Sign in to follow this  
ja5260

Proteinpulver/Bumser?

Recommended Posts

Hej MOL'beboere.

Jeg er lidt nysgerrig....

Jeg er begyndt at få ret mange bumser/knober oppe ved skulderbladene, og øverst på ryggen.

Jeg har aldrig haft problemet før jeg begyndte at træne, så jeg skylder lidt skylden på proteinpulveret?

Har siden min træningsstart (11 måneder siden ca.) drukket 2 shakes/dagligt suppleret med god og rigtig kost.

Kunne det være det? Og hvad kan man evt. gøre for at komme dette det livs? Bør jeg skrue lidt ned for proteinpulveret? :dry:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hej MOL'beboere.

Jeg er lidt nysgerrig....

Jeg er begyndt at få ret mange bumser/knober oppe ved skulderbladene, og øverst på ryggen.

Jeg har aldrig haft problemet før jeg begyndte at træne, så jeg skylder lidt skylden på proteinpulveret?

Har siden min træningsstart (11 måneder siden ca.) drukket 2 shakes/dagligt suppleret med god og rigtig kost.

Kunne det være det? Og hvad kan man evt. gøre for at komme dette det livs? Bør jeg skrue lidt ned for proteinpulveret? :dry:

Kunne det ikke også være det øgede testetoron niveau fra din træning?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kunne det ikke også være det øgede testetoron niveau fra din træning?

Det kunne ski' da godt være :smile:

Kan der gøres noget?

Nu skrev jeg faktisk at jeg havde haft det fra starten af træningen.

Men jeg retter lige mig selv - Det er kommet inden for de sidste 4-5 måneder vil jeg tro.

Edited by ja5260

Share this post


Link to post
Share on other sites
Det er forholdsvis usandsynligt at protein-pulveret skulle foreårsage acne.

Hvorfor har du ikke bare prøvet at lade være med at spise det 1 måneds tid, hvis du tror det er det der er problemet?

Har jeg skam også tænkt på, men nu ville jeg lige hører jer først :wink:

Kunne være i havde oplevet det samme i forbindelse med proteinen.

Hvis nu det skulle vise sig IKKE at være proteinpulveret, hvad kan der i såfald gøres?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Har jeg skam også tænkt på, men nu ville jeg lige hører jer først :wink:

Kunne være i havde oplevet det samme i forbindelse med proteinen.

Hvis nu det skulle vise sig IKKE at være proteinpulveret, hvad kan der i såfald gøres?

Ok, fair nok.

Kan du ikke først gennemlæse de mange tråde der har været om acne og bumser herinde. Prøv at lave en søgning og se om ikke du finder et svar.

Hvis ikke, så post igen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Det ville også hjælpe lidt, hvis du skrev lidt om dig selv...

Der er en hvis aldersperiode i ens liv, hvor bumser er populært... :bigsmile:

Jeg er 19 år :cool:

Har aldrig haft bøvl med bumser/knober førhen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ok, fair nok.

Kan du ikke først gennemlæse de mange tråde der har været om acne og bumser herinde. Prøv at lave en søgning og se om ikke du finder et svar.

Hvis ikke, så post igen!

Er ikke så bekendt med dette forum - Men vil da se om jeg kan finde ud af det :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hej MOL'beboere.

Jeg er lidt nysgerrig....

Jeg er begyndt at få ret mange bumser/knober oppe ved skulderbladene, og øverst på ryggen.

Jeg har aldrig haft problemet før jeg begyndte at træne, så jeg skylder lidt skylden på proteinpulveret?

Har siden min træningsstart (11 måneder siden ca.) drukket 2 shakes/dagligt suppleret med god og rigtig kost.

Kunne det være det? Og hvad kan man evt. gøre for at komme dette det livs? Bør jeg skrue lidt ned for proteinpulveret? :dry:

Hejsa!

Jeg har hørt at man kan komme til at døje med bumser, hvis det proteinpulver du tager ikke er "ren", altså hvis kvaliteten ikke er i top! :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hejsa!

Jeg har hørt at man kan komme til at døje med bumser, hvis det proteinpulver du tager ikke er "ren", altså hvis kvaliteten ikke er i top! :wink:

Ikke for at være på tværs, men:

Vi har alle sammen hørt mange underlige ting :wink:

Hvor har du hørt dette, hvem har du hørt det fra, har du nogle kilder på det?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Har jeg skam også tænkt på, men nu ville jeg lige hører jer først :wink:

Kunne være i havde oplevet det samme i forbindelse med proteinen.

Hvis nu det skulle vise sig IKKE at være proteinpulveret, hvad kan der i såfald gøres?

