Dagens ottendedelsfinaler


Squatfather
 Share

Recommended Posts

Så er det nu VM begynder for alvor med vind eller forsvindkampene. :smile:

Sverige – Tyskland

Kan gå hen og blive det helt store brag af en kamp. Tyskerne har været temligt overbevisende i deres pulje, men de har endnu ikke mødt et hold så stærkt som det svenske. Svenskerne har absolut ikke spillet op til deres bedste, men mon ikke de rammer topformen til denne kamp?

Mit bud er at det bliver en meget tæt kamp som kan gå begge veje. Det skulle på ingen måde undrer mig såfremt den først bliver afgjordt i forlænget spilletid eller efter straffespark. Begge holds skadede spillere skulle igen være klar. Så Metzelder går igen ind i den tyske startopstilling. Hos Sverige er Zlatan Ibrahimovic tilbage, men han starter formentligt på bænken så Henke og Allbäck danner den svenske angrebsduo fra start.

Mit bud er at tyskerne ikke kan leve op til hjemmepublikumets forventningspres og svenskerne går videre.

Argentina-Mexico

Her må Argentina anses som den store favorit. Mexico er et hold der kan falde igennem imod de fremragende argentinere. Men omvendt tror jeg det kan blive en god kamp, såfremt mexikanerne lever op til deres bedste.

Hos Argentina er Nicolas Burdisso i forsvaret og Lucho Gonzales på midtbanen tvivlsomme pga skader. Men i Coloccini og Cambiasso har Pekerman et par erstatninger på samme niveau, så det får næppe betydning. I angrebet danner Crespo og Saviola igen angrebet, og Messi og Tevez ryger igen ud på bænken. Jeg håber dog, at vi får de to unge boldkunstnere at se som indskiftningspillere, da de efter min mening har været VM´s helt store oplevelse.

Mexico mangler Luis Perez som er ude med karantæne. Til gengæld har de sandsynligvis igen deres store stjerne Jared Borgetti med i angrebet. Da argentinerne er kæmpe favoriter kan vi håbe, at mexikanerne ikke har det store forventningspres og derfor tør spille det flotte fodbold de er i stand til.

Mit bud er en sejr til Argentina. Hvor stor den bliver tør jeg ikke spå om.

Hvad er jeres bud på de to kampe? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Er ret enig med dig..

Sverige vs. Tyskland

Tror, som dig, det blir et brag af en fodboldkamp.. dvs. det håber jeg på.

Tror desværre, som du også selv pionterer, at tyskerne måske ikk kan få deres hidtidige flotte spil, til at køre mod et så godt hold som Sverige, til trods for de ikke har vist storform.

Der er stor pres på tyskerne, grundet hjemmebane selvfølgelig, og det fjerner måske lidt presset fra vores nordiske venner, og jeg tror derfor at svensken har fat i den lange ende og vinder.. Det kræver bare mål, som sagten, som du også siger, først ku bli at se i en evt. straffesparksafgørelse..

Så altså alt i alt tror jeg det blir en meget meget tæt affære..

Argerntina vs. Mexico

Har ikk det store kendskab til Mexico, men Argentina kender jeg lidt til.. Det at Burdisso er ude, ser jeg ikk som en svækkelse, for Coloccini er efter min mening klart bedre, dog ikk helt så hurtig.. Det har et fremragende angrebsspil, som jeg tvivler nogle af de resterende holds forsvar kan hamle op med, og derfor en meget meget ond modstander og en kraftig bejler til VM tronen, i mine øjne.

Mexico, af det jeg har set, spiller sq lidt for smart. De vil gerne hæl og tå, og tit lykkes det ikk. Det virker for mig som deres helt store svaghed. Hvorfor ikk spille det nemme og sikre og måske få point ud af det.. Selvfølgelig ser det godt ud med de smarte afleveringer, men når de lykkedes så sjældent som de har gjort af det jeg har set, får de store problemer i aften.

Tror på en forholdsvis sikker sejr her til Argentina.. Man ska nok ikk glemme at der ikk er dårlige hold tilbage nu.. så alt kan vel ske..

Link to comment
Share on other sites

Tyskland sender Sverige hjem ingen tvivl om det. Jeg forudser at Der Ballack træder i karakter i dag. Sveriges eneste chance er hvis Arne Friedrich er med for man ved aldrig hvilke fejl han kan hive op af hatten.

Henke og Allbäck skyder tyskerne i sænk. Tysken har endnu ikke mødt et hold af høj klasse ved slutrunden og svenskerne bliver deres endestation. Schweinsteiger og Ballack taber kampen om midtbanen til Alexandersson og Linderoth. Klose og Podolski kommer til at udstille deres manglende klasse overfor det solide svenske forsvar styret af Mellberg. :tongue:

Klinsi skal skynde sig, såfremt han skal nå at få en sidste curry-wurst inden han flygter hjem til Californien. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Allbäck ryger til fordel for Zlatan Ibrahimovic i startopstillingen, men det vil vise sig at være en uklog beslutning. Ingen tvivl om at Tyskland sender svenskerne helt tilbage på repos'en af Pippi Langstrømpes hus i dag. Det bliver en kamp som svenskerne sent glemmer og det bliver ikke for det gode :w00t:

"Schwarz, Rot und Gold" :devil::tongue::smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at Argentina basker Mexicanene med 2-3 overskydende mål.

