en undersøgelse der viste viste det modsatte, ved "moderat brug"..??

Ligeså snart man taler for økologiske varer eller lignende, ja så skal man diske op med undersøgelser for både det ene og det andet. Så er det ikke nok med filosofiske tanker.

Hvor er de undersøgelser der viser at AS i moderate mængder ikke er skadeligt, på lang sigt??

Prøv evt. at kigge på MZ's artikel, de forsøg der laves med test eller deca som præventionsmiddel.

Der ER også en stor forskel på at skrive om noget er et gæt, eller skrive det ER en kendsgerning :wink:

Hvis man mener noget er fact skal man kunne underbygge det. Er det spekulation ud fra den tilgængelige viden kan man argumentre ud fra det der er til rådighed. MZ's artikel som jeg quoter fra er et godt std at starte...

Minimale bivirkninger ved en fornuftig dosis, der giver ganske gode gains.

En tråd om den uretfærdige behandling du får i dit korstog for økologi, kunne du passende starte i en anden tråd :wink:

Jeg får sandsynligvis tid til at støve referencer op i morgen. Så kan AS modstanderne læse dem som fanden læser biblen, eller de kan modargumentere med valide referencer.

Læg mærke til at jeg sætter nogle præcise forudsætninger op for den relativt ufarlige brug. Jeg skriver ikke at det universelt set er sikkert at tage AS. Langt fra!

I praksis er der sociale og praktiske forhindinger for sikker brug. Bla. at produkterne s kvalitet er suspekt.

Den diskussion gider jeg bare ikke. Den har jeg taget før :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er jo ikke sagligt det du skriver. Du omtaler testosteron i forbindelse med en behandling. De stoffer der benyttes til behandling af sygdomsforløb eller som du skriver prævention benyttes oftest også som doping og det er der problemet ligger.

Til sygdomsforløb er lægemidlets risici kortlagt, men ikke til anden brug. I et lægemiddel opvejer man altid de fordele der opnås mod ulemperne. Med andre ord du behandler jo ikke en diabetes patient med et middel som bevirker, at han dør 2 måneder senere af forstørret hjerte...

PS formulering og dosis af lægemiddel er nøje beregnet til det specifikke sygdomsforløb.

Nu vil jeg ikke mene, at prævention har noget som helst med sygdom at gører. Desuden har jeg meget svært ved at se forskelen i risikoen ved indtagelse af 200 mg testosterone enantat om ugen hos en der bruger præparatet som prævention og hos en der bruger det som præstationsfremmer.

Link to comment
Share on other sites

Blander mig lige lidt i den her diskussion ...

Jeg har en del kure bag mig, såvel små / store og ekstreme kure . Har enda været on i over 8mnd`er af gangen, og det var ikke milde prepærater der blev kørt i de perioder . Men har dog aldrig rørt andet end præstationsfremmende midler, i den tid jeg brugte AS, og som der også bliver nævnt af andre, er det sjældent at AS brugere ikke "kun" kører AS, men også andre ting og sager ( stoffer osv ) .

Med det sagt, vil jeg selv mene, at sålænge man tager en del forholdsregler og sætter sig ind i hvodn steroider virker og påvirker en fysisk såvel som psykisk, kan man undgå en masse kedelige bivirkninger . Jeg har altid været åben og ærlig omkring mit brug af AS, også overfor min læge, og det har været en stor gavn, da min læge var meget interesseret i at se hvodn det påvirkede mine naturlige værdier og fysiske tal . Han fulgte mig over en periode på 3år, hvor der intensivt blev brugt store mængder steroider / insulin / T3 / væksthormon og andre ting som påvirker ens metabolisme .

Gider man læse på stoffet, så har man i høj grad sin ryg fri for bivirkninger, jeg har på intet tidspunkt overbelastet mit system, baseret udfra tal på et stykke papir, det har seføli aldrig været muligt at se skaderne på indersiden af kroppen ...Men har ALTID været istand til at rebounde til normal værdier kort efter endt AS cyklus .

Det er DESVÆRRE bare sådan, at folk ikke altid ( sjældent ) gider sætte sig ind i hva faen de propper i kroppen, derfor tror jeg også det ender galt for mange, især når man kombinere AS med andre syntetisk fremstillet stoffer og alkohol . Og har man ej heller styr på hva faen man æder af mad, gør det ikke situationen bedre .

Mine ord til slut er, at jeg idag, efter 5års storforbrug af AS har det fint, mine naturlige tal stemmer overens, og vigtigst af alt, jeg har det godt og kan producere børn .

Edit : Ska selvfølgelig huske at nævne, at alting omkring AS er individuelt, nogle kan håndtere visse doser / præperater, såvel som nogle rebounder lettere tilbage til normal værdier og andre kan ikke .