Protein pulveret ER problemet... da jeg begyndte på mit havde jeg INGEN bumser på skuldrene eller ryggen.. men efter jeg var igang med pulveret fik jeg underligt nok nogle bumser rundt omkring....

Efter jeg var færdig med pulveret har jeg ik haft flere... så stop med at brug protein ! KREATIN er vejen frem og sund kost !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Protein pulveret ER problemet... da jeg begyndte på mit havde jeg INGEN bumser på skuldrene eller ryggen.. men efter jeg var igang med pulveret fik jeg underligt nok nogle bumser rundt omkring....

Efter jeg var færdig med pulveret har jeg ik haft flere... så stop med at brug protein ! KREATIN er vejen frem og sund kost !

Nu må du meget undskylde, men jeg synes godt nok ik det lyder til du har særlig meget styr over hvad du snakker om... kan være det bare er mig der læser det forkert og så må du undskylde... men som du skriver det lyder det for mig som om du mener man enten skal bruge proteinpulver eller kreatin, men de 2 ting har bare intet med hinanden og gøre...

når det så er sagt, gider du så ik og fortælle mig hvad det skulle være i proteinpulver som fremkaldte bumser.. man siger jo normalt at bumser hænger sammen med hormonerne i kroppen, har sku aldrig hørt eller oplevet at man får bumser af det :S

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu må du meget undskylde, men jeg synes godt nok ik det lyder til du har særlig meget styr over hvad du snakker om... kan være det bare er mig der læser det forkert og så må du undskylde... men som du skriver det lyder det for mig som om du mener man enten skal bruge proteinpulver eller kreatin, men de 2 ting har bare intet med hinanden og gøre...

når det så er sagt, gider du så ik og fortælle mig hvad det skulle være i proteinpulver som fremkaldte bumser.. man siger jo normalt at bumser hænger sammen med hormonerne i kroppen, har sku aldrig hørt eller oplevet at man får bumser af det :S

protein har en virkning på ens hormoner og derfor bliver der på en eller anden måde lavet flere bumser... har ALDRIG haft nogle på brystet eller ryggen, men efter jeg tog protein fik jeg det....

Nu er jeg ik på protein pulver mere... og bumserne er lidt efter lidt forsvundet uden jeg fik nye.

Share this post


Link to post
Share on other sites
protein har en virkning på ens hormoner og derfor bliver der på en eller anden måde lavet flere bumser... har ALDRIG haft nogle på brystet eller ryggen, men efter jeg tog protein fik jeg det....

Nu er jeg ik på protein pulver mere... og bumserne er lidt efter lidt forsvundet uden jeg fik nye.

dette gælder kun for proteinet i proteinpulver eller hvordan? og ikke proteinet i kosten?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ikke for at være på tværs, men:

Vi har alle sammen hørt mange underlige ting :wink:

Hvor har du hørt dette, hvem har du hørt det fra, har du nogle kilder på det?

Jeg har en del venner som har prøvet en DEL forskellige mærker og det vi har fundet ud af er at jo dårligere kvalitet jo mere uren hud og "gas" i tarmene kan man få. Så tjek indholdet ud og prøv evt. at gå efter den høje kvalitet hvor du er garanteret Walle isolat og spørg evt. forhandleren om hvor ren det er, men pas på de vil gerne overdrive!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg har en del venner som har prøvet en DEL forskellige mærker og det vi har fundet ud af er at jo dårligere kvalitet jo mere uren hud og "gas" i tarmene kan man få. Så tjek indholdet ud og prøv evt. at gå efter den høje kvalitet hvor du er garanteret Walle isolat og spørg evt. forhandleren om hvor ren det er, men pas på de vil gerne overdrive!

Prøv da at oprette en pol herinde? Jeg tvivler på du har så mange venner, - og så meget proteinpulver har de vel heller ikke prøvet hvis det virkeligt er så stort et problem!

Jeg har selv lidt samme problem, - eller næsten. Jeg får også bumser når jeg spiser proteinpulver! Men det skyldes at jeg spiser proteinpulver når jeg træner. Denne gang forsøger jeg meget ihærdigt at tabe mig, - og spiser derfor ingen proteinpulver, - og i øvrigt ikke engang en post-training-cacao eller lignende, - men spiser naturligvis proteinrigt (meget kylling og meget tun, - altså ingen pulver og end ikke de kilder der normalt bruges til proteinpulver). Og jeg får da stadig nogle bumser.

Pas på med hvilke antagelser du gør dig og så ser at det passer! Og især med så lille et statistisk grundlag som vi som privatpersoner selv kan indsamle!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this