Tyskland - Sverige, der tror jeg kampen vil bølge frem og tilbage og i andet sidste minut scorer Klose med knæet eller andet kludemål. Germanerne plejer at være mega heldige i de her turneringer. Men ser helst at Svenskerne går videre :smile:

Link to comment
Share on other sites

Henke og Allbäck skyder tyskerne i sænk. Tysken har endnu ikke mødt et hold af høj klasse ved slutrunden og svenskerne bliver deres endestation. Schweinsteiger og Ballack taber kampen om midtbanen til Alexandersson og Linderoth. Klose og Podolski kommer til at udstille deres manglende klasse overfor det solide svenske forsvar styret af Mellberg.

Ja hvis man sætter sit lid til ovennævnte personer så hænger ens drømme vidst i en tynd tråd. :tongue:

Henke ja manden har lavet mål i den skotske liga men det kan alle jo, selv røde romario Erik Bo Andersen. Manden er jo så gammel at han skal spille med en rolator.

Allbäck manden spiller i den danske "super" liga, det siger vidst alt omkring ham. :laugh:

Næh nej Tyskland sender Sverige hjem med en sæk på 3-0 :superman:

Link to comment
Share on other sites

Tyskerne går videre, Svenskerne har ikke format til at slå tyskerne på hjemmebane

Tyskerne virker som om at de har fået styr på forsvaret ,og derfor bliver chancerne få til svenskerne, Henke virker ikke skarp og Zlatan er halv skadet og lang fra storformen og bør ikke spille.

Allbäck og Ljunberg har ikke format nok, til at score på de få chancer der bliver.

Det bliver 2-0 tyskerne, begge mål af Kloser, som har fundet VM formen

Argentina går videre da de slår Mexico stort :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ja hvis manden kan være en af de bedste så siger det vidst alt om Sverige, nu tror jeg at jeg vil spille på at tyskerne deler en sæk på hele 4-0 ud :4thumbup:

Smid du bare dine penge ud på det. Mon ikke du hellere skulle give dem til din mor, så hun kan kører i Otto Duborg og købe Curry-ketchup til sin lille tykke dreng? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Set ud fra oddsne på kampen syntes jeg det er ekstremt vildt på trods af at Tyskland er værtsnation og har spillet godt mod mindre gode nationer, at de er så store favoritter at man får pengene 6 gange igen hvis man better på Sverige :smile::superman:

Link to comment
Share on other sites

Set ud fra oddsne på kampen syntes jeg det er ekstremt vildt på trods af at Tyskland er værtsnation og har spillet godt mod mindre gode nationer, at de er så store favoritter at man får pengene 6 gange igen hvis man better på Sverige :smile::superman:

Ja, har du tænkt lidt over det ?! :laugh::wink:

Link to comment
Share on other sites

Ak ja, jeg havde sådan set regnet med at Tyskland gik videre, men jeg havde godtnok også forventet at svenskerne ville give dem kamp til strengen. Det skete bare ikke. Tyskland viste stor effektivitet mod et rådvildt svensk forsvar; og - let's face it - havde det ikke være for nogle flotte redninger af Isaksson i målet, så havde tyskerne fået et par kasser mere. Omvendt var svenskerne overraskende tandløse i den offensive del af spillet.

Ærgeligt, for jeg havde håbet at svenskerne kunne hive det spil frem, som de præsterede i 2. halvleg i kampen mod England, så havde der været kamp om resultatet.

Zlatan og Henke har ikke meget at være stolte over ved denne slutrunde - faktisk vil jeg mene at Ibrahimovic er VM's største skuffelse. Så stor en spiller, så ringe en indsats.

Jeg kan ikke huske hvornår Tyskland har spillet så overbevisende ved en slutrunde. Ved sidste VM spille de rigtig skidt, lusede sig igennem og vandt sølv :blink: Hvad kan det mon blive til denne gang så?

Den forventede 1/4-finale Tyskland - Argentina kan meget vel blive lidt af et brag.

Link to comment
Share on other sites

Jaja så fik man jo ret, Tyskland kørte svensken over med effektivt og flot spil. :superman:

Ja, men det blev da heldigvis ikke 4-0. Så du skulle have brugt pengene på curryketchup. :laugh::tongue:

Sverige var en stor skuffelse. De kom sig aldrig over tyskernes gode start på kampen.

Til gengæld syntes jeg Argentina-Mexico var en fantastisk kamp. Mexico gik frisk til opgaven uden overdreven respekt for de argentinske favoriter. Både de mexikanske hold og træner La Volpe kan være stolte over deres indsats og taktiske oplæg til kampen. Jeg kommer sgu til at savne La Volpe. Ikke nok med, at han er en god træner. Så er han også VM´s mest arogante af slagsen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja, men det blev da heldigvis ikke 4-0. Så du skulle have brugt pengene på curryketchup.
Hehe men nu var situationen at jeg tippede på 2-0 med dem jeg så boldt med så lidt røg der da i kassen, så nu er der alligevel til kurry ketchup nede fra Fleggaard. :tongue:
Til gengæld syntes jeg Argentina-Mexico var en fantastisk kamp. Mexico gik frisk til opgaven uden overdreven respekt for de argentinske favoriter. Både de mexikanske hold og træner La Volpe kan være stolte over deres indsats og taktiske oplæg til kampen. Jeg kommer sgu til at savne La Volpe. Ikke nok med, at han er en god træner. Så er han også VM´s mest arogante af slagsen.

Jeg er enig i at Mexico gjorde det flot og havde stor åre af kampen, men tilgengæld syntes jeg at kampen hurtigt blev en lang ørkenvandring.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share