Men tag forbehold, det vil kun gavne .

Edited by NANdro
Link to comment
Share on other sites

Kokain og AS har en synergistisk skadelig effekt på hjertet. Dette studie mener der er en klar sammenhæng imellem AS og kokain misbrug. Dette kan være forklaringen på den voldsomme overdødelighed blandt de "blandingsmisbrugende dødsfald" i studiet.

In addition, anabolic ergogenic substance use was significantly related with the use of general illicit drugs based on the strong relation with the use of cocaine, which is an ergogenic substance itself. The health care system supplies 48.1% of the anabolic ergogenic substance users with their substances and 32.1% are even monitored by a physician.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.f...l=pubmed_docsum

Deca anbefales til Hiv syge mænd frem for Væksthormon pga bedre masse øgning og svagere bivirkninger.

Dosen er helt fornuftig ifht masseopbygning. Begyndere anbefales f.eks. 200-300mg om ugen på et dansk krudt-board.

these changes in the nandrolone group were not significantly different from the rhGH group. rhGH administration was associated with greater loss of whole body fat mass and higher frequency of drug-related adverse effects and treatment discontinuations than nandrolone and placebo and a greater increase in extracellular water than nandrolone. Nandrolone treatment was associated with greater improvements in perception of health than rhGH and sexual function than placebo. The cachexia/anorexia scores, health care resource use, and insulin sensitivity did not significantly change. CONCLUSION: We conclude that nandrolone is superior to placebo and not significantly different from a Food and Drug Administration-approved regimen of rhGH in improving lean body mass in HIV-infected men with mild to moderate weight loss.

Endnu engang vises det at AS brugere er mennesker med typisk risikoadfærd. Derudover kigges der på etnicitet. Mennesker med anden etnisk baggrund end dansk er også hyppigere kriminelle. Kriminel adfærd hænger sammen med sociale kår og kan måske være med til at forklare overdødeligheden.

Lorteliv + nedtur efter endt kur = højere selvmordsrate, geeeeeee what a surprise :tongue:

Those who admitted having used androgenic anabolic steroids differed in several ways from those who had not. Fewer believed androgenic anabolic steroids to be harmful [odds ratio (OR) = 0.15, 95% CI 0.08-0.30]and more believed that girls preferred boys with large muscles (OR = 6.1, 95% CI 3.4-11.0). They trained more often at gyms (OR = 5.6, 95% CI 3.0-10.6), drank more alcohol (OR = 4.2, 95% CI 2.0-9.1), and had used narcotic drugs more often (OR = 15.3, 95% CI 8.5-27.5) than the other male adolescents. More immigrants than native-born adolescents had used anabolics (OR = 4.2, 95% CI 2.2-7.9). CONCLUSION: Attitudes towards anabolics differ between users and nonusers. These aspects may be beneficial to focus on as one part of a more complex intervention program in order to change these attitudes and decrease the misuse of androgenic anabolic steroids.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.f...l=pubmed_DocSum

The major adverse effects of most of the studied male hormonal contraceptives are modest bodyweight gain and suppression of high density lipoprotein-cholesterol levels. The latest research studies indicate that a well-tolerated, effective male hormonal contraceptive may soon be developed.

Inden der skriges op om hvilke doser der almindeligvis benyttes, så er det værd at huske på, at jeg taler om lave til moderate doser brugt cyklisk.

Husk på at de negative bivirkninger som nedsat sæd motilitet, forhøjet blodtryk, forværret cholesterol tal (sænket HDL) er reversible. Hvis man netop anvender disse præpærater cyklisk eller i meget lave doser burde den stærkt forhøjede dødelighed kunnet undgås.

Hvis lave doser brugt af velfungerende mennesker var så forbandet dødelige, ille dødligheden blandt OL atleter i de eksplosive grene være voldsomt forhøjet. Disse atleter lever faktisk længere end gennemsnitsbefolkningen og har ingen forhøjet selvmordsrate eller risiko for cardiovaskulære lidelser.

Hvis man ikke mener disse atleter i vid udstrækning doper sig, kan man bare tage et lille kig på hvor mange af 100m løberne har dopingsager bag sig :wink:

Man kan også se på de overvældende beviser på systematisk doping i DDR.

Krudt bruges i vanvittige doser af alle de forkerte mennesker. Det er DERFOR adgangen til AS skal begrænses, ikke fordi det ved begrænset brug er dødsens farligt og skadeligt.

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Blander mig lige lidt i den her diskussion ...

Jeg har en del kure bag mig, såvel små / store og ekstreme kure . Har enda været on i over 8mnd`er af gangen, og det var ikke milde prepærater der blev kørt i de perioder . Men har dog aldrig rørt andet end præstationsfremmende midler, i den tid jeg brugte AS, og som der også bliver nævnt af andre, er det sjældent at AS brugere ikke "kun" kører AS, men også andre ting og sager ( stoffer osv ) .

Med det sagt, vil jeg selv mene, at sålænge man tager en del forholdsregler og sætter sig ind i hvodn steroider virker og påvirker en fysisk såvel som psykisk, kan man undgå en masse kedelige bivirkninger . Jeg har altid været åben og ærlig omkring mit brug af AS, også overfor min læge, og det har været en stor gavn, da min læge var meget interesseret i at se hvodn det påvirkede mine naturlige værdier og fysiske tal . Han fulgte mig over en periode på 3år, hvor der intensivt blev brugt store mængder steroider / insulin / T3 / væksthormon og andre ting som påvirker ens metabolisme .

Gider man læse på stoffet, så har man i høj grad sin ryg fri for bivirkninger, jeg har på intet tidspunkt overbelastet mit system, baseret udfra tal på et stykke papir, det har seføli aldrig været muligt at se skaderne på indersiden af kroppen ...Men har ALTID været istand til at rebounde til normal værdier kort efter endt AS cyklus .

Det er DESVÆRRE bare sådan, at folk ikke altid ( sjældent ) gider sætte sig ind i hva faen de propper i kroppen, derfor tror jeg også det ender galt for mange, især når man kombinere AS med andre syntetisk fremstillet stoffer og alkohol . Og har man ej heller styr på hva faen man æder af mad, gør det ikke situationen bedre .

Mine ord til slut er, at jeg idag, efter 5års storforbrug af AS har det fint, mine naturlige tal stemmer overens, og vigtigst af alt, jeg har det godt og kan producere børn .

Det er et godt indlæg, der i høj grad, viser at man ikke på nogen måde for noget godt ud af at skjule noget overfor sin læge. Og at det i mange tilfælde er det dummeste man overhovedet kan gøre.

Jeg mener dog at bivirkningerne må være individuelle og derfor kan man ikke trække generelle tendenser ud af dit indlæg.

Mvh

Erik

Edited by Erik Olsen
Link to comment
Share on other sites

Blander mig lige lidt i den her diskussion ...

Jeg har en del kure bag mig, såvel små / store og ekstreme kure . Har enda været on i over 8mnd`er af gangen, og det var ikke milde prepærater der blev kørt i de perioder . Men har dog aldrig rørt andet end præstationsfremmende midler, i den tid jeg brugte AS, og som der også bliver nævnt af andre, er det sjældent at AS brugere ikke "kun" kører AS, men også andre ting og sager ( stoffer osv ) .

Med det sagt, vil jeg selv mene, at sålænge man tager en del forholdsregler og sætter sig ind i hvodn steroider virker og påvirker en fysisk såvel som psykisk, kan man undgå en masse kedelige bivirkninger . Jeg har altid været åben og ærlig omkring mit brug af AS, også overfor min læge, og det har været en stor gavn, da min læge var meget interesseret i at se hvodn det påvirkede mine naturlige værdier og fysiske tal . Han fulgte mig over en periode på 3år, hvor der intensivt blev brugt store mængder steroider / insulin / T3 / væksthormon og andre ting som påvirker ens metabolisme .

Gider man læse på stoffet, så har man i høj grad sin ryg fri for bivirkninger, jeg har på intet tidspunkt overbelastet mit system, baseret udfra tal på et stykke papir, det har seføli aldrig været muligt at se skaderne på indersiden af kroppen ...Men har ALTID været istand til at rebounde til normal værdier kort efter endt AS cyklus .

Det er DESVÆRRE bare sådan, at folk ikke altid ( sjældent ) gider sætte sig ind i hva faen de propper i kroppen, derfor tror jeg også det ender galt for mange, især når man kombinere AS med andre syntetisk fremstillet stoffer og alkohol . Og har man ej heller styr på hva faen man æder af mad, gør det ikke situationen bedre .

Mine ord til slut er, at jeg idag, efter 5års storforbrug af AS har det fint, mine naturlige tal stemmer overens, og vigtigst af alt, jeg har det godt og kan producere børn .

Edit : Ska selvfølgelig huske at nævne, at alting omkring AS er individuelt, nogle kan håndtere visse doser / præperater, såvel som nogle rebounder lettere tilbage til normal værdier og andre kan ikke .

Men tag forbehold, det vil kun gavne .

Hvad med de langsigtede bivirkninger?

Fordi en test ikke har afsløret unormale værdier kan det sagtens være, at du har påvirket noget i din krop, men du har bare ikke opdaget det og det er vist at gamble med sit helbred.

At injicere insulin, hormoner som T3 og væksthormon kræver enorm indsigt og ingen tests du har fået hos din læge kan fuldt afdække alle risici.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share